Skip to main content
  • 8,829 Topics
  • 71,390 Reacties
8829 Topics
Geen internet via glasvezel
Ook wij hebben problemen met het internet verkrijgen via de glasvezel… Wij zijn overgestapt van KPN naar Odido i.v.m. de glasvezel. Alles netjes ontvangen, zelfs de startdatum nog kunnen vervroegen zodat we er eerder van konden genieten. Maar helaas… 18 april is er een monteur van Odido geweest om alles te installeren, maar het Alarm blijft branden op het Nokia kastje. Deze zeker wel 3-maal gereset op instructies van Odido (met een hoop dat 3x scheepsrecht is of zo)… Helaas. Alarm blijft branden, géén internet. Ondertussen zijn we 2.5 week verder en is er nog geen oplossing. Van de kast naar de muur worden we gestuurd. Odido wijst naar Delta, Delta wijst naar Odido en wij krijgen slechts de vraag: heb je een abonnement bij Odido? Dan sturen we een voucher op… We willen geen vouchers en zijn zeker niet van plan om Vodafone te verlaten met de mobiele telefoons als Odido geen internet via de glasvezel kan leveren. Laat staan dat ik een simkaart ga aanschaffen om slechts 7 dagen internet te verkrijgen. Er is voor ons nu niet alleen een stuk ontspanning weggevallen met de TV en het internet, ik kan mijn thuisstudie ook niet starten waarvoor ik het internet op moet om te kunnen studeren. Morgen komt er wéér een Guidion monteur om alles na te lopen… maar gezien de vele topics die ik hier heb gelezen waarbij mensen een maand zonder internet zitten tot het ineens '’magisch werkt'’ (en nergens een verklaring te vinden hoé ineens) heb ik er een hard hoofd in. Ik durf er geld op in te zetten dat ik morgen nog geen internet heb--daar waar alle kabels juist in de modems zitten. Alles brand groen, alleen het alarm brand dus en het wereldbolletje op de modem rood (want er is geen internet). Daarom stel ik hier ook maar de vraag: hoe gaat Odido om met de MB's die ik nu verbruik om op mijn hotspot te moeten? Hoe gaan jullie om met mijn thuisstudie die ik niet niet kan starten maar wel voor betaal? Uiteindelijk is het niet mijn schuld dat ik het internet niet op kan hiervoor natuurlijk… Moet ik dan ook daadwerkelijk om de dag al dan niet elke dag gaan bellen om iets voor elkaar te krijgen?
ZEER SLECHTE ZYXEL MODEMS !!
Wéér ellende met de modem !!! Odido begint een serieramp ervaring te worden !! Zyxel T56 modem valt uit daarna nieuwe Zyxel T54 ontvangen daarna nieuwe Zyxel T75 modem ontvangen en weer na 2,5 week nu hetzelfde geen internet vanuit het niets ineens alle plat !! KPN is al langs geweest Gennesis media converter geswapt voor een Nokia glasvezel kabel is door KPN schoongeblazen met een speciaal apparaatje om zeker te zijn dat alles gecontroleerd is en alles komt gewoon binnen kwa data maar bij de Zyxel modems gaat het mis !!! Daar begint de ELLENDE !! Zelfs als je niet thuis bent en dan kom je thuis en dan constateer je dat niks het meer doet en je Zyxel modem een rood internet bolletje aangeeft op de modem wat betekent geen INTERNET !!! Precies hetzelfde als bij alle andere Zyxel modems en constant alle herstel en reset stappen geprobeerd meervoudig !! Die je nu heb is echt echt de beste zei ODIDO , ik ben met de modem naar de routershop geweest ook wel bekend als KOMMAGO.nl een zeer grote leverancier die netwerken bouwt en apparatuur levert aan zeer grote bedrijven en heel veel expertise heeft op dit gebied en die moesten even slikken om niet te lachen toen ik de Zyxel T75 modem liet zien , ze zeiden dit zijn low end modems van Zyxel !!Toch daarna nog het voordeel van de twijfel aan ODIDO gegeven en het geprobeerd met de Nieuwste en beste Zyxel T75 modem zoals ODIDO beweerde maar nu nee tocht weer ELLENDE !! En geen internet !! Voor de derde keer !! Ik zeg heel eerlijk hiervoor heb ik bij ZIGGO 10 jaar gezeten en met hun modem heb ik nooit problemen gehad met dezelfde apparatuur en kabels die eraan gekoppeld !!Mijn mening is dat wel oprecht vind ik dat inmiddels nu na deze ervaringen en er zelf nu veel kennis in opgedaan te hebben dat het ligt aan de zeer de onprofessionele modems die ODiDO nú momenteel levert en ik zie eerlijk gezegd ook veel klachten en deze nemen in een rap tempo toenemen wat ik lees over deze modems !! vroeg of laat ben je de Sjaak !! nu na 2,5 week weer zonder internet en TV terwijl ik daarvoor weken bezig ben geweest om alles weer aan de gang te krijgen en dat er en dat er iemand kwam kijken !! hoe kan dit voor zo’n groot bedrijf!! ik ben al ruim 15 jaar klant bij T-mobile met een mobiel abonnement en dit heeft een enorme deuk in het vertrouwen achtergelaten inmiddels nu !!
Zakelijk internet glasvezel VPN instellen
Hallo, ik heb een paar vragen/constateringen m.b.t. zakelijk internet (glasvezel met Zyxel T-54 router). Zakelijk gezien zal het weinig voorkomen dat de contractant tevens de systeembeheer is. Toch kan enkel contact worden opgenomen als contractant. Dit is vreemd; deze heeft totaal geen verstand van het netwerk of instellingen maar wil in de regel ook niet zomaar zijn accountgegevens afgeven (logisch). Je kunt niet via IP de router instellen (zowel bij KPN als Ziggo nog nooit meegemaakt!). Dit moet online via het VES Portaal, maar wat je kunt instellen of veranderen is zo basic; daar heb je zakelijk niets aan. Op de helpdesk zitten mensen die werkelijk geen idee hebben als het gaat om port forwarding, DMZ host of overige netwerk issues. Ik ben echt geen expert maar een helpdesk moet toch weten waar dit over gaat? Instellingen die bij eerdere providers geen enkel probleem vormden lijken niet mogelijk (maar ja; de helpdesk weet eigenlijk niet waar het over gaat). Ik moet toch gewoon binnenkomend verkeer naar mijn server kunnen leiden (VPN, Agenda’s (CalDAV) etc.)? Indien je dit soort zaken wél wilt kunnen instellen ‘moet je maar een eigen router aanschaffen’. Dan vervalt echter wel je service en bij problemen kun je het zelf uitzoeken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en me in de juiste richting kunnen helpen? Ik kom hier zo niet uit maar ik vraag volgens mij niets geks: van buitenaf moet verkeer (met toegang) naar de interne server worden geleid. Lijkt me vrij gebruikelijk voor zakelijk verkeer dus dit moet toch geen issue zijn? Ik kom alleen met de helpdesk niet verder, ik krijg antwoorden als: ‘nooit van gehoord’, ‘niet gebruikelijk’, ‘deze vraag heb ik nooit gehoord’ en ‘dit is niet mogelijk bij Odido’. Dit kan toch niet?
Geen internet Dordrecht
Sinds 01-05-2024 rond 12:00 uur heb ik geen internet meer. Zijn er andere mensen uit dordrecht die ook geen internet hebben sinds woensdag? Odido heb ik woensdag, donderdang en vandaag ook gebeld, maar dat heeft geen zin. Elke keer kreeg ik te horen dat me storing zou escaleren en deze snel wordt opgepaakt, maar daar gloof ik niets meer van. Ik bel al sinds febrauri met hun in verband met een veel te trage Upload snelheid. Ik heb een abonomment van 1000 Mbps DOWN en 1000 Mbps UP, maar ongeveer begin febrauri kreeg ik maar 0,7 Mbps UP. Nou bijna iedereen van klantenservice aan de telefoon gehaad, 3 monteurs thuis gehad, alle aparatuur vervangen naar Zyxel, alle bekabeling en copmuter binnen huis uitegesloten, nieuw glasvesel aansluiting door KPN monteur gemaakt, niets heeft geholpen. Uiteindelijk zou een portmove in de wijkcentrale worden uitgevoerd of dat gebuurt is of niet weet ik niet, want ook voor dit was er geen terugkoppleing van Odido. En nu sinds woendsag helemaal geen internet meer. Ik werk van huis en gebruikte tot vanmorgen me mobiel als hotspot, maar nu ben ik door me databundel. Daarom had ik weer met Odido gebelt en er werd tegen me verteld dat voor maandag niets meer gedaan wordt, want Odido werkt niet in het weekend. Ik gloof ook niet meer dat maandag wat aan de storing wordt gedaan. Ik ga 14 mei overstappen naar KPN, want dit is echt geen service. Alle jaren geen problemen met de glasvesel, maar sinds de overgaang van T-mobiel naar Odido alleen ellende. Ik raad ook iedereen aan om over te stappen, want ook al bel je of email je er wordt toch niet met je storing gedaan. Je krijgt gewoon een andere klantenservice medewerken aan de lijn die je weer gaat doorzetten naar de technische dienst, maar dat beteken alleen dat niets wordt gedaan.
System: Wan interface ETH_Internet connection lost
Hello, Since two weeks i started having internet disconection problems. To be more specific my internet connection will go down every few minutes or hours it is random.I have tried factory reset the router and unplug the modem for a few minutes but still the problem persists. I had a look into the router log and took a snapshot of it when the problem happened: Apr 3 18:18:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:36 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:18:36 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:18:36 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:18:36 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:18:36 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:38 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection lostApr 3 18:18:38 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:39 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:18:39 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:18:39 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:18:39 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:18:40 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:18:41 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection lostApr 3 18:18:42 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:18:42 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:19:02 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:19:02 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:19:03 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:19:03 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:19:05 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:19:05 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:19:06 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:06 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:06 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:08 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:08 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:08 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending select for x.x.x.x...Apr 3 18:19:10 daemon.debug udhcpc: Sending select for x.x.x.x...Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: Lease of x.x.x.x obtained, lease time 3600Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: Lease of x.x.x.x obtained, lease time 1800Apr 3 18:19:10 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]Apr 3 18:19:12 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection readyApr 3 18:19:14 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:19:15 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection readyApr 3 18:19:19 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:21 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:23 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:32 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:34 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:36 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:45 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:47 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:49 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:19:55 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:19:55 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:19:55 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:19:55 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:19:57 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection lostApr 3 18:19:58 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:19:58 daemon.info udhcpc: Unicasting a release of x.x.x.x to x.x.x.xApr 3 18:19:58 daemon.debug udhcpc: Sending release...Apr 3 18:19:58 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:19:58 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:00 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection lostApr 3 18:20:00 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:01 daemon.info udhcpc: Received SIGTERMApr 3 18:20:01 daemon.info udhcpc: Entering released stateApr 3 18:20:22 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:20:22 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:20:23 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:20:23 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:20:24 daemon.info udhcpc: udhcp client (v0.9.8) startedApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Attached to schema shared memoryApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Attached to object name shared memoryApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Attached to parameter name shared memoryApr 3 18:20:24 daemon.notice udhcpc: Apr 3 18:20:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:25 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:27 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:29 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:29 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:29 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:33 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:20:33 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:20:33 daemon.info udhcpc: No lease, forking to background.Apr 3 18:20:37 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:38 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:38 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:39 daemon.debug udhcpc: Sending discover...Apr 3 18:20:39 daemon.debug udhcpc: Sending select for x.x.x.x...Apr 3 18:20:39 daemon.info udhcpc: Lease of x.x.x.x obtained, lease time 1800Apr 3 18:20:39 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432] I am not an expert but i noticed that the lease time is quite short (30 minutes) and also the SIGTERM sounds like something catastrophic i suppose it is causing the problem. I have already contacted support two times but didnt get to talk with someone technical yet. Please help me resolve this as i am a heavy internet user (working from home, gaming, live stream watching, etc) and as you can imagine this situation is quite uncomfortable. Also i am curious if anyone else is having the same problem.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen