Skip to main content

Odido tv app streamt niet.

  • 13 May 2024
  • 7 reacties
  • 293 Bekeken

De Odido tv app streamt niet naar een Google Chromecast. Ik krijg de melding dat er iets is misgegaan en dat ik het later nog eens moet proberen. Echter zonder resultaten. Ik las dat dit probleem vaker voorkomt. Wanneer wordt dit door Odido hersteld. Bij mijn vorige provider Ziggo werkte de app perfect. Dat zou Odido toch ook moeten kunnen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Peter21, welkom op onze Community!

Wat voor Chromecast heb je in bezit? Je kunt namelijk de app downloaden op je Chromecast om zo tv te kijken via de app. Als je de app niet kunt downloaden dan ben ik benieuwd of de Chromecast en telefoon wel verbonden zijn met je thuisnetwerk. Anders de Chromecast resetten en opnieuw verbinden met het modem.  

Hallo Tommie. 
De chromecast heb ik gekocht in 2022 en is het zwarte model zonder afstandsbediening. Ik kan daar niets op downloaden.  En uiteraard wordt hetzelfde thuisnetwerk gebruikt. Netflix, YouTube en zelfs de ZiggoGo app werkt prima. Het lijkt mij dat de Odido app ontwikkelaar aan de slag moet om dit op te lossen. Grt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter21 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik kijk graag met je mee waar dit aan ligt, zodat je binnenkort ook de Odido Online TV app kunt streamen naar jouw Chromecast! 

Nog even dubbel checken, maak je gebruik van de Odido Smart TV app of van de Odido Online TV app. De laatste is compatible met jouw type Chromecast. 

Mocht je deze al gebruiken dan wil ik je vragen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Lukt het nu wel? Wil je eens proberen of het lukt om vanaf een ander apparaat naar de Chromecast te streamen?

Ik verneem het graag! 

Goedemiddag. Ik gebruik de Odido online TV app. 
Aankomende donderdag ben ik weer in de gelegenheid om dit te testen. Je hoort van mij. Grt. Peter. 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter21 Dat is helemaal goed, ik wacht jouw terugkoppeling af!

Goedemiddag,

Zojuist weer in de gelegenheid geweest om een te testen. Zowel de Odidio TV Online app verwijderd van mijn iPhone en iPad. De chromecast gereset naar fabrieksinstellingen. De Odido TV Online app weer geïnstalleerd op iPhone en iPad. En ……..

Helaas weer de melding bij het streamen “Er is iets mis gegaan. Probeer het later nogmaals.”

Andere streamapps werken perfect. Dus het lijkt mij sterk dat dit probleem aan mijn zijde ligt. 

Ik hoor graag van Odido wat er gaat gebeuren.

Grt. Peter. 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Peter21, ik wil dit graag voor je doorzetten zodat wij kunnen onderzoeken waar het precies mis gaat. Ik wil je eerst nog vragen of je wil controleren of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar Instellingen > Odido TV > Lokaal netwerk en kijk of het schuifje op aan staat. Als dit het geval is, dan heb ik nog wat vragen voor je zodat ik dit door kan zetten naar onze technische dienst om een onderzoek op te starten: 

  • Wat is het type van het apparaat waarmee je probeert te casten? 
  • Welke iOS versie gebruik je? 
  • Wat is de software versie van de Chromecast waarnaar je probeert te casten? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? 

Zodra ik het antwoord op deze vragen binnen heb, kan ik dit gelijk voor je doorzetten! 

Reageer