Hallo,
Ik heb sinds een week internet van Odido via het Delta netwerk. Hiervoor had ik Caiway.
Op zich werkt alles prima, maar ik wil graag mijn Asus XT12 rechtstreeks op de Nokia ONT aansluiten, zodat de Zyxel T-56 er tussenuit kan. Scheelt weer een device en dubbel NAT is ook niet ideaal. Ik kan de Asus XT12 set natuurlijk als accespoints instellen, maar dan verlies ik een aantal router mogelijkheden.
Dit zou allemaal geen probleem mogen zijn, als ik alle topics lees. VLAN op 300 (onder LAN->IPTV), kabeltje omprikken en de boel herstarten en het zou moeten werken. Helaas. De Asus blijft aangeven dat de kabel is losgekoppeld en dus geen internet.
Nu sprak ik vorige week ook even met de monteur van Guidion over het gebruik van eigen apparatuur en hij vertelde dat het niet zomaar zou gaan werken en Odido/Delta ook iets moet doen en ik eerst met de front en backoffice contact moet opnemen. Gezien de vele succesverhalen hier ben ik ervan uitgegaan dat dit verder niet nodig is.
Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe? Of had de monteur gelijk en is het toch niet zo plug en play?