Skip to main content

Snelheid verandert elke dag naar 100 Mbit/s

Toon eerste reactie

32 reacties

• is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 10 februari 2023

Misschien een overbodige vraag, maar heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Ik heb namelijk iets soortgelijks aan de hand gehad, alles nagekeken maar na het vervangen van de kabel was het probleem opgelost.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 15 februari 2023

ik zal kijken nog steeds zelfde probleem.

• Doet lekker mee
  • 174 reacties
  • 10 maart 2024

Ik weet dat het een oud bericht is maar ik heb dit nu dus ook al een paar dagen.. Random switched mijn snelheid van de netwerkkaart van 1000MB naar 100MB. Hierdoor valt mijn verbinding er een x aantal seconde uit en haal ik maar 10% van de snelheid.

• Debutant
  • 2 reacties
  • 27 februari 2025

Ik heb dit issue ook sinds ik op odido over gegaan ben.

Nooit probleem gehad bij Ziggo en KPN.....

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20763 reacties
  • 27 februari 2025

Hallo ​@normanu 

Heb je de internetkabel al eens vervangen? Maak je ook gebruik van een switch of heb je een rechtstreekse verbinding met de router?

De internetkabel tussen ONT en router vervangen kan ook helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • 28 februari 2025

Dit is inderdaad hoogst waarschijnlijk een lokaal probleem. Wat zegt Windows over de snelheid van de ethernet kaart? Als dat 100Mb is, controleer dan de kabel tussen router en de PC. Herinstalleer eventueel de driver van de ethernetkaart (driver verwijderen en de PC opnieuw opstarten.

als de PC 1Gb aangeeft, controleer dan de kabel tussen de ONT en de router (opnieuw insteken kan al helpen), of vervang die zoals Waqqas al aangaf.

Als je een switch gebruikt: wat zeggen de lampjes van je switch over de snelheid van de verschillende poorten?

• Debutant
  • 2 reacties
  • 9 maart 2025

Leek inderdaad een lokaal probleem met een switch er tussen die green tech heeft.

Gek genoeg het enige wat ik hoefde te doen was hem op het modem van port 1 naar port 2 om te zetten.

Sinds dien probleem niet meer terug gekomen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen