Skip to main content
8327 Topics
eSIM installeren in het buitenland
Dit wordt een lang verhaal en ik weet bijna niet waar ik moet beginnen. Ik werk voor een langere periode in Duitsland en ik heb hier een nieuwe Iphone gekocht. Na al mijn informatie overgezet te hebben op mijn nieuwe telefoon heb ik ook geprobeerd mijn Esim over te zetten. Toen dit gedaan was, was het niet mogelijk om mijn telefoon te verbinden met het netwerk omdat ik in het buitenland zit. Mijn oude telefoon werkte op dat moment nog. Toen kreeg ik een bericht dat mijn Esim zou werken (contactpersoon Levent) maar dat was nog steeds niet zichtbaar op mijn telefoon. Vervolgens dacht ik dat het een goed idee zou zijn om mijn esim opnieuw te installeren maar dit was niet langer mogelijk. Toen heb ik meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice maar bijvoorbeeld op zondag heb ik het na 35 minuten on hold helaas moeten opgeven. Contact met de chatbot werkt ook niet goed omdat de links in de chat niet werken. Vandaag heb ik contact gehad met Marit, die heel behulpzaam was, en mij geholpen heeft om een nieuwe Esim te bestellen. Om dit te bewerkstelligen moest blijkbaar mijn eerder bestelde Esim uitgeschakeld worden. Helaas werd mijn werkende Esim op mijn oude telefoon ook uitgeschakeld en werd de verbinding tijdens het gesprek daardoor verbroken. In mijn email heb ik een nieuwe esim ontvangen en een ‘handige’ link, waar ik ook niet op kan klikken. Nu heb ik geen mogelijkheid meer om terug te bellen naar de klantenservice, kan ik niet meer inloggen in de online omgeving van mijn werkgever en ben ik ook niet in staat om de nieuwe Esim te installeren omdat je dan een sms moet kunnen ontvangen. Ik zit dus helemaal vast. Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid is voor mij om naar Nederland te reizen en de problemen op te lossen in een Odido winkel. Echter is dit voor mij een zeer lange reis en heb ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor. Daarnaast heb ik geen enkele garantie dat het probleem opgelost gaat worden, zeker niet na mijn eerdere ervaringen de afgelopen week. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze situatie want ik ben er echt een beetje moedeloos van geworden en ik heb werkelijk geen idee hoe ik deze situatie nog kan oplossen.
Inlogproblemen, enorme wachttijden, belachelijke service
Ik zou graag onderstaande eens bespreken met iemand die mij wel kan/wil helpen. De medewerkers van de klantenservice doen vast hun best maar hebben overduidelijk niet voldoende kennis en zeker niet voldoende mogelijkheden. - Inloggen app: onmogelijk, wit scherm. Medewerkers zeggen dit niet te herkennen terwijl het internet vol staat met klachten. - Inloggen website: idem. Wachtwoordreset werkt niet. Na 1u20m wachten en doorverbonden worden krijg ik te horen het morgen nog eens te proberen of terug te bellen. Probleem is wel bekend, maar ook weer niet als zijnde een groot probleem? - Databundel op, na 2 weken in het buitenland en gebruik van een lokale sim (T-mobile sim zat niet in de telefoon) kom ik weer in NL, na een uur is 80% van mijn data op, en anderhalf uur later alles. Zal volgens de medewerker aan een update liggen (ik doe dat alleen via wifi), en ik moet maar een datateller app installeren en een dure bundel bijkopen via de app. Wat niet gaat wegens eerder genoemde problemen. Na aandringen wil de medewerker dan wel traag onbeperkt internet aanzetten. Meekijken of meedenken zit er niet in. - Tenaamstelling is nog steeds als zakelijk bekend. Andere contractant, en bedrijf. Sinds april heb ik het nummer prive overgenomen. Maar nee, dit is geen datalek… - Ontkennen problemen terwijl het internet van de klachten wemelt en volhouden dat er aan systemen (werken ineens niet) en klantenservice (veel langere wachttijden en minder hulp) niets is veranderd. - Odido is persoonlijk en voor de klant, maar zet wel een draak van een chatbot in, en is amper bereikbaar.
Odido voert foute nummermigratie uit en zadelt klant op met probleem escaleren niet mogelijk
Vorige maand bel ik met t-mobile zakelijk om te vragen of ze een prepaid kunnen toevoegen aan mijn zakelijke account. Een maand later ben ik opeens niet bereikbaar. Wat hebben ze gedaan ze hebben mijn zakelijke nummer naar de prepaid gemigreerd waardoor ik beide nummers niet bereikbaar meer waren. Na 4 uur bellen uiteindelijk maar naar de t-mobile (Odido) shop gegaan. Een nieuwe simkaart gehaald voor mijn zakelijke nummer (wat nu opeens prepaid is geworden) en het prepaid nummer van een collega is niet meer bereikbaar. Inmiddels heb ik ongeveer 10 uur aan de telefoon gezeten met t-mobile en elke keer hetzelfde verhaal we zijn er mee bezig het ticket staat open. Vandaag van de klantenservice het echte verhaal gehoord “ze hebben het ticket gesloten” (Kenmerk: 65959859 / 1.12286304) met de melding ze kunnen en gaan het niet oplossen. Deze vriendelijke vrouw gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is te escaleren o.i.d. Los van brief sturen en ze aansprakelijk stellen is er iemand die een contactpersoon weet of een manier weet iets te escaleren binnen Odido? Puntje bij paaltje zeggen ze nu eigenlijks “wij hebben een probleem veroorzaakt” & “wij kunnen het niet oplossen” en jammer maar helaas…. Niet beseffende dat tegenwoordig alles aan je mobiele nummer is gekoppeld al je socialmedia accounts e.d. ​​​​​​

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen