Skip to main content
  • 1,859 Topics
  • 18,165 Reacties
1859 Topics
XGS-PON activeren
Beste, Op 8 oktober een nieuw zakelijke glasvezel verbinding bij Odido besteld, niet veel later de bevestiging dat deze vandaag, dinsdag 24 oktober actief zou zijn. Vanuit Futureconnections is er op de 19de een monteur langs geweest, deze is weer gegaan daar de lijn nog niet vrijgegeven was door mijn vorige provider en hij de XGS-PON module niet kon registreren, er stond immers nog signaal op van de oude provider. De monteur van futureconnections heeft alles hier gelaten: modem/router, XGS-PON module van Huawei en 4G backup stick. De monteur gaf aan dat de planning zou bellen om de afspraak van dinsdag (vandaag) te bevestigen. Hij zag in zijn eigen agenda dat hij nog tijd had vandaag, maar dit moest door de planning bevestigd worden. Je raad het al, ik heb niets meer vernomen van Futureconnections. Zelf heb ik gisteren een 9 keer geprobeerd om met hen in contact te komen zonder succes, je word telefonische doorverwezen naar de email. Email verzonden met alle gegevens die zij nodig hebben maar wederom geen reactie. Vanochtend heeft mijn vorige provider het signaal eraf gehaald en ik ben nu dus internet en tv loos. Ook vandaag een stuk of 6 keer geprobeerd met hen in contact te komen maar geen succes. Ik ben zelf netwerkbeheerder van beroep en werk dagelijks met glasvezel. De installatie van de monteur heb ik zelf afgemaakt, alle apparatuur lag immers in de meterkast. De XGS-PON module krijgt signaal via de kabel maar meld zich niet aan omdat het serienummers geregistreerd moet worden bij Odido. Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Odido maar deze zegt dat dit een actie is welke door de monteur gedaan moet worden, ja, diezelfde monteur niet komt en waarvan ik de planning niet te spreken krijg. Ik vind het treurig hoe het loopt, ik neem een verlofdag zodat ik aanwezig kan zijn voor de monteur, maar niemand kan mij duidelijkheid geven over wanneer deze komt. Nu dacht ik slim te zijn en de 4G backupstick in het Zyxel modem te steken en dit modem tijdelijk (lees: een dubbel-nat scenario, router achter router) te gebruiken, maar deze stick meld zich niet aan op het Odidio Zyxel modem en als ik de webpagina van het modem wil bekijken op 192.168.0.1 dan krijg ik eerst de login pagina op HTTP, welke zich binnen enkele seconden ververst naar de HTTPS variant en dan niet meer functioneert ‘De pagina kan niet worden weergegeven’. Het lijkt op Murphy's law. Is er iemand van Odido die hier meeleest en het serienummer kan doorspelen naar de juiste (technische) afdeling, dan ben ik spoedig weer online.
Dringend verzoek om oplossing voor WiFi-probleem
Geachte medewerker klantenservice Odido, Ik hoop dat deze e-mail u in goede gezondheid bereikt. Een paar weken geleden heb ik met veel enthousiasme een contract bij Odido afgesloten via de afdeling sales, waarbij Betty me vriendelijk en professioneel heeft geholpen. Toen ik destijds mijn beslissing overwoog, heb ik specifiek gevraagd of de werking van de super wifipunten van KPN, onveranderd zou blijven werken. Haar geruststellende antwoord was: "Ja, u kunt deze gebruiken zoals u gewend bent." Dit gaf me het vertrouwen om met Odido in zee te gaan. Helaas bleek dit niet de realiteit te zijn toen Guidion recentelijk voor de aansluiting kwam. Toen ik hem vroeg om de instellingen voor de wifi-punten in te stellen, adviseerde hij me om dit zelf te doen aan de hand van de handleiding. Dat heb ik vervolgens gedaan, maar de wifi-punten werken niet meer zoals ze zouden moeten. Ik ben uitgegaan op onderzoek en wat blijkt, de wifi-punten werken niet zonder netwerkkabel. Dit heeft geleid tot ernstige problemen, waaronder het ontbreken van internet in mijn werkruimte op zolder, het onvermogen om mijn wifi-gestuurde verlichting in de tuin te bedienen en het onmogelijk maken om via streaming tv te kijken in de aanbouw. Onlangs heb ik contact opgenomen met uw klantenservice om mijn situatie te bespreken. Helaas leek mijn probleem niet serieus te worden genomen, wat me diep teleurstelde. Het voorgestelde oplossing, namelijk het aanschaffen van nieuwe wifi-punten bij Odido, voelt voor mij als een ongepaste reactie. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik, na te zijn overgehaald met beloften van uw salesafdeling, nu extra kosten moet maken omdat Odido haar verplichtingen niet nakomt. Ik zit met een zwaar gemoed en bezorgdheid over mijn keuze om over te stappen naar Odido. Ik hoop oprecht dat u mijn vertrouwen kunt herstellen door een passende oplossing te bieden voor mijn WiFi-problemen. Ik ben ervan overtuigd dat we samen een bevredigende oplossing kunnen vinden. Graag zie ik uw reactie met belangstelling tegemoet, en ik ben bereid om samen te werken om dit probleem op te lossen. Met vriendelijke groet, Sten
Internet werkt niet met nieuwe modem van odido
Laatst de nieuwe modem ontvangen van Odido (Zyxel T56). Ook zat de mediaconverter erbij. Nadat alles was aangesloten, merkte ik dat het internetlampje van de modem rood brandde. Geen internet dus. Op de witte converter van Zyxel brandden alle lampjes groen, behalve het ‘speed’ lampje, want die gaf helemaal geen licht. Wij zitten al langere tijd op het glasvezelnetwerk en hebben het 1000Mbps abonnement. De oude modem was eentje van Draytek uit 2018 ook van Odido. Vervolgens gebeld met de klantenservice. Nadat er metingen waren verricht, kreeg ik te horen dat er iets mis was aan de technische kant gerelateerd aan het signaal. De precieze reden wist de medewerker van de klantenservice niet, omdat het blijkbaar te maken het met de technische dienst. Oftewel, geen onmiddellijke oplossing mogelijk en is een monteur vereist is wat ik meekreeg. Dat betekent dat we minimaal deze week zonder internet zitten. Dit was minder zuur geweest als we de afgelopen weken niet vreselijke ervaringen hadden met de klantenservice. Ik ben 3 weken bezig geweest om mijn internet te verhogen, er werd van alles beloofd maar niet nagekomen, nu moet ik ook nog wachten op een e-mail voordat ik een afspraak kan maken met de monteur, wie weet hoe lang dit nog gaat duren, dit kan echt niet, ik wil een tegemoetkoming voor ieder dag dat wij zonder internet zitten, en een oplossing vanuit jullie zo snel mogelijk, ik wil graag dat jullie een afspraak inplannen voor een monteur want ik ben moedeloos!! Ik hoop dat jullie snel iets voor me kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Y.Isik

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen