Hallo allemaal,
Sinds afgelopen zaterdag (30-11-2024) heb ik opeens geen internet meer. Helpdesk gebeld, en het antwoord was dat er een monteur zou moeten komen.
Op maandag (02-12-2024), eind van het middag, kwam een Guidion monteur langs. De conclusie van de monteur: alles is goed geinstalleerd en het glasvezel signaal is goed, maar er komt geen data binnen, dus het probleem zit bij Odido of bij KPN.
Dezelfde dag heb ik nog een keer met Odido gebeld en na heel veel heen en weer praten gaven zij uiteindelijk aan dat het probleem inderdaad bij hun of bij KPN zat.
Als tijdelijke oplossing kreeg ik een voucher van 7 dagen onbeperkt internet op mijn Odido telefoon abonnement. Die heb ik geaccepteerd en via USB-tethering op mijn telefoon in combinatie met mijn router had ik voor 3 dagen redelijk internet.
Op dezelfde dag kreeg ik nog een email van Odido dat ze een melding doorgestuurd hadden naar de technische dienst en ik binnen 1 werkdag meer informatie zou krijgen.
Ik besloot vandaag (05-12) nog een keer te bellen want:
- sinds vandaag werkt het "USB tethering" niet meer en met een WiFi hotspot krijg ik nog maar tussen 10-15 Mbps
- ik heb nog steeds geen extra informatie ontvangen.
Het antwoord was dit keer dat ik gewoon langer moet wachten.
Toen vroeg ik naar een andere oplossing maar volgens de helpdesk medewerkster is er geen andere oplossing (of zij wilde gewoon geen andere oplossing zoeken).
Is er geen andere (tijdelijke) oplossing om fatsoenlijk internet te krigen?
Ik ben benieuwd of hier posten zal helpen.