Skip to main content

Sinds gisterenmiddag 16:30u (4-dec-2024) heb ik hetzelfde probleem als genoemd in dit topic:

De monteur was er vanochtend (complimenten voor de snelle actie!) en wilde de Huawei ONT vervangen (omdat er -opeens?- een andere Lambda gebruikt wordt in de OLT dan de ONT aankan), alleen had ie die niet mee in z'n leenauto. Vanmiddag tussen 13:00u en 14:00u komt hij terug. Na het topic met hetzelfde probleem gelezen te hebben vermoed ik dat het niet de ONT is maar aan iets wat veranderd is in de wijkcentrale.

Marcus van de helpdesk zie gisteren dat er een switch stuk was omdat er nog drie andere adressen op dezelfde centrale op dezelfde tijd dit probleem hadden.

Ik ben benieuwd hoe en hoe snel dit opgelost wordt; vooral ook omdat mijn overburen vorig jaar ook geen internet hadden. Dat bleek te liggen aan een kabel die per ongeluk was losgetrokken in de centrale. Dat duurde meer dan een week om op te lossen.

Monteur heeft om 14:00 een nieuwe ONT gemonteerd en glasvezel doet het weer. Waarschijnlijk is er in de centrale iets kapot gegaan en vervangen door iets wat een ander signaal zend waar de eerdere ONT niet mee om kon gaan. Upload / Download bedraad weer op 939 / 939.

Hey ​@Ward van Koperen, welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat de monteur het voor je heeft kunnen oplossen met een nieuw ONT. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Reageer