Skip to main content

Ik ben nu aantal weken over op Odido, en ik heb geen klagen, alleen heb ik af en toe problemen met de internet verbinding die ik verlies. Ik draai op eigen hardware, te weten een ORBI Netgear RBR50, en het lijkt erop dat telkens na een dag of 7 mijn internet WAN poort de verbinding verliest.  Een reboot van mijn router lost het probleem op. Ik zelf heb het idee dat het te maken heeft met Laag3 te weten de DHCP wat ik krijg op mijn WAN verbinding. Ik heb helaas geen mogelijkheid om captures te maken op de WAN-zijde, ook de logging op de RBR50 is helaas zeer beperkt. 

Als ik op mijn ORBI status pagina kijk voor de WAN zijde zie ik een DHCP Lease tijd staan van 30 minuten. Dat is dan wel weer vreemd dat ik dan niet vaker DHCP issues heb, maar nogmaals het is een vermoeden. 

De versie die ik draai op mijn ORBI router is: V2.7.4.24. En dat is zover ik kan zien de meest recente versie. Zijn er meer mensen die dit ervaren? 

Hallo @Nekatspoh 

Kan je de internetkabel tussen mediaconverter en Orbi eens vervangen en kijken of het daarmee beter gaat?

De Orbi voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen kan je ook proberen.

Anders zul je eerst moeten kijken of je dit ook ervaart als de Zyxel is aangesloten.


Hallo @Nekatspoh 

Kan je de internetkabel tussen mediaconverter en Orbi eens vervangen en kijken of het daarmee beter gaat?

Anders zul je eerst moeten kijken of je dit ook ervaart als de Zyxel is aangesloten.

Waqqas dank voor je suggestie alleen heb ik de kabel  twee weken geleden vervangen met een andere kabel, dus dat heeft geen effect gehad, Dus aan mijn zijde geen LAAG1 issue, had ik ook niet verwacht want dan zou ik veel meer issues moeten hebben. Op de converter (ONT) zie ik gewoon de juiste LED's branden, alleen zal ik bij een volgende keer het weer gebeurt de ONT spanningsloos maken en GEEN reboot uitvoeren op de router. Dan ben ik benieuwd nadat de spanning weer is aangesloten of de WAN poort op mijn router dan weer verbonden is met het internet. 


Heb je hier een oplossing voor gevonden? Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een Orbi RBR850.


Reageer