Skip to main content
Beantwoord

OnePlus Nord 3 stoort mijn wifi Zyxel T-50

Hoi,

Mijn vorige telefoon was een OnePlus 7 en ik ben een jaar geleden overgestapt op een Oneplus Nord 3. Sinds ik deze telefoon heb, heb ik problemen met mijn wifinetwerk thuis. Het lijkt specifiek door mijn telefoon te komen. Ik heb van Odido de modem Zyxel T-50

Als ik mijn OnePlus Nord 3 verbind met het netwerk dan pakt hij heel even het wifisignaal op, kan ik voor korte tijd gebruikmaken van het internet en vervolgens klapt de gehele wifiverbinding bij alle verbonden apparaten eruit. 

Ditzelfde probleem komt voor in een ander topic: OnePlus Nord 3 stoort mijn wifi op de ZYxel T-50 | Odido community

In dat topic wordt de suggestie gewekt dat het mogelijk door teveel clients zou komen op het wifi. Als ik het goed begrijp zijn clients het aantal verbonden apparaten. Ik kom zeker niet verder dan het maximum clients (32). Wel enigzins opvallend dat iemand met dezelfde telefoon en dezelfde router ook hetzelfde probleem heeft. 

Hebben jullie enig idee wat hier loos kan zijn? Ik heb de modem gereset maar dat mocht niet baten. Het uitschakelen van 2,4G is geen optie omdat enkele slimme apparaten enkel deze verbinding aankunnen. 

Dank!

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Bensrij 

Wij hebben thuis een T56 en een OnePlus Nord 3 Lite, geen problemen.

Heb je wifi versterkers? Zo niet dan kan je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Ga nu naar algemeen en vink instellingen hetzelfde houden uit. Kies daarna de 5 GHz band en geef hem andere inloggegevens, na het toepassen verbind je OnePlus eens met het 5 GHz netwerk.

Wij hebben thuis ook 2 gesplitste netwerken.

Bekijk origineel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

Hallo ​@Bensrij 

Wij hebben thuis een T56 en een OnePlus Nord 3 Lite, geen problemen.

Heb je wifi versterkers? Zo niet dan kan je in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Ga nu naar algemeen en vink instellingen hetzelfde houden uit. Kies daarna de 5 GHz band en geef hem andere inloggegevens, na het toepassen verbind je OnePlus eens met het 5 GHz netwerk.

Wij hebben thuis ook 2 gesplitste netwerken.

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Hoi Waqqas,

Bedankt voor je uitleg. Voordat ik dat ga proberen: Ik heb een robotstofzuiger, een Sonos-systeem en een Elro connects systeem (slimme rookmelders) die volgens mij enkel op een 2,4 GHz band kunnen werken. 

Als ik de verbindingen splits en mijn telefoon verbind met de 5GHz, kan ik dan wel de apparaten bedienen die op 2,4GHz aangesloten zijn?

Ik vind het erg bijzonder dat enkel mijn telefoon de problemen veroorzaakt voor alle apparaten in het netwerk 😅

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 7 maart 2025

Je geeft het 5Ghz ook even een andere naam (bv 5Ghz achter de bestaande naam). Alle bestaande apparaten blijven dan contact maken met 2,4Ghz tenzij je zelf de 5Ghz naam kiest. 

Ps. Dit is in ieder nu even om te testen of je netwerk op 5Ghz dan ook instort.

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Dank voor jullie antwoorden. Ik heb nu het volgende gedaan: 

• Easymesh uitgeschakeld 
  • Instelling “hetzelfde houden” uitgeschakeld
  • Naam van 5GHz netwerk gewijzigd
  • Wachtwoord van 5GHz netwerk gewijzigd

Resultaat: geen separaat 5GHz netwerk zichtbaar 🙄 Helaas dus nog niet kunnen testen of mijn OnePlus Nord 3 hiermee correct werkt. Ik heb de naam van het 2,4GHz netwerk ongewijzigd gelaten zodat alle apparaten verbonden blijven. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

@Bensrij 

Als je nu inlogt via 192.168.1.1 en bij de WiFi instellingen op > klikt, is het vinkje bij instellingen voor 2.4 GHz en 5 GHz hetzelfde houden uitgeschakeld en zie je voor beide banden andere inloggegevens? Just to be sure dat het goed staat.

• is een Top Poster
  • 8 maart 2025
Waqqas schreef:

@Bensrij 

Als je nu inlogt via 192.168.1.1 en bij de WiFi instellingen op > klikt, is het vinkje bij instellingen voor 2.4 GHz en 5 GHz hetzelfde houden uitgeschakeld en zie je voor beide banden andere inloggegevens? Just to be sure dat het goed staat.

Dat heb ik inderdaad gedaan en de verbindingen waren niet gesplitst.

Nu heb ik de wachtwoorden en de netwerknamen weer hetzelfde gemaakt van beide bandbreedtes aangezien het mij niet lukte. Wonder boven wonder lijkt mijn telefoon het wifinetwerk niet meer te verstoren 🥳

Wat precies de doorslag heeft gegeven kan ik helaas niet zeggen. In ieder geval erg bedankt voor jullie meedenken want dat heeft er wel voor gezorgd dat alles weer werk 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen