Skip to main content

Sinds maandag 18 november is het internet bij mij weggevallen.
Heb hierover gebeld en dinsdag is er een monteur bij me langs geweest.
Deze heeft een andere modem uitgebprobeert die werkte ook niet, volgens hem kwam het signaal van de glasvezel goed binnen in het binnenkomende kpn kastje.
Hij zei dat hij het zou doorsturen naar de technische dienst. Hier kreeg ik ook een mail over dat er binnen 3 werkdagen een antwoord zou komen.

Nu bel ik dus naar odido en de dame in kwestie kan me niet verder helpen en zegt dat de technische dienst er nog mee bezig is. Op de vraag hoe lang zoiets kan duren kan ze geen antwoord geven.

Nu heb ik voor een week een voucher gehad, heb ik geluk mee dat ik toevallig odido mobiel internet heb.
Maar voor als je thuis werkt en je partner ook overdag internet nodig heeft voor de studie is dit een beetje een onhoudbare situatie geworden. Sinds ik een vaste internet verbinding heb heb ik eigenlijk nog nooit langer dan een paar uur geen internet gehad. Nu heb ik een aantal werkzaamheden waarbij ik hoge uploadsnelheden nodig heb een beetje voor me uit kunnen schuiven maar nu ik geen idee heb aan welke termijn ik moet denken dat ik weer internet heb loop ik echt tegen een probleem aan.

Mijn vraag is dan ook hoe lang mag zoiets duren voordat je het abbonnement met odido open mag breken om naar een andere provider te gaan. Ik neem aan dat odido zijn verplichtingen moet nakomen en mij internet moet leveren en als ze dat dan niet lukt ik het contract open mag breken.

Met vriendelijke groet,
Ben

Hallo ​@Ben ne man 

Als het probleem binnen een maand niet kan worden opgelost dan mag je vaak kosteloos overstappen maar dit is zeker op te lossen volgens mij.

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Ik hoop het!

Er branden twee lampjes op het glasvezel kastje.
De lampjes die horen te branden.

Op de modem heb ik geen internet lampje, soms in de ochtend brand er een rood lampje maar na een reset weer de situatie zoals op deze foto.

Het lampje bij de lan op de modem knippert onophoudelijk

De monteur heeft een andere kabel tussen de mediaconverter en de modem en een andere modem uitgeprobeert met hetzelfde resultaat. Vervolgens de mediaconverter uitgelezen en aangegeven dat dit goed was.

Hoi ​@Ben ne man, ik heb het direct voor je nagekeken! Ik zie dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen weer de externe netwerkbeheerder inschakelen. Er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag!  Groetjes, Ishana

Zouden jullie ons in de tussentijd ook een simkaart kunnen verstrekken van odido. Mijn vriendin heeft deze week tentamens en op die manier is ze niet afhankelijk van mijn telefoon. ik kan deze wel ophalen bij de plaatselijke odido shop.

@Ben ne man Geen mobile van Odido? Je kan dan een prepaid kaart kopen bij elke supermarkt meestal worden de prepaid kaarten vergoed maar daar ga ik niet over.
Ook een Ben simkaart werkt.

Ik kan je dan een voucher geven voor 7 dagen. Stuur mij dan een privébericht dan reageer ik daar verder.

Waarom moet ik er één kopen? Jullie hebben toch simkaarten? Mijn vriendin betaald ook mee aan het internet, jullie leveren niet… 🤷

Jij bent niet van odido? (ik blijf obido lezen door dat logo 😂)

Waarom moet ik er één kopen? Jullie hebben toch simkaarten? Mijn vriendin betaald ook mee aan het internet, jullie leveren niet… 🤷

Je moet niets je mag en wil je internet dan heb je geen keus toch, maar oké ik ga nu eten en kijk wat je wil. En lees mijn onderschrift dan zie je dat ik als klant je wil helpen.
Die prepaid kaarten bewaar de bon dan komt het goed.

Maar graag of helemaal niet hoor. 

@Christien, sorry ik vind dit verwarrend, je werkt niet voor odido al kan je wel vouchers voor ze verstrekken? Dacht daarom dat je bij odido werkte. Bedankt voor je hulp in ieder geval.

Ja, ik heb inderdaad geen keus en wordt hierdoor gedwongen extra kosten te maken. Maar goed ik bel wel met de klanten service voor een simkaart van odido, neem aan dat zij die dan wel kunnen verstrekken.

Kun jij niets aan doen, maar tegenwoordig loopt je halve huis op internet, werk je ook nog eens vanuit huis, dus is het wel zo fijn als ik een tussenoplossing heb aangezien dit wel een maandje of langer kan duren als zo de recensies over de odido service lees.

@Ben ne man 

Er lijkt geen connectie tussen mediaconverter en router, omdat een andere kabel en router niet hebben geholpen denk ik dat de mediaconverter defect is.

@Ben ne man 

Er lijkt geen connectie tussen mediaconverter en router, omdat een andere kabel en router niet hebben geholpen denk ik dat de mediaconverter defect is.

Bedankt voor het meekijken, ik dacht hetzelfde aangezien ik veel las over slechte Genisis mediaconverters van kpn. Die zijn ze zelfs preventief hier en daar aan het vervangen. Jammer dat odido hier niet zelf een rol in kan spelen en weer afhankelijk is van een derde partij. Ben druk bezig met een tussenoplossing want het mobiele netwerk van idido werkt over het algemeen vrij stabiel. Heb al kosten gemaakt om een mobiele router te kopen die ik kan voorzien van een simkaart. Deze zou ik dan op mijn eigen wifi mesh kunnen aansluiten en zou alles weer werken.

Reageer