Skip to main content
Beantwoord

Problemen koppelen Google nest cam

  • 6 maart 2025
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

De afgelopen dagen heb ik meerdere keren geprobeerd om mijn nieuwe Google nest cam te koppelen aan wifi maar hij blijft stoppen bij het connecten met internet. Andere nest smart producten werkt wel. 

Ik ben door de CS verwezen om hier een topic op de community over te maken

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@jcvanderhulst, uiteraard helpen we je graag verder om ervoor te zorgen dat jouw Google Nest Cam verbinding kan maken met de wifi! Wat we als eerste aanraden is om de 2.4 GHz en de 5 GHz banden van elkaar te splitsen, Wifi 6 uit te schakelen en de beveiliging omzetten van WPA-3 naar WPA-2. Dit kan je doen door in te loggen in het modem. Als dit niet werkt, dan hebben we nog een workaround die je kan uitproberen door de volgende stappen te volgen: 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de Google Home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Zet via een browser je router terug naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord).
6. De deurbel weet dan geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Mocht het niet lukken om bepaalde instellingen te wijzigen, laat het dan vooral aan me weten. Ik help je hier graag mee verder. Hou je me op de hoogte? 

 

Bekijk origineel

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@jcvanderhulst, uiteraard helpen we je graag verder om ervoor te zorgen dat jouw Google Nest Cam verbinding kan maken met de wifi! Wat we als eerste aanraden is om de 2.4 GHz en de 5 GHz banden van elkaar te splitsen, Wifi 6 uit te schakelen en de beveiliging omzetten van WPA-3 naar WPA-2. Dit kan je doen door in te loggen in het modem. Als dit niet werkt, dan hebben we nog een workaround die je kan uitproberen door de volgende stappen te volgen: 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de Google Home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Zet via een browser je router terug naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord).
6. De deurbel weet dan geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Mocht het niet lukken om bepaalde instellingen te wijzigen, laat het dan vooral aan me weten. Ik help je hier graag mee verder. Hou je me op de hoogte? 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen