Skip to main content

krijg de Calex Smart Outdoor link niet verbonden met router


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Na vele berichten met de Calex support mensen heb ik van alles geprobeerd om de "Calex Smart Outdoor Link" te koppelen aan mijn netwerk.

Is er hier iemand die met dit apparaat hier geen problemen mee heeft met de Zyxel router?

 

De al geprobeerde opties:

- 5ghz uitgeschakeld.

- router reset.

- max apparaten verhoogd.

- channel veranderd naar een vaste inplaats van automatisch.

- apparatuur terug gebracht naar de winkel en een nieuwe gekregen.

Uitgelichte reactie

10 oktober 2023

Hey @Timkel, welkom op onze Community!

Het kan zijn dat je Calex niet kan verbinden door wifi 6 en WPA3 beveiliging. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld en de beveiliging op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of je nu wel verbinding kunt maken? 

23 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 10 oktober 2023

Hey @Timkel, welkom op onze Community!

Het kan zijn dat je Calex niet kan verbinden door wifi 6 en WPA3 beveiliging. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld en de beveiliging op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of je nu wel verbinding kunt maken? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 oktober 2023

Hey @Tommie van Odido , dankje voor de snelle reactie!

 

Helaas heeft dat ook niet geholpen. Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 11 oktober 2023

Hey @Timkel, dan ben ik bang dat hij niet in combinatie met onze Zyxels zal werken. De Zyxels hebben namelijk ook een eigen mesh systeem. Je zou een wifi punt van ons kunnen aanschaffen om je verbinding te verbreden.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 oktober 2023

Dat is erg jammer. Wat veranderd een wifi punt aan de verbinding dat er een mogelijkheid bestaat dat het apparaat wel verbinding kan maken?


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2092 reacties
  • 11 oktober 2023

@Timkel 

Ken dit niet die Calex Smart Outdoor Link, maar even gekeken via google. Zijn het lampen die je via een app kunt bedienen, klopt dat?

Het is een Bluetooth Mesh systeem, met een soort van master controller die je moet verbinden met je Wifi.

Wat je eens zou kunnen proberen is, je firewall setting tijdelijk zo laag mogelijk zetten. Of, als het kan, je Wifi eens zonder paswoord laten werken … geen idee of dat kan .. heb niet de ‘moderne’ Odido router hier. Hiermee kunnen we dan kijken of het probleem i.d.d. aan de WPA encryptie ligt. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 oktober 2023

Helaas geeft de router daar geen mogelijkheid voor. Minimum wachtwoord is ook 8.

Ik denk dat het gewoon niet lukt met deze router helaas.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 november 2023

Ook ik kom er nu achter dat ik de Calex bluetooth mesh link niet kan koppelen aan mijn netwerk, heel veel pogingen ondernomen en vele malen het apparaatje gereset, mijn vorige modem de Zyxel t 50 had hier geen problemen mee, echter nu met de Zyxel t 56 en glasvezel geen beweging in te krijgen. Nu las ik dat Calex op de hoogte is van dit probleem met het betreffende modem, die leggen het nu neer bij Odido.

Was ik blij dat alles goed werkte maar nu steekt dit probleem de kop op.

Heb sinds afgelopen donderdag het modem in gebruik


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21080 reacties
  • 4 november 2023

Hallo @Frenkie67 

Had je met de Zyxel-T50 1 netwerk of 2 netwerken voor 2,4 GHz en 5 GHz?

Wat je kan proberen is ga in de webbrowser naar 192.168.1.1 en log in mdt admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Lukt het nu?


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 november 2023
Waqqas schreef:

Hallo @Frenkie67 

Had je met de Zyxel-T50 1 netwerk of 2 netwerken voor 2,4 GHz en 5 GHz?

Wat je kan proberen is ga in de webbrowser naar 192.168.1.1 en log in mdt admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Lukt het nu?

Nee werkt ook niet, krijg na effe zoeken de melding: kan apparaat niet toevoegen. Ik had met de Zyxel-T50 1 netwerk


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21080 reacties
  • 4 november 2023

@Frenkie67

De T50 had geen WiFi 6 dus die kan je misschien ook eens uitzetten.

In de Zyxel ga je naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen.

Kan je daarna de router ook eens herstarten?


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 november 2023
Waqqas schreef:

@Frenkie67

De T50 had geen WiFi 6 dus die kan je misschien ook eens uitzetten.

In de Zyxel ga je naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen.

Kan je daarna de router ook eens herstarten?

Helaas lost dit ook niets op, zelfde probleem


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21080 reacties
  • 5 november 2023

@Frenkie67

Heb je thuis misschien een WiFi versterker of misschien kan je een goedkope versterker aanschaffen? Misschien wilt hij wel verbinden met de WiFi van de versterker.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 november 2023
Waqqas schreef:

@Frenkie67

Heb je thuis misschien een WiFi versterker of misschien kan je een goedkope versterker aanschaffen? Misschien wilt hij wel verbinden met de WiFi van de versterker.

Had er toevallig nog een liggen maar ook dan heeft ie er geen zin in! Ook vlakbij het modem werkt het niet.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 9 november 2023

Mijn vraag is of de techneuten van Odido nu aan de slag gaan om dit probleem op te lossen aangezien Calex aangeeft dat dit probleem specifiek bij de Zyxel-T56 ligt en alle aangegeven opties en adviezen niet werken!?


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 12 november 2023

En toen was het stil!!!! 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9011 reacties
  • 12 november 2023

Hoi @Frenkie67 ,

Je kunt niet verwachten dst er een speciale firmware update wordt gemaakt om een specifiek apparaat te kunnen koppelen. Het is natuurlijk ook makkelijk van Calex om naar de router te wijzen. Andersom kun je ook zeggen, alles werkt behalve de Calex? Die zouden dan een update voor Wifi6 en WPA3 kunnen uitbrengen. Dan lossen ze dat probleem voor iedereen op.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 12 november 2023

dit begrijp ik uiteraard, maar aangezien Calex het bij Odido neerlegt dacht ik dat men onderling wel met een oplossing zou kunnen komen en misschien Zyxel er ook bij zou kunnen betrekken. Nu zit ik met een product waar ik voor betaald heb en eigenlijk waardeloos is omdat het niet werkt.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 22 november 2023

Inmiddels heb ik het probleem in zover opgelost, heb een wifi repeater (dus geen versterker) een eindje van mijn modem ingeplugd in het stopcontact en maak nu met de iPhone verbinding met deze repeater daar deze in het netwerk eindigt met -EXT, nu kan ik de Bluetooth mesh link wel toevoegen en de verlichting buiten op afstand bedienen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2024

Goedemiddag Frenkie, mag ik vragen welke repeater u heeft gekocht, ik heb sinds ik ben overgestapt hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet 

Aad


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 februari 2024

Hoi Aad, het zou deze moeten zijn, kan het merk nergens terug vinden maar is op Google wel te vinden,

grtjs

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2024

Top,, Bedankt voor uw reactie. Ik ga hem bestellen.

Hoe heeft u verbinding gemaakt met de calex outdoor link?

Gr


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 februari 2024

Ik gebruikte de netwerknaam  van de repeater welke hetzelfde is als mijn eigen netwerknaam  maar dan eindigt met _ext. Nadat ik de Calex app opende en probeerde te verbinden met de verlichting lukte het toen wel en werkt het nog steeds prima. Ik heb de repeater gewoon in een stopcontact geplugged welke nog het wifi signaal van mijn modem oppikte. Het bijzondere is dat ik nu ook gewoon mijn eigen netwerknaam kan gebruiken en het evengoed blijft werken.


  • Debutant
  • 1 reactie
  • 16 september 2024
Frenkie67 schreef:

Hoi Aad, het zou deze moeten zijn, kan het merk nergens terug vinden maar is op Google wel te vinden,

grtjs

 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Welke router heb je gebruikt? Lijkt wel of er een gedeelte van het bericht weg is gevallen….


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen