Skip to main content
Beantwoord

Geen telefoon/internet in Engeland

  • 23 July 2024
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Ik heb al sinds mijn aankomst in zuid Engeland geen verbinding meer. Dit terwijl een partner van Odido, 3 UK, hier wel 4g dekking heeft. Ik kan mijn toestel niet handmatig registreren op een netwerk, kan niet bellen met de klantenservice (want geen netwerk) en heb dus ook geen mobiel internet om mee te navigeren. Als ik in de mijn Odido app kijk, staat er ook dat ik geen bundel zou hebben voor bellen en SMS.

Ik heb geen blokkades aanstaan, geen achterstanden etc etc. De chatbot was uiteraard zo nuttig als een hordeur op een onderzeeër en er zit kennelijk nooit iemand van Odido achter de chat. Inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee en zou ik graag gewoon eens hebben dat iemand dit euvel oplost. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heb jij toevallig een betalingsregeling of een nieuw abonnement waarop nog geen 2 facturen zijn betaald? Dan kan roaming geblokkeerd zijn.

Heb jij toevallig een betalingsregeling of een nieuw abonnement waarop nog geen 2 facturen zijn betaald? Dan kan roaming geblokkeerd zijn.

Ook dit is niet het geval, alle facturen zijn altijd netjes betaald en ik ben al klant sinds jaar en dag uit de T-Mobile dagen.

Ik zie in de app wel verbruiksinfo voor mijn Internet bundel maar niet voor bellen en SMS, die cirkel is er gewoon niet, alleen maar "lege" blokjes. Blokkades staan aan mij kant allemaal uit qua buitenland. 

 

Toevoeging: bovenstaande zou een weergave issue met de app moeten zijn.

Ik kreeg eindelijk een medewerker te pakken. Ik heb even weten te chatten met Richard, maar de verbinding klapte eruit nadat hij mij een netwerk reset liet doen op de telefoon. Inmiddels kom ik uiteraard weer niet door die compleet nutteloze chatbot Izzi heen (serieus chatbot team, neem een AI dienst af of zo, dit ding is echt waar zo nuttig als een paraplu in een nucleare ontploffing) want nu zijn alle medewerkers weer bezet. Ik kan de wachtrij ook niet in en kan nog steeds niet bellen omdat mijn telefoon geen netwerkverbinding kan maken. 

Laatste update voor zij die nog komen gaan.

Met behulp van Thea is het gelukt. Voor mensen die dit topic vinden:

-gebruik niet de chatfunctie in de Odido app, sowieso is Izzy zo nuttig als een asbak op een motor, maar vanuit de app lijkt het alsof je niet ingelogd bent en blijft het ding zeuren dat er geen medewerkers zijn (serieus Odido, doe hier wat aan). Gebruik de website en log daar in, dan krijg je wel iemand.

- in mijn geval kon mijn telefoon op geen enkel netwerk registreren. Het leek bij mij te liggen aan de APN instellingen. De juiste waren (niet genoemde zijn blanco!)

Name: Internet

APN: internet.mobiel

Mcc: 204

Mnc: 16

Authentication type: PAP

APN type: internet/default/leeg (dit was bij mij internet, supl) 

APN protocol: ipv4 (maar ipv4/ipv6 werkt ook en zou ik aanraden voor compatibiliteit. 

APN roaming protocol ipv4 (ook hier raad ik ipv4/ipv6 aan ivm compatibiliteit) 

Alle andere, niet genoemde velden laat je dus leeg. 

 

 

Reputatie 6
Badge +7

@jvar47 Fijn dat het is gelukt, daar ben ik erg blij mee! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie vakantie in Engeland gewenst! 😄

Nog een keer een laatste update. 

Ik had met de geüpdatet apn instellingen wel weer verbinding met een netwerk maar nog steeds geen mobiel internet. 

Dit zou mogelijk een specifiek issue kunnen zijn met oneplus, wat mij hielp was alle APN configuraties weggooien en het toestel opnieuw laten opstarten zodat deze opnieuw de APN instellingen bij het netwerk aanvraagt

Reageer