Skip to main content
10000 Topics
Geen internet Dordrecht
Sinds 01-05-2024 rond 12:00 uur heb ik geen internet meer. Zijn er andere mensen uit dordrecht die ook geen internet hebben sinds woensdag? Odido heb ik woensdag, donderdang en vandaag ook gebeld, maar dat heeft geen zin. Elke keer kreeg ik te horen dat me storing zou escaleren en deze snel wordt opgepaakt, maar daar gloof ik niets meer van. Ik bel al sinds febrauri met hun in verband met een veel te trage Upload snelheid. Ik heb een abonomment van 1000 Mbps DOWN en 1000 Mbps UP, maar ongeveer begin febrauri kreeg ik maar 0,7 Mbps UP. Nou bijna iedereen van klantenservice aan de telefoon gehaad, 3 monteurs thuis gehad, alle aparatuur vervangen naar Zyxel, alle bekabeling en copmuter binnen huis uitegesloten, nieuw glasvesel aansluiting door KPN monteur gemaakt, niets heeft geholpen. Uiteindelijk zou een portmove in de wijkcentrale worden uitgevoerd of dat gebuurt is of niet weet ik niet, want ook voor dit was er geen terugkoppleing van Odido. En nu sinds woendsag helemaal geen internet meer. Ik werk van huis en gebruikte tot vanmorgen me mobiel als hotspot, maar nu ben ik door me databundel. Daarom had ik weer met Odido gebelt en er werd tegen me verteld dat voor maandag niets meer gedaan wordt, want Odido werkt niet in het weekend. Ik gloof ook niet meer dat maandag wat aan de storing wordt gedaan. Ik ga 14 mei overstappen naar KPN, want dit is echt geen service. Alle jaren geen problemen met de glasvesel, maar sinds de overgaang van T-mobiel naar Odido alleen ellende. Ik raad ook iedereen aan om over te stappen, want ook al bel je of email je er wordt toch niet met je storing gedaan. Je krijgt gewoon een andere klantenservice medewerken aan de lijn die je weer gaat doorzetten naar de technische dienst, maar dat beteken alleen dat niets wordt gedaan.
Sinds augustus 2023 bezig met glasvezel abonnement afsluiten
Vorig jaar in oktober 2022 hebben wij geprobeerd om een internet abonnement af te sluiten bij T-mobile met glasvezel. Wij zouden toen tot maart 2023 moeten wachten. Daardoor zijn wij toen naar een andere provider gegaan, want wij zitten ook met thuis werken dus zonder internet lukt het ons niet. Nu zou ons abonnement in november 2023 afgelopen zijn en wilden wij toch wel over op glasvezel. Daarom zijn wij in augusuts 2023 langs de Odido winkel gegaan in Emmen en hebben daar een abonnement afgesloten. Dat is 3 maanden voordat het abonnement bij onze andere provider zal aflopen, dus dan hebben we het maar alvast geregeld, dachten wij. Niets bleek minder waar. Hier was wat mis gegaan, dus hebben we begin september 2023 opnieuw een internet abonnement met glasvezel afgesloten bij Odido. Enige was dat er nog een monteur voor de glasvezelaansluting moest langskomen (het kastje zit er al, dus dat zou geen uren durende klus hoeven te zijn).Dit wordt alleen door een aangenomen partij gedaan. Opzich prima. De modem vrij snel ontvangen na het afsluiten van het abonnement in de winkel in Emmen (daar hebben ze overigens prima personeel), dus we dachten dat het allemaal vrij snel geregeld zou worden, top! Op 28 september kreeg ik een email dat er geprobeerd was om een afspraak te maken met mij. Ik zou een kaart in de brievenbus hebben ontvangen met daarop een telefoonnummer dat ik kon bereiken. Deze zat niet in mijn brievenbus. Daarom heb ik Odido maar even gebeld om te vragen hoe dit zit en of ik een afspraak kon maken. Hier ging de onderaannemer over dus ik werd doorverbonden naar KPN. De medewerker die ik aan de telefoon had vertelde mij dat zij voor mijn adres geen aanvraag in hun systeem hadden staan, dat vond ik een beetje vreemd. De dame aan de telefoon zou het doorsturen naar de onderaannemer van KPN, maar zij kon mij niet direct doorverbinden met deze onderaannemer om een afspraak te maken, dat zou natuurlijk veel te makkelijk zijn. Zij zou het in ieder geval doorzetten zodat de onderaannemer contact met mij op zou nemen. Ondertussen waren we een week later en ik had nog niks gehoord, dus ik heb KPN maar weer opgebeld om te vragen hoe het precies zit. Geen update. Op 12 oktober kreeg ik opeens een mailtje dat er vertraging was en dat er op contact met mij opgenomen zou worden. Dit werd op 17 oktober gedaan, maar ik was toen niet in de gelegenheid om op te nemen aangezien ik aan het werk was (er moet natuurlijk wel geld binnenkomen aangezien Odido ook z'n geld wil krijgen voor het abonnement, en terecht natuurlijk). Ik moest even terugbellen. Dit kan op ma-vrij tussen 8-20 uur stond er in het mailtje. Top! Dan kan dat mooi na mijn werk, dacht ik. Daarom heb ik om 17:52 gebeld. Helaas krijg ik te horen dat de afdeling die erover gaat tot 17:00 werkt. Huh, maar ik kon tot 20.00 terugbellen, niet helemaal dus? Meisje aan de telefoon heeft een terugbelverzoek neergelegd bij de persoon die mij geprobeerd had te bellen op 17 oktober, ik zou op 18 oktober de eerste zijn die gebeld zou worden. Dit is niet gebeurd. Ik heb daarom op 19 oktober zelf maar weer de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. Hier kreeg ik te horen dat ik nog even moest wachten tot ik teruggebeld zou worden. Maar als ik op woensdag 18 oktober de eerste zou zijn die gebeld zou worden en dit nog niet gebeurd was op 19 oktober, gaat dit überhaupt nog wel gebeuren dacht ik. De dame aan de telefoon kon niet zien bij wie een terugbelverzoek neergelegd was, dus ik moest echt nog maar even afwachten. Daarop vroeg ik of ze niet kon zien welke afdeling, het maakt mij immers niet uit wie ik spreek om het probleem op te lossen. Ze zullen alles wel bijhouden in een systeem, dus ze zullen vast op de hoogte zijn van mijn probleem. Uiteindelijk kon de dame aan de telefoon hierachter komen en kon mij uiteindelijk vertellen dat de aannemer voor de glasvezel aansluiting mij geprobeerd heeft te bellen vorige week, dit doen zij anoniem. Goed, prima anoniem. Ik had alleen wederom geen gemiste oproep, ook niet van een anoniem nummer. Ik heb ook aangegeven dat ik deze wel opneem aangezien het van alles kan zijn. Nu blijkt het dat de aanvraag bij de aannemer gecancelled is, omdat ik niet opnam en dat dus automatisch betekent dat de glasvezel aansluiting niet meer nodig is. Dus…. Als ik een beroep heb waarbij ik niet altijd in staat ben om de telefoon op te nemen, wordt na één keer proberen contact op te nemen mijn aanvraag al gecancelled? Oh ja, ik had niet eens een gemiste oproep van een anoniem nummer. De dame aan de telefoon op 19 oktober gaf aan dat ze vanuit Odido opnieuw de aanvraag bij de aannemer neerleggen. Hoe lang dit allemaal gaat duren, kon ze me niet vertellen. Ondertussen ook mijn verhaal op Facebook gezet en het één en ander via Facebook chat heen en weer gegaan tussen Odido en mij. Hierin heb ik aangegeven dat het voelt dat we van het kastje naar de muur worden gestuurd, omdat er na 2 maanden nog niks bekend is. Al was het informatie van: op 12 december wordt je aangesloten en kun je genieten van onze glasvezel aansluiting. Dan weet je waar je aan toe bent. Maar nee, helemaal niks aan informatie. Op 20 oktober ben ik dan ook geïnformeerd via de Facebook chat dat er een plandatum bekend zou zijn, dit zou 8 november worden. Yes!!! Ein-de-lijk informatie waar we wat mee kunnen. Op 6 november had ik verder nog niet echt wat gehoord en dat begon al een beetje te jeuken bij mij. Mocht er een monteur langs moeten komen op 8 november, dan moet ik natuurlijk wel thuis zijn. Door mijn werk ben ik niet altijd thuis, dus het zou opzich fijn zijn om een afspraak te hebben met de monteur. Dit weer in de Facebook chat gezet. Op 6 november kreeg ik van een Odido medewerker te horen dat er inderdaad van te voren gebeld zou moeten worden, ook een telefoonnummer van de netwerkbeheerder ontvangen. Op 8 november na kantoortijden nog maar weer een berichtje in de Facebook chat gezet, want er was natuurlijk geen monteur langs gekomen. Ook contact opgenomen met de netwerkbeheerder, maar buiten kantoortijden zijn deze niet bereikbaar. Dit ook maar weer aangegeven in de Facebook Chat. Op 9 november heb ik mijn eigen telefoonnummer nog maar even bevestigd en op 10 november gaf een Odido medewerker aan dat ik mijn telefoon goed in gaten moest houden, er zou wel eens gebeld kunnen worden met een afgeschermd nummer. Vervolgens zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds geen telefoontje gehad van een anoniem nummer. Dit weer aangegeven in de Facebook chat. Op 10 november had ik ook nog een mailtje gekregen waarin stond dat 8 november mijn aansluitdatum is. Zoals je misschien wel begrijpt vond ik dit een beetje vreemd, informeren van een aansluitdatum in het verleden?? Daarop kreeg ik op 23 november een antwoord: '’onze techneuten houden alle opdrachten scherp in de gaten en doen navraag bij de netwerkbeheerder. Zodra duidelijk is waar de vertraging is, en verwachten wij dat het lang gaat duren, dan ontvang je van ons een bericht. In alle andere situaties zal de netwerkbeheerder de werkzaamheden doen en koppelen dit terug naar ons. Daarna kunnen wij de installatiemonteur van Guidion aansturen. Ik kan er nu alleen geen moment op vastprikken. Eind november 2023 weer telefonisch contact opgenomen met Odido, want via Facebook kwamen we ook niet heel erg veel verder. Toen heeft Odido mij doorverbonden met de partij die over de glasvezel aansluiting zou gaan. Eindelijk iemand waar je mee verder kan, zou je denken. Top!!! Blijkt de partij niet verantwoordelijk te zijn voor de aansluiting in het gebied waar ik woon. Natuurlijk kon ik niet zomaar weer in contact komen met de persoon die ik vlak daarvoor van Odido heb gesproken. Inmiddels zijn we alweer een dikke 1,5 maand verder en hebben wederom helemaal niks aan nieuwe informatie ontvangen en geen update over de stand van zaken. We zijn ook al bij de KPN-winkel langs gegaan waar ze ons konden vertellen dat de aansluiting binnen 3 weken ongeveer geregeld zou worden bij het afsluiten van een KPN-abonnement. Dit klinkt toch wel heel verleidelijk. Deze post is dan ook eigenlijk mijn laatste poging om iets te bereiken. Het wordt toch wel steeds verleidelijker om het Odido-abonnement te annuleren en over te stappen naar een andere provider. We zijn hier nu al zo lang mee bezig en door actief er achteraan te bellen proberen we schot in de zaak te krijgen. Helaas zonder enig succes of iets van informatie.
Terugsturen modem factuur met boete?
Hallo, Vorig jaar oktober (2023) heb ik een aanvraag gedaan voor mijn nieuwe internet provider. Mijn contract bij jullie zou dan eindigen per 08-01-2024. tot dusver geen probleem, echter bleek in de email van 13 oktober 2023 al de informatie + label te staan voor het retourneren van het modem. Omdat dit label niet bleek te werken heb ik 29-01-2024 nog een keer contact gehad met jullie klantenservice via de chat, waarbij mij verteld werd dat er binnenkort een nieuw label verstuurd zou worden. Dit gebeurde ook niet tot ik vandaag 8 april ineens een factuur met een boete bedrag kreeg. Verder nooit geen email of contact over het modem vanuit jullie gehad en nu ineens wel een boete? Ik heb hierop volgend jullie klantenservice gebeld waarbij ik door jullie collega nogal zeer onvriendelijk te woord werd gestaan, zonder mij een concrete oplossing te bieden. Toen nogmaals gebeld en kreeg ik een wat vriendelijker persoon aan de lijn die mij vertelde de modem in te pakken en naar een dhl punt te brengen zodat ze daar het naar jullie toe konden sturen. Na bij 2 punten geweest te zijn die niet wisten hoe ze het zonder QR code konden versturen kwam ik uiteindelijke bij de Hema terecht waar ze het wel konden versturen, het pakketje is dus jullie kant op. Nu zit ik nog met 1 vraag hoe gaat het nu met het boete bedrag? ik ben niet van plan deze boete te betalen en weer maanden moeten wachten om mijn eigen geld terug te krijgen door een fout bij jullie. Ik hoop dat jullie met een oplossing komen.
System: Wan interface ETH_Internet connection lost
Hello, Since two weeks i started having internet disconection problems. To be more specific my internet connection will go down every few minutes or hours it is random.I have tried factory reset the router and unplug the modem for a few minutes but still the problem persists. I had a look into the router log and took a snapshot of it when the problem happened: Apr 3 18:18:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:36 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:18:36 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:18:36 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:18:36 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:18:36 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:38 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection lostApr 3 18:18:38 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:39 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:18:39 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:18:39 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:18:39 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:18:40 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:41 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection lostApr 3 18:18:42 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:18:42 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:19:02 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:19:03 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:19:05 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:19:06 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:06 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:06 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:08 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:08 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:08 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending select for x.x.x.x...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending select for x.x.x.x...Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: Lease of x.x.x.x obtained, lease time 3600Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: Lease of x.x.x.x obtained, lease time 1800Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]Apr 3 18:19:12 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection readyApr 3 18:19:14 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:19:15 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection readyApr 3 18:19:19 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:21 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:23 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:32 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:34 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:36 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:45 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:47 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:49 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:55 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:19:55 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:19:55 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:19:55 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:19:57 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection lostApr 3 18:19:58 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:19:58 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:19:58 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:19:58 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:19:58 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:00 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection lostApr 3 18:20:00 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:01 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:20:01 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:20:22 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:20:23 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:20:24 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:20:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:29 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:29 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:29 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:33 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:20:33 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:20:33 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:20:37 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:38 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:38 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:39 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:39 daemon.debug udhcpc: Sending select for x.x.x.x...Apr 3 18:20:39 daemon.info udhcpc: Lease of x.x.x.x obtained, lease time 1800Apr 3 18:20:39 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432] I am not an expert but i noticed that the lease time is quite short (30 minutes) and also the SIGTERM sounds like something catastrophic i suppose it is causing the problem. I have already contacted support two times but didnt get to talk with someone technical yet. Please help me resolve this as i am a heavy internet user (working from home, gaming, live stream watching, etc) and as you can imagine this situation is quite uncomfortable. Also i am curious if anyone else is having the same problem.
Zyxel T-56 wifi accepteert soms geen nieuwe verbindingen
Ik heb een zyxel t-56 modem en een paar maandjes klant van Odido. Ik ben overgestapt van tweak waarbij ik enkel mijn eigen apparatuur gebruikte (probleemloos). Ik heb een 1gbps glasvezel abonnement. De T-56 is ook bekabeld verbonden met 2 deco S4’s die ik gebruik voor beide bekabeld internet en wi-fi. Het probleem Het is een sporadisch probleem: Ik heb er misschien 2x per maand last van. Ik kan soms niet meer verbinden met het w-fi netwerk van de T-56. De foutmelding die ik krijg is simpelweg dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Dit gebeurt nadat ik op een andere SSID van de deco’s heb gezeten, en weer wil terugswitchen. Soms doet ook een bestaand apparaat (de Televisie bijvoorbeeld) moeilijk. Het meest recente voorbeeld is het configureren van een apple tv. Ik kon deze simpelweg niet verbinden met de wifi van de router en moest daarom met het SSID van de deco verbinden. De wifi restarten (knop zijkant) lost het probleem altijd, maar tijdelijk, op. Wat ik heb geprobeerd (onder andere met behulp van de telefonische helpdesk, sommige ideeeen kwamen uit mijzelf) Dual-band uitgeschakeld. Op de zyxel t-56 enkel 5ghz nu ingesteld en op de deco’s enkel 2.4, zodat de signalen elkaar niet storen. Ook omdat mogelijk verbonden appraten een 2.4ghz netwerk verwachten terwil de SSID inmiddels is geswitched naar 5ghz en vice verca. De deco wat verder weg plaatsen van de zyxel. WPA-2 ipv WPA-3 ingesteld (omdat met WPA-2 verbinden wat sneller zou zijn, was een probeersel). Enkel de TV is verbonden met de T-56 (5ghz), de rest van de appraten gebruiken de 2.4ghz ssid van de deco’s. Vermoedens Ik had het idee dat het vooral gebeurde nadat ik switchte tussen verschillende VPN IP’s vanaf mijn macbook, maar ik kan dit niet waarmaken Eenmaal verbonden: Snelheid is top Ik wil er wel bij vermelden dat de snelheid echt top is, 840mbit p/s op min macbook op ongeveer 5 meter afstand. Stuk sneller dan mijn wifi-5 s4 deco’s. Dus het is echt enkel een verbinding probleem Waarom niet de router weg en enkel de deco’s gebruiken? Ik heb dit wel het liefst, maar nadat nadat ik dit probeerd (vlan op 300 ingesteld), was de wifi-snelheid van mijn deco’s erg langzaam (onder de 50mbit/s). De deco’s werken dus sneller als access point in deze situatie dan als modem… Geen idee of dit aan de deco’s ligt of aan Odido. Daarnaast is de snelheid van de t-56 op 5ghz wel aanzienlijk sneller (wifi 6 vs wifi 5). Ik heb er aan gedacht om nieuwere deco’s aan te schaffen met wifi-6, maar ik las op een forum van tweakers dat iemand een soortgelijk probleem had en maar max 100mbit haalde als hij het zyxel modem er tussen haalde. Ben heel benieuwd naar ervaringen van odido-klanten met een mesh-netwerk die wél met succes hun eigen apparatuur gebruikt. Zijn er geen error logs te vinden die mij meer kunnen vertellen over waarom een verbinding is mislukt?
Geen internet en geen reactie
Hi, Helaas heb ik op dit moment nog geen internet. Ik hoor graag wanneer jullie kunnen leveren. - De postcodecheck, op jullie website, bevestigd dat er op mijn adres glazvezel beschikbaar is. - Per mail heb ik bevestiging ontvangen dat er glasvezel beschikbaar is én later dat de glasvezelpartner de glasvezelaansluiting heeft geactiveerd per 29.03 - De monteur van Guidion is geweest op 02-04-2024. Hij geeft op de bon aan dat het alarm lampje rood brandt en verder dat dit mogelijk komt doordat onze vorige provider het internet nog niet heeft vrijgegeven. - De melding is daarna doorgezet. Er zou contact met mij worden opgenomen, maar blijkbaar is dat niet gelukt. Ik zou opnieuw gebeld worden. Dit is niet gebeurd. Wederom een bericht ontvangen dat de melding is doorgezet. In de tussentijd heb ik contact opgenomen met onze vorige provider. Zij geven aan dat het internet gewoon op tijd was vrijgegeven. - Wederom geen bericht van jullie ontvangen en dus heb ik zelf contact opgenomen. Door de klantenservice is aangegeven dat er contact met mij opgenomen zou worden. Dus weer geduldig afgewacht, maar geen response. - Afgelopen week (12 april) heb ik een mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat de netwerkpartner is ingeschakeld en dat ik een link ontvang voor het maken van een afspraak. Weer afgewacht, maar geen bericht. Inmiddels zitten we al over de helft van de 3e week zonder internet en heb ik geen afspraak voor aansluiting of duidelijkheid over wanneer het allemaal werkend zal zijn. Ik verwacht in ieder geval, aangezien ik steeds weer bevestiging van jullie heb ontvangen, dat er spoedig en bij voorkeur aankomende week een werkende verbinding is. Het is vrij frustrerend dat dit zo lang moet duren.
Geen internet en wifi wel tv
Hallo, Sinds vandaag hebben mijn ouders geen internet meer thuis. Zowel WiFi als bekabeld internet werkt niet. Maar ze hebben wel telefonie en internet. Ik heb het modem al gereset maar dit lost het probleem niet. Ook andere settings als WPA2 werkt niet. Alles wat ik kan doen heb ik gedaan. Mijn ouders hebben er de balle verstand van en ik woon niet meer bij hen. Aangezien jullie top klantenservice onbereikbaar is na 20.00 kan ik ook niet meer zelf contact opnemen met hen. Ik hoop dat jullie nu wel een keer gaan mee werken en niet hetzelfde situatie gaan creeren als bij mij zelf thuis door mij 2 weken zonder internet te laten zitten. Graag wil ik dat jullie alsvolgt doen: Of een nieuw Modem toesturen die ik Woensdag dan kan aansluiten. Morgen guidion sturen om dit probleem op te lossen. ga geen vragen stellen meer van doe dit reset dit of probeer dit. Ik heb alles gedaan wat jullie mij zouden laten doen. Ook in de logboek etc is niks te vinden. Ik ga er nu vanuit dat er een fout zit in jullie modem. Ik weet dat lezen en kanten goed helpen een groot probleem is maar alstublieft Ik zal zo met mijn eigen account replyen dat jullie kunnen zien om welke eerdere situatie het gaat. Dus nogmaals deze informatie is er. Jullie kunnen het modem uitlezen en dan een nieuwe sturen of monteur met spoed sturen. Andere oplossing of vervolgactie is er niet. Dus alstublieft behandel nu eens een probleem correct en denk niet alleen aan het geld binnen halen. Bij geen oplossing of adequate behandeling van case dan kunnen jullie morgen avond weer een gezellig telefoongesprek verwachten. Succes!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen