Skip to main content

Hallo,

 

Sinds gisteren 2 wifiplus punten in bezit, de eenvoudige installatie gevolgd en alles gaat goed (volgens handleiding) bij koppelen met modem. Vervolgens probeer ik ze ergens in huis (prima wifi dekking modem) neer te zetten, blijven enkel power en wifi lampje groen branden. Kortom geen dekking / wifipunt wat werkt. Wat lopen zoeken in de instellingen van de router, geen gekke dingen gezien, vervolgens de mrpo mesh app gedownload. Middels toevoegen Mesh apparaat heb ik het wifipunt vervolgens kunnen vinden en toe kunnen voegen. Volgens mij bug, maar mesh staat op offline / wifipunt is niet te vinden als mesh apparaat… Probeer vervolgens te connecten met wifipunt, geen succes, vervolgens verdwijnt het punt weer in zijn geheel en is het wifipunt niet meer te vinden. 

 

Daarnaast probeer ik rechtstreeks het wifipunt te verbinden, hierbij zelfs 2 manieren geprobeerd;

  1. In overkapping ligt netwerkkabel vanuit meterkast, welke verbonden is aan modem. Dit betreft een cat6 kabel met lengte van 35m. Ik koppel wifipunt met deze kabel, wacht, echter krijg niks qua verbinding of zichtbaar wifinetwerk? Zoals hierboven ook, enkel groen lampje voor power en wifilampje. 
  2. Voordat ik actie bij punt 1 ging doen, heb ik eerst het wifipunt geconnect met het modem in de meterkast. vervolgens zelfde uitkomsten als bij punt 1.

 

Kortom op wat voor manier ik het ook probeer, geen enkel succes? Er ligt nu een TP link access point in de overkapping, had ik al / niet geheel tevreden over snelheid, maar dit werkt gewoon. Kortom gewoon werkende kabel / verbinding met modem. Alleen de geleverde wifipunten leveren niks.

 

Graag advies. 

 

 

Hallo @Bakkerjohan 

Als je het WiFi plus punt bekabeld aansluit op de router dan zou deze moeten werken zonder problemen, het verbinden/synchroniseren duurt ongeveer 15 minuten.

Indien er niks gebeurt voorzie het WiFi plus punt dan eens van een fabrieksreset door het resetknopje voor ongeveer 5 seconden in te drukken.


Dat heb ik geprobeerd, ook beide wifipunten geprobeerd. Bij bekabeld, moet het lichtje van “goede of slechte plek” ook branden? 
 

Kan het ook aan modem instellingen liggen?


@Bakkerjohan 

Volgens de instructies hoort dan alleen het power lampje te branden maar op de modem staat Easymesh aan dus je hebt geen 2 gesplitste netwerken?


@Bakkerjohan

Volgens de instructies hoort dan alleen het power lampje te branden maar op de modem staat Easymesh aan dus je hebt geen 2 gesplitste netwerken?

 

Bij instellingen heb ik inderdaad aangegeven 2.4ghz en 5ghz netwerken gelijk zijn. Easymesh staat ook ingeschakeld inderdaad. Zojuist nog eens een internetkabel vanuit meterkast naar zolder, rechtstreeks in wifipunt. Nu brand het powerlampje oranje, de verbinding groen en het wifilichtje knipper groen. Volgens mij blijft hij nu gewoon obv Wifi weer verbinden, niet zozeer op de kabel?


Als het powerlampje oranje brandt, is het wifipunt bekabeld aangesloten, dus dat is goed. Het verbindingslampje zal dan altijd groen branden. Daarnaast brandt als het goed is het wifilampje groen (knippert bij gebruik). Het laatste lampje (WPS) hoort uit te zijn. Als je inlogt op de Zyxel of de MPro Mesh-app gebruikt, zul je zien dat een en ander niet klopt. Dat is enkel een weergavefout. Voor de werking maakt het niets uit. Op zolder lijkt het dus goed te gaan. Wat gebeurt er met het wifipunt als je het aansluit op de 35 meter kabel naar de overkapping? Dan zou je hetzelfde resultaat moeten krijgen.


Nou het is opgelost. Easymesh uitgezet en 2.4 en 5ghz aparte kanalen van gemaakt. Nu werkt het allemaal weer. 
 

easymesh levert hier alleen maar problemen op. De standaard wifi begaf het zelfs… 

 

topic mag op slot. 


Reageer