Skip to main content

Beste Odido,

Een week geleden heb ik een reactie van Nora van Odido gehad voor het omruilen van mijn T50 voor een T56 modem op de volgende post:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/omwisselen-zyxel-t50-voor-t56-367329?tid=367329&postid=1808413#post1808413

Hierbij werd aangegeven dat ik het moest aangeven als de problemen zich nog steeds voor deden. Het probleem is echter erger geworden helaas. Op dit moment heb ik niet alleen een langzame verbinding op de bovenetage, maar valt de verbinding ook geregeld weg. Hier ontvang ik ongeveer maar 60 mbps op mijn mobiel, maar een een dusdanig lagere snelheid dat mijn tv het boven niet ontvangt en deze dus ook constant wegvalt (wellicht een lagere 802.11 compatibaliteit). Ik heb getracht poort 2 van mijn glasvezel kastje (media converter) te genruiken, echter is hier het lichtsignaal zelfs te laag voor om internet te ontvangen op het modem (rood lampje blijft langzaam knipperen). Ik weet dus ook niet zeker of het lichtsignaal op poort 1 uberhaupt wel 'okay' is..

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes,

M.

Hi @M.Croese, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en het eerste wat mij opvalt is dat je Mesh hebt uitgeschakeld. De banden zijn nu opgesplitst, echter heb je dezelfde SSID voor de 2,4 en 5 GHz frequentie. Dit kan verwarrend zijn en hierdoor ben je waarschijnlijk met de 2,4 verbonden en haal je lagere snelheden. Is er een reden dat je Mesh hebt uitgeschakeld? Verder ziet de verbinding er goed uit.


@Tommie van Odido De problemen deden zich ook voor toen de Mesh nog actief was. In een ander topic las ik dat sommige apparaten niet werken met de 5 GHz verbinding en dan Mesh voor verwarring kon zorgen met een instabiel internet tot gevolg. Hierop heb ik vervolgens de Mesh gedeactiveerd.

As we speak is m'n wifi al enkele minuten weg op m'n mobiel (zie bijlage).

 


Zou je de een van de banden een ander SSID willen geven @M.Croese? Bijvoorbeeld -5GHz erachter. 


@Tommie van Odido helaas helaas..

 


@Tommie van Odido het lijkt erop (ik ben maar een leek daarentegen) dat de 5 GHz verbinding de boosdoener is en steeds wegvalt? Automatisch verbonden met de 2,4 GHz verbinding na het uit zetten van de WiFi en weer terug aan op m'n mobiel, en de 5 GHz is nergens te bekennen..

 


Dat is een goede opmerking @M.Croese, dit kunnen we ook wel uittesten. Kan je het modem eens voorzien van een factory reset en alle instellingen laten staan zoals het is. Kan je dan kijken of je verbinding nog steeds wegvalt of niet? Zo ja, graag het tijdstip en dag noteren, dan kan ik precies kijken waar het misgaat.  


Reageer