Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T56 versus 2FA

WilborII

Ik heb een Zyxel T56-T1 in gebruik.

Vraag: kan ik op dit modem 2FA inschakelen / gebruiken?

Beste antwoord door rvk01

Nee. De Zyxel T-56 ondersteund geen 2FA voor inloggen. Maar waarom heb je dat nodig? Dit zou zijn om het inloggen op de router pagina zelf moeilijker te maken door een 2e authenticatie methode vragen. Ik kan me niet voorstellen dat je dat voor je router pagina nodig hebt (die is alleen bereikbaar door mensen in je huis).

Als het je gaat om andere 2FA toepassingen... dat heeft verder niets met de Zyxel te maken (maar dan moet je even uitleggen wat je precies bedoeld).

Bekijk origineel

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 8 maart 2025

Nee. De Zyxel T-56 ondersteund geen 2FA voor inloggen. Maar waarom heb je dat nodig? Dit zou zijn om het inloggen op de router pagina zelf moeilijker te maken door een 2e authenticatie methode vragen. Ik kan me niet voorstellen dat je dat voor je router pagina nodig hebt (die is alleen bereikbaar door mensen in je huis).

Als het je gaat om andere 2FA toepassingen... dat heeft verder niets met de Zyxel te maken (maar dan moet je even uitleggen wat je precies bedoeld).

WilborII
  • is King of Content
  • 8 maart 2025

Maar…. Als je de T56 van ‘buitenaf’ wil benaderen…. Is het dan ook niet van belang?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 8 maart 2025

Ja, als je de router pagina open gaat zetten voor internet wel (DOE DAT NIET !). Maar daar is deze consumenten router niet voor bedoeld. Dan kun je beter een router aanschaffen die dit wel heeft.

Of je kunt VPN (of SSH tunnel) gebruiken om eerst op je interne netwerk te komen en dan in te loggen.

Ps. De Zyxel heeft wel nog een management ip maar daar kun je via internet niet bijkomen. Dat wordt gebruikt door de Mijn Odido instellingen pagina. Want op Mijn Odido kun je ook wat dingen instellen. 

WilborII
  • is King of Content
  • 8 maart 2025

Ok bedankt voor de informatie!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen