Skip to main content

Binnenkort wordt mijn Daytrek modem vervangen voor een nieuw modem T54.  Ik heb nu een eigen router Linksys EA 4500 van een aantal jaren oud.

Vraag: als ik deze router wil vervangen wat is dan de beste vervangende Router, fabrikaat en type?

Ik wil een aantal apparaten, zoals in de huidge situatie, bekabeld blijven aansluiten.

ps ik ben geen gamer

Wil je een router of een draadloos acces point?


Zoals ik al schreef wil ik een aantal apparaten bekabeld aansluiten. Geen draadloos acces point.


Hallo @Joost 48 

De T54 alleen is ook een prima modem/router met 4 Gigabit LAN poorten en WiFi 6.

Mocht je toch een 2de router willen, het aanbod op internet is erg groot. Kijk even rond welke specificaties en prijs het beste passen bij jou.


Zoals ik al schreef wil ik een aantal apparaten bekabeld aansluiten. Geen draadloos acces point.

Je zei ook dat je een nieuwe router wilt.

Indien het alleen om de bekabelde aansluitingen gaat kun je ook een switch aanschaffen. 


Dank voor de reacties tot nu toe.

De router die ik wil aansluiten op de T54 gebruik ik deels voor een aantal “bekabelde” apparaten EN enkele draadloze verbindingen.

Ik ben tevreden met mijn huidige Linksys router, misschien is vervanging niet noodzakelijk om van alle mogelijkheden van de moderne T54 gebruik te kunnen maken. Advies is welkom.

Kan ik met mijn oude Linksys AE4500 gebruikmaken van alle technische voordelen van de T45?


@Joost 48 

Dat laatste kan niet maar hier heb je een betaalbare WiFi 6 alternatief:

TP-LINK AX10


Dank Waqqas voor je reactie, ik ga speuren op het net naar een passende router met jou advies in gedachte.


Ik heb geen nieuwe router aangekocht maar de nieuwe Zyxel 56 samen met een TP switch geinstalleerd, werkt uitstekend.

Allen bedankt voor de reacties.


Reageer