Skip to main content

Kan ik hier mijn modem id avmg72672672 registreren??

Hallo @0d0a ,
 

Welkom op de community, je bent hier op de goede plaats om deze vraag te stellen.
Er reageert vanzelf een moderator om je verder te helpen. dit kan wel enige tijd duren, dit gebeurt namelijk op volgorde van binnenkomst. Ik zal al wel vast de aandacht op dit topic vestigen.

Als dit topic aan de beurt is, wil je dan verder helpen @Tommie van Odido ?😉


spannend!

 


Hi @0d0a, wat goed dat je ons hier op de community gevonden hebt! We helpen je hier graag mee verder. Wil je je profiel aanvullen met de gegevens voor postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer ter verificatie? Dan kunnen we je abonnement erbij pakken. Laat je weten als je de gegevens hebt aangevuld? 


check!

maw gedaan!


@0d0a Top dat je al een deel hebt ingevuld! Ik mis alleen nog je huisnummer. Zou je deze ook nog willen toevoegen? Bedankt alvast!


31 zie ook profile!


Dankjewel @0d0a! Ik heb het bij deze geregeld. Hij is geregistreerd! 


Dank je wel. Helaas kan ik niet testen . Jullie Huawei ont die ik nog gebruik heeft een knipperend pon lampje . Als ik de Fritzbox aansluit krijg ik ook geen verbinding. Helpdesk gebeld , er schijnt een storing te zijn !


Nog steeds helemaal geen internet via Odido glas … pon lampje op Huawei blijft knipperen. Helpdesk gebeld . Die meldt dat er een taak gemaakt is … heb de indruk dat er in het weekeinde helemaal niets gebeurt… vrij teleurstellende ervaringen tot nu toe als nieuwe klant bij Odido 


Hoi @0d0a, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat het inderdaad is doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana


Als ik het goed begrijp is het internet dus weg sinds de fritzbox is geregistreerd? Snelste oplossing lijkt me dan als de Huawei weer even geregistreerd word door 1 van de moderators, zit je in elk geval het weekend niet zonder internet. 

Ik zag ook een topic voorbij komen waar iemand de fritzbox werkend kreeg door "xg-pon mix mode" te activeren na registratie. Lijkt me ook nog het proberen waard

 


Ok , mix mode ga ik zeker proberen … 

diverse malen aan de helpdesk gevraagd of de Huawei zou blijven werken na registratie via deze gemeenschap (dank daarvoor) , het antwoord was steeds bevestigend…

 


Mix mode is niet aanwezig op de Fritz.box 5590!


Ok , mix mode ga ik zeker proberen … 

diverse malen aan de helpdesk gevraagd of de Huawei zou blijven werken na registratie via deze gemeenschap (dank daarvoor) , het antwoord was steeds bevestigend…

 

Zover ik weet is er maar 1 apparaat actief geregistreerd, dus fritzbox of Huawei, beide tegelijk is volgens mij echt geen optie. Ben benieuwd of die mix mode gaat werken voor je. 


Mix mode is niet aanwezig op de Fritz.box 5590!

Vreemd, dat topic wat ik linkte ging over de 5590. Voor de zekerheid, je kijkt op fritz.box/support.lua?  vervang eventueel fritz.box door het ip van je fritz.

Heb hier ook een 5590 liggen maar ben momenel wat met de Zyxel aan het testen. Laat me weten als je het echt niet kan vinden, dan sluit ik mijne even aan en zoek ik mee met je. 


Mix mode is niet aanwezig op de Fritz.box 5590!

Ga naar http://fritz.box/support.lua en log in.

Dan onderaan deze pagina kun je het aanpassen.

Let op bij mij staat het anders omdat ik op GPON zit.

 


Mix mode is niet aanwezig op de Fritz.box 5590!

Ga naar http://fritz.box/support.lua en log in.

Dan onderaan deze pagina kun je het aanpassen.

Let op bij mij staat het anders omdat ik op GPON zit.

 

ik kom daar alleen als ik eerst in het odido profiel vlan op 300 zet

 


Vlan300 moet je ook instellen voor je odido verbinding, dus dat is verder geen probleem. 


Vlan 300 of T-Mobile profile is geen enkel probleem en moet werken.

@0d0a Heb je de laatste Firmware versie wel op je Fritzbox 5590 staan.

Ik heb namelijk gewoon het Odido profile.

 


Ik vat samen : 

profiel Odido aanpassen ; vlan op 300, hierdoor krijg je via Fritz.box/support.lua toegang tot de optie 

xgs-pon mix mode . Aanzetten 

in de community vragen om registratie 

modem-id doorgeven 

bij registreren hoeft ont niet meegegeven te worden 

 

so far so good?


Correct, odido profiel op vlan 300, mix mode aanzetten en je avmxxxxxxx modem id laten registeren door een moderator. Dat zou alles moeten zijn. 


@Tommie van Odido  maakte mij attent op dit topic. Hij heeft vandaag mijn Fritzbox 5590 modem id geregistreerd en ik heb het odido profiel geselecteerd (verbinding via de Glazvezel, niet via de WAN/LAN1). Daarna naar de fritz.box/support.lua en daar zie ik het scherm wat 0d0a heeft gedeeld.

Wanneer ik de XG-PON Mix Mode aanzet (ook de auto?) en op toepassen druk gaan de vinkjes direct weer weg en werkt het internet nog niet.


@Tommie van Odido  maakte mij attent op dit topic. Hij heeft vandaag mijn Fritzbox 5590 modem id geregistreerd en ik heb het odido profiel geselecteerd (verbinding via de Glazvezel, niet via de WAN/LAN1). Daarna naar de fritz.box/support.lua en daar zie ik het scherm wat 0d0a heeft gedeeld.

Wanneer ik de XG-PON Mix Mode aanzet (ook de auto?) en op toepassen druk gaan de vinkjes direct weer weg en werkt het internet nog niet.

ah ok, door ook een vinkje onder Mask te zetten bij de Mix Mode, blijft de Enable wel aan. Helaas nog geen verbinding...


Reageer