Situatie is zo:
De glasvezel draad komt binnen bij de woonkamer. Via de Attema FTU gaat dit naar een Huawei optiXstar xgs-pon kastje. Vanuit daar gaat er een LAN kabel naar een modem (Zyxel t-56). Dit werk vooralsnog helemaal goed ontvang ruim 1gbit up- en download. En op de modem is ook de TV aangesloten met een LAN kabel.
Nu wil ik mijn gaming router (netgear nighthawk xr1000) installeren omdat ik gebruik wil maken van netduma OS tijden het gamen. Ik heb ik een LAN kabel (cat van de woonkamer naar het kantoor getrokken waar de router staat. Alleen als ik hem daar inplug in de WAN poort krijg ik maar 250mb doorgestuurd. Als ik hem in een LAN poort plug wel ruim 960 mb.
Maar als ik hem dan in de LAN poort laat zitten en een tijdje geen internet gebruik krijgt hij helemaal niks meer door. En als ik dan de internet instelling wil aanpassen kom ik alleen maar op het modem en niet in de router instellingen.
zou iemand mij op weg kunnen helpen hoe ik wel de volle snelheid kan gebruiken en de instellingen van mijn router kan aanpassen?
uiteraard wil ik ook nog gebruik kunnen maken van mijn tv waar nu een LAN kabel in zit vanuit de zyxel.