Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb eigenlijk het gevoel dat mijn router(wifi gehackt is). Wachtwoorden die veranderd zijn, dingen die ik heb opgeslagen zijn weg. Nu heb ik in de router gekeken en nu zag ik dat er de hele tijd een ping of death word gedaan.

 

Ik heb wel een syslog en seclog voor jullie

 

Kan iemand mij helpen hiermee

Thnx alvast

Hallo @Steentie 

Die meldingen in je syslog zijn het probleem niet volgens mij, je firewall blokkeert alle pogingen om in je thuisnetwerk te komen en daar zie je een melding van.

Deze meldingen kun je verbergen bij onderhoud > logboek instellingen als je wilt.

Ik zie deze meldingen ook maar ik merk er verder niks van.


het gevoel dat …..

Wachtwoorden die veranderd zijn, dingen die ik heb opgeslagen zijn weg.

 

Nu zou ik gelijk met 100% zekerheid kunnen zeggen als wachtwoorden zijn veranderd, maar dat is in dit geval anders?

Heeft iemand anders fysieke toegang tot je device, zodat die dingen kan wijzigen/verwijderen?

En natuurlijk heb je denk ik al een betere virus scanner op je systeem los gelaten, om te kijken of je een ‘vreemde service’ op je device hebt draaien?


Voor zover ik weet niet. Ik heb hier geen computer inhangen. Alleen telefoons, camera, en nog wat randapparatuur. Gisteren werden mijn camera in 1x uitgeschakeld/niet bereikbaar. Ik doe eigenlijk alles op de telefoon. Ik zou niet weten hoe ik op Android kan zien welke programma draaien?


Reageer