Skip to main content

Heb sinds een week of 2 Odido 2 Gbit glasvezel.

Het gaat sindsdien stroef! Heel veel verlies van verbinding. Dus niet even een dipje in de snelheid, die is best oke, maar gewoon verbinding verbroken. Dat merken de kinderen natuurlijk direct, ivm disconnect in een spel.

Nu heb ik een nieuw mesh systeem neergezet, de deco’s XE75. Op elke verdieping 1, 3 in totaal.

Maar de dekking is het punt dus eigenlijk niet.

Bijkomende bijzonderheid; ik kan ook geen verbinding krijgen met de modem van Odido zelf. Als ik daar, via de QR code, wil aanmelden op de wifi zegt ie simpelweg ‘onjuist wachtwoord’.

 

 Modem gereset. Inloggen op de wifi van de eigen modem van Odido werkt! Voor korte tijd… verbinding wordt kort daarna weer verbroken en opnieuw aanmelden lukt dan niet meer.

Het achterliggende Deco mesh netwerk behoudt wel zijn verbinding en internet is dus mogelijk, echter wel met de genoemde onderbrekingen.

Hallo @ericmc 

Kan je de WiFi op de Zyxel eens uitschakelen en de Deco instell als Acces Point. Gaat het dan beter met alleen WiFi van de Deco?


Hmm, had de Deco’s al in accès point modus staan, maar de wifi van de Zyxel stond nog wel aan. Technisch gesproken, wat maakt dat uit?


@ericmc 

Zal niet veel uitmaken, je ziet het WiFi netwerk van de Zyxel dan niet.

Zyxel weghalen en de Deco op de mediaconverter aansluiten is ook een optie. Ga hiervoor in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, sla dit op en herstart de mediaconverter.

Je moet de Deco wel eerst in router modus zetten.


Oke, bedankt voor de tip, zal eens kijken of dat scheelt!


Nou de boel weer opnieuw geïnstalleerd, zonder Odido modem. Eerste tekenen lijken goed. Had ik op zolder, waar ook een Deco staat, ca. 200 mb/s, haal ik nu 600 - 700 mb/s .

 

Of dat allemaal zo blijft gaan we zien, en dan met name het wegvallen.


Reageer