Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel ODF defect door breuk

Ik heb sinds augustus 2024 glasvezel van Odido, op het ODF netwerk. 

Aanleg en aansluiting ging relatief vlekkeloos, tot nu toe geen problemen ondervonden met de verbinding.

Sinds afgelopen donderdag (20-02-25) knippert er een rood LOS lampje op mijn ONT, gelijktijdig met graafwerkzaamheden van KPN die een 2e glasvezel ernaast aan het leggen was in mijn straat.

Uiteraard in gesprek gegaan met de mannen die werkzaamheden aan het uitvoeren waren om vervolgens mijn glasvezel met een breuk aan te treffen (geul aan de rand van het gemeenschappelijke pad wat voor de huizen langsloopt). 

Hier heb ik uiteraard een foto van gemaakt, waarop duidelijk te zien is dat mijn glasvezel van ODF in tweeen is.

Vervolgens de volgende tijdlijn:

• do 20-02: ik ga in gesprek met de aannemer van KPN, die geeft aan dat zij (Circet) niks mogen doen aan de fiber van ODF, maar dat ze wel ook een storing/schade melden aan ODF.
  • do 20-02: ik meld de storing aan bij Odido klantenservice, zij sturen een Guidion monteur aan die pas volgende dag kan komen
  • vrij 21-02: Guidion monteur verspilt een hoop tijd met een meting tussen mijn meterkast en POP (5 km verderop), zelfs na het zien van mijn foto die duidelijk aangeeft dat de vezel doormidden is. Guidion monteur meldt de storing af als ‘mogelijk ondergronds probleem’. 
  • ma 24-02: ik neem weer contact op met Odido, zij geven aan dat de Guidion monteur incorrect heeft afgemeld (want completed, had een “denial” moeten zijn). Medewerker meldt de storing opnieuw aan op de juiste manier, ik krijg een bevestiging per mail.
  • 25-02 t/m 28-02: Ik bel continu met Odido en OpenDutchFiber zelf, waarbij OpenDutchFiber iedere keer aangeeft nog steeds geen storingsmelding te hebben gekregen van Odido. Dit geef ik ook aan aan Odido klantenservice, die naast de ‘mail die ze hebben gestuurd naar ODF, ook een ticket indient bij ODF’. Continu krijg ik alleen te horen dat het ‘in behandeling’ is, op een gegeven moment krijg ik zelfs een storingsticket van ODF zogezegd: T2502616298. ODF geeft nog steeds aan hier niets van te weten.

In het kort: het enige wat er nodig is is een simpele glasvezel las recht voor mijn pad, maar op een of andere manier krijgt Odido het niet voor elkaar om de juiste partijen aan te sturen of om mij zelfs maar op de hoogte te houden van wat er nu precies gebeurt.

Zoals jullie begrijpen is mijn vertrouwen in het vermogen van Odido om effectieve probleemoplossing / aansturing te doen bijzonder geschaad, vandaar dat ik het nu maar eens op het forum probeer...

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi ​@senverbrugge, excuses voor de late reactie en deze ervaring. Het is op dit moment ontzettend druk, maar we doen ons best zo snel mogelijk te reageren. Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en hierin zie ik dat ODF inmiddels voor je bezig is. In een update van gistermiddag zie ik dat zij dit zo snel mogelijk voor je gaan oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! 😊

Bekijk origineel

Zou een moderator eens een blik kunnen werpen? :)

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@senverbrugge, excuses voor de late reactie en deze ervaring. Het is op dit moment ontzettend druk, maar we doen ons best zo snel mogelijk te reageren. Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en hierin zie ik dat ODF inmiddels voor je bezig is. In een update van gistermiddag zie ik dat zij dit zo snel mogelijk voor je gaan oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! 😊

Ishana van Odido schreef:

Inderdaad, ik heb een update gekregen en een afspraak gemaakt met ODF voor komende donderdag, hopen dat het nu snel wordt opgelost.

Wel nog even de vraag, ik heb inmiddels 2 vouchers voor mobiel internet verbruikt, zou je me er nog 1 kunnen sturen zodat ik niet zonder kom te zitten totdat het opgelost is?

@Ishana van Odido ​@Cheyenne van Odido  zie mijn laatste post ^^

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@senverbrugge Ik wil inderdaad niet dat je compleet zonder Internet zit. Ik stuur de codes gelijk jouw kant op! 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar! 

Teresa van Odido schreef:

@senverbrugge Ik wil inderdaad niet dat je compleet zonder Internet zit. Ik stuur de codes gelijk jouw kant op! 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar! 

Inmiddels is het opgelost, ODF heeft de breuk hersteld. ODF was relatief snel met een aantal monteurs sturen nadat jullie backoffice _eindelijk_ de melding had doorgezet. Wat mij betreft is de doorlooptijd van jullie klantenservice/backoffice bijzonder slecht te noemen, zeker gezien vanaf het begin volledig duidelijk was wat er aan de hand was (foto van kabelbreuk).

Niet alleen heb ik 2 weken geen dienst gehad (zowel internet als TV), ik heb ook ongeveer 20x contact met jullie en ODF gehad, dus ook qua stress en tijd die verloren gegaan is door niet adequaat handelen van jullie kant zit hier wat mij betreft een flinke teleurstelling aan vast.

Ik zou in elk geval nu graag financiële compensatie zien, en dan niet 2 weken, maar minimaal een maand lijkt me een goed begin. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8 maart 2025

Je hebt al kostoos meerdere unlimited voucbers gehad. Dat is de extra compensatie,  niet perfect maar je hebt wel diensten gehad. Daarboven op kan dus nog een creditering van de abonnementkosten voor de storingsperiode komen. Een moderator zal dat volgende week bekijken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen