Skip to main content
  • 1,861 Topics
  • 18,198 Reacties
1861 Topics
Glasvezel: Fritz!Box 6690 icm Zyxel
Beste Community, Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en na zeven jaar klant bij Ziggo te zijn geweest het besluit genomen om van kabel naar glasvezel over te stappen. Aangezien het aantrekkelijke aanbod van Odido zullen wij vanaf begin december zowel ons internet als TV van de opvolger-organisatie van T-Mobile afnemen. Hoewel er nog meer dan twee maanden zullen verstrijken voordat de monteur komt om de apparatuur te installeren, ben ik nu al bezig om ervoor te zorgen dat de switch van kabel op glasvezel soepel zal verlopen. Hier zit ik namelijk nog met wat vragen waarvan ik de reeds geplaatste antwoorden bij nader inzien op het forum niet een-op-een op mijn situatie kan vertalen. Hopelijk is het aanmaken van dit onderwerp daarom gepast. Huidige situatie :We zijn tegenwoordig klant bij Ziggo en hebben een Sagemcom modem in onze meterkast geïnstalleerd. Deze staat echter in de “bridge” modus omdat erachter de Fritz!Box 6690 cable voor het beheer van ons netwerk als mesh-master verantwoordelijk is. Zoals de naam al weggeeft, is deze Fritzbox bedoeld voor kabel-technologie en was die duur in aanschaf. Vanuit de Fritzbox in de meterkast, die op de begane grond in mijn home office staat, gaan er bedrade leidingen naar zowel de eerste verdieping als naar de tweede verdieping. Op elke aansluitpunt is er een Fritz!Repeater 3000 verbonden (drie in total) voor het verdere verspreiden van het dataverkeer als Wi-Fi punten. Dit werkt uitstekend en hebben we dus overal in huis een gegarandeerde hoge download snelheid, die ook meestal dichtbij de van Ziggo beloofde 1.000 Mbit/s komt. Toekomstige situatie :Als ik de berichten rond om de van Odido geleveerde apparatuur mag geloven, zullen zij een router van het merk Zyxel sturen, model T-54. Het is voor mij natuurlijk op dit moment niet duidelijk of dat model eind november nog steeds van toepassing is of er dan al een nieuw model deel van het assortiment uit zal maken. Hoe dan ook, als ik de experts hier in de community mag geloven (vooral @yalerta & @Waqqas zie ik vaak met goed advies), zal de “bridge” modus hoogstwaarschijnlijk ook bij een nieuwer model niet beschikbaar zijn en zit ik dus te denken hoe ik het beste ervoor kan zorgen dat het huidige mesh-netwerk, dat ik met veel moeite heb opgezet, in de toekomst onaangetast kan laten. Zal het mogelijk zijn om de Fritzbox 6690 achter de Zyxel router te laten fungeren als mesh-master? Ik las hier op het forum vaker over het instellen van een DMZ in de Zyxel opdat al het dataverkeer naar de Fritzbox wordt geleid, en tegelijkertijd zouden de Wi-Fi signalen (2,4 & 5Ghz frequenties) uitgeschakeld moeten worden. Mijn vraag is of ik iets over het hoofd zie en verder, of er nadelen aan zitten op gebied van security vergeleken met de “bridge” modus. Zou ik met de DMZ bovendien een negatieve impact kunnen verwachten op snelheid en latentie? Ik ben helaas geen expert op het gebied van networking en waardeer daarom jullie meningen, want het zou zonde zijn om achteraf slechter uit te zijn met glasvezel dan daarvoor met kabel. De makkelijkste oplossing zou natuurlijk zijn om een voor glasvezel geschikte Fritzbox te kopen en die direct met de glasvezel aansluitpunt te verbinden, maar ik dacht ik vraag eerst even voordat ik weer van geld in handen zou nemen om de huidige Fritzbox te vervangen. Alvast bedankt voor jullie aanbevelingen!
Geen oplossing per direct kosteloze ontbinding contract
Goedendag, Hierbij vraag ik een kosteloze ontbinding contract aan. postcode en huisnr: XXXX geboortedatum: 16-03-1953 laatste 4 cijfers bankrekeningnr: XXXX Er is al veel contact met jullie geweest om de problemen die wij hebben met internet en tv op te lossen. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en jullie komen niet met een oplossing. We hebben op 15-8-2023 een abonnement voor internet, tv en vast bellen aangevraagd bij T-mobile, we hebben een afspraak gemaakt met een monteur om alles aan te sluiten op 7-9-2023, 2 dagen voordat de monteur kwam werd T-mobile in eens Odido zonder enige aankondiging werd dit zomaar gelanceerd en kwam als een grote verrassing. Wij zijn bij de aanvraag van het abonnement niet geïnformeerd over de toekomstige ontwikkelingen, want als we dit hadden geweten hadden wij nooit de aanvraag ingediend en eerst afgewacht wat dit had te betekenen. We zijn een contract aangegaan met T-Mobile en niet met Odido. Vervolgens een uur nadat de monteur alles heeft aangesloten en was vertrokken viel het internet al uit, wij hebben meteen contact opgenomen met de klantenservice en moesten de stekkers eruit trekken en de modem opnieuw opstarten. Het internet heeft het 3 uur gedaan en viel daarna weer uit, ook weer contact opgenomen met de klantenservice, zij konden geen problemen vinden en sturen opnieuw een monteur. Omdat wij op vakantie gingen moest de monteur na onze vakantie langskomen afspraak gemaakt voor 26-9-2023. Monteur is die dag langs geweest hij heeft alles gecontroleerd en bevestigd dat alles goed zit, ook geeft hij aan dat er heel veel klachten zijn sinds T-mobile Odidio is geworden en dat hij de problemen niet kan oplossen. We hebben nog geen dag gehad dat het internet de hele dag zonder problemen het doet, en moeten minimaal 3x per dag de modem opnieuw opstarten. Ook kunnen we niet opnemen omdat het beeld dan stil valt. We hebben de klantenservice weer gebeld van Odido weer gebeld met de mededeling dat we niet tevreden zijn en dat we een ontbinding willen van het contract omdat jullie niet de beloofde service kunnen bieden die wordt aangeboden in dit contract. De man van de klantenservice vertelde dat dit niet kan omdat dit om een jaar contract gaat, wij hebben aangegeven dat we betalen voor de service en dat zij de afspraken conform het contract niet nakomen. De man aan de lijn was erg onredelijk en had geen inlevingsvermogen, hij melde dat hij het contract ging opzeggen maar dat we een afkoopsom moeten betalen. We zijn het hier niet mee eens en hebben hier overigens nog geen bevestiging van ontvangen, en hebben het idee dat we hiermee zijn afgepoeierd. We hebben een review geschreven op trustpilot en hebben hier reactie op gehad, hierin werd het volgende gezegd: “Het breken van het contract zonder boete kan alleen wanneer je buiten je contracttermijn bent óf wij tot de conclusie komen dat je probleem niet op te lossen zijn. ” U kunt de review nalezen onder de naam: Robertus Alexander Nuij op 26 september Zoals al eerder aangegeven in ons verhaal hebben wij van de monteur en van de klantenservice te horen gekregen dat dit niet kan worden opgelost, dit lijkt mij dan een duidelijk verhaal. Omdat jullie de problemen die wij hebben niet kunnen oplossen verwachten wij dat jullie ons tegemoet komt door het contract kosteloos en per direct te beëindigen. Anders zijn we genoodzaakt de geschillencommissie aan te schrijven en andere maatregelen nemen. We verwachten een snelle reactie van jullie. Moderator Edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.
Ondervonden Problemen met Odido: Slechte Internetkwaliteit en Klantenservice - Op zoek naar Oplossingen en Compensatie
Beste Odido Community, Ik wil graag mijn ervaringen delen sinds de overstap van T-Mobile naar Odido. Sinds deze overgang is mijn internetverbinding aanzienlijk verslechterd, evenals de service op mijn telefoon. Het is voor mij reden genoeg geweest om te besluiten mijn sim-only abonnement te verlengen bij KPN, omdat ik momenteel veel betaal voor T-Mobile en weinig kwaliteit ervaar. Thuis maak ik nog steeds gebruik van het internet van Odido, maar ook hier ervaar ik problemen. De service is zo slecht dat ik boven nauwelijks één streepje bereik heb. Dit is zeer frustrerend, vooral gezien het feit dat deze kwesties sinds de overgang naar Odido tot op heden niet zijn opgelost. Om deze redenen ben ik genoodzaakt deze kwestie hier aan te kaarten, omdat ik nauwelijks contact kan krijgen met de klantenservice. Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider die wel stabiel internet kan leveren, tenzij er een adequate oplossing wordt geboden. Graag zou ik willen weten of anderen soortgelijke problemen ervaren en of er wellicht suggesties zijn om de internetkwaliteit en service te verbeteren. Daarnaast ben ik van mening dat een compensatie op zijn plaats is gezien mijn jarenlange trouw als klant, in combinatie met de aanhoudende problemen. Ik kijk uit naar jullie reacties en eventuele oplossingen. Met vriendelijke groet, Aramaic
Noodsituatie, waarschuwing, kritisch, fout en/of waarschuwing
Al een paar keer nu gemerkt dat het internet zich 'wat vreemd gedraagt'. Pagina's laden wat langer en/of moet meerdere keren op een hyperlink klikken. Ik ben daardoor ook eens in het logboek gaan kijken toen het laatst wel heel raar deed. Als ik dan filter op bv: Noodsituatie, waarschuwing, kritisch, fout en/of waarschuwing zijn dat vooral de gene waarvan er veel zijn. Dan gaan bij mij wel de belletjes rinkelen en dan doel ik meer op de alarmbellen dan het kerstgeklingel. Misschien is het normaal, eerlijk gezegd geen idee, maar het riekt naar trammelant. Vooral ook dus doordat de router steeds raarder lijkt te functioneren. Zelf ben ik verbonden met de kabel, dus van vervelende Wifi is geen spraken. Dit probleem lijkt zich dus ook steeds vaker voort te doen en ook het vaker opnieuw opstarten van de router komt daar bij kijken. nou werd er afgelopen februari al 'verwacht' dat hier glasvezel zou liggen en dat ik dus aangesloten zou worden. Dat is helaas tot op heden ook nog steeds niet gebeurd, ik weet ook niet of ze in de buurt daar wel op één of andere manier mee bezig zijn 's nachts (lijkt mij wat onlogisch, maar doch plausibel) maar durf ik zelf toch uit te sluiten. Enfin, ik dacht ik doe even een post op het community forum om te kijken wat er mogelijk scheelt. Maar vervolgens krijg ik het bericht (dit is al de tweede keer dat ik dit ervaar. Vorige data ben ik je verschuldigd) dat Odido even niet bereikbaar is…. van 00:00 tot 07:00 uur. Als dit geplande werkzaamheden waren, was het fijn geweest om hiervan bericht via de mail te krijgen (van te voren). Waarbij ik van T-Mobile uit het verleden weet dat als er werkzaamheden in de buurt waren gepland, je daar ruimschoots van te voren bericht van kreeg. Het begint mij dan ook steeds meer op te vallen dat sinds de overname van Odido het woord communiceren langzaam maar steeds meer vervaagd. Iets wat je op zijn minst wel mag verwachten van een telecomprovider me dunkt. Daarnaast valt het mij ook al behoorlijke tijd op dat ik qua speedtest 94/30 haal. Dit terwijl mijn afgesloten abonnement 100/30 hoort te zijn. Als ik mijn router moet geloven zou die Rx:111214 Tx:32742 (Kbps) aan moeten kunnen. Na wat Gegoogle lijk ik te begrijpen dat dit de snelheid is die de data van A naar B aan zou moeten kunnen. Vanwaar is het dan dat ik algemeen ‘stabiel’ 94 aantik met down? Nou is dat verschil natuurlijk nihil, maar is mijn up wel altijd vast 29/30. Maar waar er van de up (Tx) maar 2124 in verschil te zijn om de afspraak na te komen. Daarbij zit er bij de down (Rx) 16332 verschil in. Mijn vraag extra is dan ook wel, waarom zo’n vast stabiel verschil wat er niet nagekomen word? En als dat verschil nu al zo ‘klein’ is, kan ik dat dan ook op den duur verwachten bij een glasvezel aansluiting waarbij er 1000/1000 word beloofd? dit is trouwens het geval als ik de speedtest bij speedtest.net uitvoer. Mocht ik het via jullie eigen speedtest doen dan is er sprake van een nog lagere snelheid van data overdracht. Erg benieuwd.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen