Skip to main content

Beste community,

Ik heb nu al bijna 1 jaar een fritz.box 5590 xsgpon module in de kast liggen en met de klantenservice kom ik er niet door. Meerdere keren gebeld en een ticket aangemaakt om mijn modum en module te registreren zodat ik mijn eigen ONT, kan gebruiken. Maar tot vandaag nog steeds niet gelukt. 

Kan iemand mij via deze weg er wel mee helpen, zie dat vele via deze weg het wel lukt namelijk. 

Hi @Rickkl, ik help je met alle liefde verder om het voor mekaar te krijgen! Wil je mij je modemID sturen in een privébericht? Dan registreer ik dit gelijk voor je! 😊


Hi @Demi van Odido,

Ik heb je mijn modemid gestuurd. 


@Rickkl Geweldig, dank je wel! Ik heb het nu voor je geregistreerd. Wil je kijken of het werkt? 


Helaas blijft de Status op O1 staan, ook met een nieuwe kabel SC/UPC - SC/APC

Als ik een PON SFP plaats maakt deze wel contact met de wijkkast en kom ik tot O3 status, en dan terug naar O2 ( SC-APC - SC-APC kabel)

 

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, kan dit namelijk online ook niet vinden.

@peter-keetfm kan u misschien helpen?


@Rickkl Hoi

Je weet zeker dat je op XGS-PON zit.?

Welk type glasvezelkastje heb je.?

De groene SC/APC connector mag je niet in de Fritz XGS-PON SFP module doen.

De kans is dan op een beschadiging.

Kun je hier wat fotos plaatsen van je FTU. (Glasvezel aansluiting)

 

 

 


@peter-keetfm Dankjewel voor je reactie, maar het is ondertussen gelukt, oplossing van Tommie van Odido in een ander topic, zag ik deze voorbij komen. 😁

 

Door XG-PON mix Mode te selecteren zoals hierboven. Denk dat meerdere hier mee geholpen kunnen worden. @Demi van Odido jij natuurlijk ook bedankt voor jouw hulp. 


Heel fijn @Rickkl! Ik had Demi beloofd de zaak in de gaten te houden tijdens haar vakantie. Het is super dat het inmiddels is gelukt, dank voor de update!


Reageer