Skip to main content

HI Odido Gurus,

Ik heb echt je hulp nodig omdat ik me hopeloos voel.

Ik heb een Zyxel EX5601-T1-modem en ik kan mijn Bosch Slimme Radiatorknoppen niet instellen. De Bosch Smart Controller is via een LAN-kabel rechtstreeks op de modem aangesloten, maar als ik naar de thermostaten zoek, kan hij ze niet vinden.
Ik heb het geprobeerd door alleen naar het 2,4 GHz-netwerk over te schakelen en de wifi-extender uit te schakelen, maar het hielp niet.

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met de lokale netwerkinstellingen van de Zyxel EX5601-T, die voorkomen dat de apparaten zichtbaar zijn in het netwerk en ontdekt kunnen worden.

Voordat ik overstapte naar Odido, zat ik op ZIggo (Sagemcom-modem) en alles werkte prima.

Hier is een schema van hoe de verbinding zou moeten werken:

Internet >>> Zyxel EX5601-T1 >> LAN >> Bosch Smart Controller >> Wi-Fi >> Bosch Slimme Radiatorknoppen met behulp van mobiele telefoon met de Bosch Smart home-app die een code op de achterkant van de thermostaat scant om te ontdekken en om deze toe te voegen aan de Smart Controller.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Hallo @HristoHT 

Omdat je van provider bent geswitcht kun je de controller en/of knoppen eens voorzien van een reset?

Wat je ook kan proberen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat, ga vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Bedankt voor de snelle reactie.


Ik heb de Smart controller al gereset en succesvol ingesteld op basis van het lokale IP-adres van de Zyxel EX5601-T1-modem.

De wifi-instellingen staan ​​al op WPA2-PSK, maar de thermostaten van de radio zijn niet te vinden.


@HristoHT 

Misschien eens kijken of WiFi 6 uitschakelen helpt? Dit doe je door in het menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.


Reageer