Skip to main content
  • 2,638 Topics
  • 18,126 Reacties
2636 Topics
Glasvezelkabel ligt niet diep genoeg in de grond, Odido verzuimd om het op te lossen
Goedemiddag, Ik ben de voortuin aan het veranderen en met het verwijderen van een struik heb ik de glasvezelkabel doorgestoken met een schop, deze lag op slechts een 20cm diepte. Direct contact opgenomen met Odido en aangegeven dat ik de kabel heb geraakt en deze stuk is en ook aangegeven dat deze niet diep genoeg in de grond ligt. De medewerkster aan de lijn gaf aan dat ze een monteur ging sturen om het op te lossen en deze zou de volgende dag komen. Inderdaad de volgende dag een Gideon monteur op de stoep die een storing binnen kwam verhelpen. Ik aangegeven dat de kabel buiten door was en hij gaf aan hier niets aan te kunnen doen omdat hij enkel storingen binnenshuis kon oplossen. Hij heeft wel foto's gemaakt om deze aan de case van odido toe te voegen. Direct weer met Odido contact opgenomen en er werd aangegeven dat er inderdaad iets niet goed is gegaan emt het aansturen van een monteur. Ze gingen nu de juiste monteur sturen om de gebroken kabel te repareren en mogelijk dieper te leggen. Helaas was het vrijdagavond n dit kon pas na het weekend worden opgepakt. Maandag een bericht ontvangen vanuit een ander bedrijf die de kabel zou komen repareren. Aan de telefoon ook gelijk gevraagd of deze ook de kabel op diepte zouden komen leggen, maar dit moest ik maar met de monteur ter plaatse afspreken, dat konden ze mij niet aangeven. Dinsdagmiddag staat de monteur op de stoep, deze kwam ook voor een probleem binnenshuis op te lossen en had niet de materialen voor buitenshuis bij. Hij was zo vriendelijk om met zijn planning te regelen dat hij de volgende dag terug zou komen om het op te lossen met de juiste materialen. Maar op de juiste diepte leggen kon hij niet doen. Dinsdag direct weer met Odido gebeld om aan te geven dat ze een juiste monteur moesten sturen om het probleem met de te ondiepte kabel te verhelpen. Hierna zelfs nog teruggebeld door Odido om wat na te vragen zodat het goed zou worden doorgegeven. Woensdag stond de monteur netjes op de stoep en heeft de kabel gerepareerd. Nu was ik enkel nog in afwachting van Odido om het op te lossen dat de kabel op de juiste diepte zou komen te liggen. Op zaterdag kreeg ik een bericht vanuit Gideon om weer een afspraak in te plannen!? Omdat Gideon enkel binnenshuis werkt heb ik op maandagochtend met Gideon gebeld waarvoor de afspraak was, dit bleek dus inderdaad voor een storing binnenshuis te zijn. Ik aangegeven dat er geen storing meer is en alles naar behoren werkt, enkel een kabel die niet diep genoeg in de grond ligt. Omdat Gideon hier niets aan kon doen, is de afspraak geannuleerd. Maandag na het gesprek met Gideon direct weer contact opgenomen met Odido om aan te geven dat ik deze afspraak had geannuleerd en of er al meer bekend was wanneer de kabel dieper gelegd ging worden. Ik ben toen te woord gestaan door Richard van de klantenservice en deze gaf aan dat als een kabel 15cm diep in de voortuin ligt dit voldoende was en Odido of Delta (netwerkbeheerder) hier niets aan hoefde te doen omdat het al op 20cm ligt. Hij was zo onvriendelijk en wilde niet wijken van zijn mening dat het geen vriendelijk gesprek werd! Wat een botte L*L was hij! Zelfs Delta heeft het op zijn pagina staan bij veelgestelde vragen: Op welke diepte wordt de kabel gelegd? In de tuinen leggen we de kabel op een diepte tussen 30-60cm. De diepte kan variëren omdat we soms om obstakels, bijvoorbeeld stenen, leidingen, in de grond heen moeten werken. Voor landbouwgrond geldt een diepte van minimaal 80 cm. Als dit naar mening van de grondeigenaar onvoldoende is kan de diepte worden opgerekt naar 100 cm; dit kan dan aangegeven worden op de gedoogverklaring. Drainage ligt veelal ook op een diepte van 60-80 cm. De diepte van 80 cm is over het algemeen dan ook ruim voldoende is om beschadiging te voorkomen bij normale werkzaamheden. We zijn nu een week verder en vanuit Odido is er nog geen enkele reactie teruggekomen. De kabel ligt nu deels bloot boven de grond in afwachting van een oplossing. Volgende week wordt de tuin opnieuw aangeplant (wat ook eerder is doorgegeven bij jullie) en als er daarna weer in de tuin gegraven moet worden ga ik de schaden aan de beplanting doorberekenen aan jullie. Intussen ook al met Delta contact opgenomen omdat Odido het verzuimt. Delta wilde het in eerste instantie niet oppakken omdat het via de provider moet lopen, maar na het hele verhaal uit te leggen is er nu daar ook een ticket aangemaakt. Odido bedankt voor jullie geweldige service tot nu toe! Als jullie zo met klanten omgaan laat ik liever mijn geld bij een andere provider na.
Ongevraagd abonnement verlengd door Odido
Beste, 27 Februari onderstaande klacht gestuurd naar Odido via deze weg. Ik betreur het zeer dat er niet word gereageerd. Er zijn mij diverse malen beloftes gedaan, en zit nu vast aan iets waarom ik niet heb gevraagd en dit nooit heb bevestigd. gesprekken worden toch opgenomen bij Odido. graag zie ik spoedig een oplossing. vriendelijke groet,Angelo. Sinds eind januari ben ik al heel wat uren aan het bellen geweest met uw collega’s. Ik belde eind januari om te vragen of ik een scherpe aanbieding glasvezel kon krijgen zoals bij delta. Uw collega stelde voor een jaar contract met 10 maanden korting ipv van 6maanden. Dit ging om glasvezel instap en TV Dus 25pm 10maanden en 52,50 de laatste twee maanden. dit is inclusief klantvoordeel vanwege twee mobiele abo's Hij zegt denk erover na en ik bel je volgende week terug, maar dat heeft hij niet gedaan. 14 dagen later zelf gebeld, verhaal uitgelegd, en de persoon toen(Joey) zij toen ik ga die zelfde aanbieding voor je regelen. Als ik overigens met Odido bel zit ik altijd achter de pc en hou mijn Odido in de gaten. Toen hij bezig was zag ik in mijn Odido dingen veranderen, maar niet wat hij beloofde.. hij gaf aan de kortingen staan er voor 1800 uur vanavond in, zo niet dan bel ik je terug.. ik blijf dit monitoren zegt hij.. Ben dus nooit terug gebeld zoals de eerste keer, en heb zelf moeten bellen om de boel te annuleren. Toen ik belde om te annuleren, kreeg ik een aardige gozer aan de lijn(Ati), die van zijn meerdere een code had gekregen om de eerst beloofde aanbieding ook te kunnen regelen. Maar dit lukte niet omdat de huidige bestelling op annuleren stond. Bel volgende week terug zegt hij, dan is je huidige annulering voorbij, dan kan het wel geregeld worden. Dus afgelopen Dinsdag terug gebeld met (Ben). Het verhaal uitgelegd wat mij is beloofd, en hij kon dit regelen. Na een tijdje in de wacht gezeten te hebben komt hij terug en zegt, ik heb een nog veel mooiere aanbieding. Nou zegt het maar zeg ik.. Hij deed het voorstel eerste 4 maanden glasvezel instap met tv voor 10pm, de volgende twee maanden voor 20pm, en de rest van het contact 30pm. Nou dit is wel heel erg mooi zeg ik, regel het maar. Heb daarna zeker nog een ander half uur in de wacht gestaan en hij kwam af en toe terug. Op een gegeven moment was er geen internet meer thuis, en hij gaf aan ja er is een grote fout gemaakt hier, ze hebben ze huidige verbinden volledig opgezegd. Weer in de wacht, toen bleek dat hij het had kunnen terug draaien maar ik zou nu een ander klantnummer krijgen?? Het was in ieder geval allemaal erg verwarrend, in mijn Odido zou eerst wat anders komen te staan, maar dit zou ook weer veranderen zij hij. Ook hij zou mij terug bellen wat niet is gebeurt. Nu blijkt achteraf dat hij gewoon mijn huidige DSL abonnent heeft verlengd voor een jaar incl tv. En hier heb ik niet om gevraagd en dit is ook niet afgesproken. Waarom zou ik mijn DSL verlengen terwijl ik glasvezel wil.Vandaag weer minstens een uur tot anderhalf aan de lijn gezeten.. meerdere afdelingen gesproken, maar ik zit er nu aan vast zeggen ze en dit is niet meer terug te draaien. Mooie boel is dat, ik voel me op zijn zachtst gezegd bedonderd. Graag zou ik zien dat de boel word terug gedraaid, en ik weet dat dit technisch ook gewoon mogelijk is binnen Odido. Heb bij Phonehouse Amersfoort gewerkt, en weet uit die tijd dat alles mogelijk was bij T-Mobile.En bij Odido zou het allemaal het zelfde zijn gebleven word door Odido zelf beweerd. Dus aub gewoon terug naar de oude situatie DSL, of anders de beloofde Glasvezel aanbieding 10 maanden voor 25,- en de laatste twee voor 52,50 Ik verneem het graag,
Vast aan abonnent zonder toestemming.!!
Beste Odido Medewerker, Als twee keer via het klachten formulier een reactie gestuurd naar Odido. Op moment van schrijven nog steeds geen reactie. Ik heb gebeld voor glasvezel, en er zijn mijn beloftes gedaan door onbekwame Odido medewerkers. Jullie gesprekken worden toch opgenomen? Ik heb geen dls abonnement besteld. Graag spoedig een oplossing. Beste, 27 Februari onderstaande klacht gestuurd naar Odido via deze weg. Ik betreur het zeer dat er niet word gereageerd. Er zijn mij diverse malen valse beloftes gedaan, en zit nu vast aan iets waarom ik niet heb gevraagd en dit nooit heb bevestigd. gesprekken worden toch opgenomen bij Odido. graag zie ik spoedig een oplossing. vriendelijke groet,Angelo. Sinds eind januari ben ik al heel wat uren aan het bellen geweest met uw collega’s. Ik belde eind januari om te vragen of ik een scherpe aanbieding glasvezel kon krijgen zoals bij delta. Uw collega stelde voor een jaar contract met 10 maanden korting ipv van 6maanden. Dit ging om glasvezel instap en TV Dus 25pm 10maanden en 52,50 de laatste twee maanden. dit is inclusief klantvoordeel vanwege twee mobiele abo's Hij zegt denk erover na en ik bel je volgende week terug, maar dat heeft hij niet gedaan. 14 dagen later zelf gebeld, verhaal uitgelegd, en de persoon toen(Joey) zij toen ik ga die zelfde aanbieding voor je regelen. Als ik overigens met Odido bel zit ik altijd achter de pc en hou mijn Odido in de gaten. Toen hij bezig was zag ik in mijn Odido dingen veranderen, maar niet wat hij beloofde.. hij gaf aan de kortingen staan er voor 1800 uur vanavond in, zo niet dan bel ik je terug.. ik blijf dit monitoren zegt hij.. Ben dus nooit terug gebeld zoals de eerste keer, en heb zelf moeten bellen om de boel te annuleren. Toen ik belde om te annuleren, kreeg ik een aardige gozer aan de lijn(Ati), die van zijn meerdere een code had gekregen om de eerst beloofde aanbieding ook te kunnen regelen. Maar dit lukte niet omdat de huidige bestelling op annuleren stond. Bel volgende week terug zegt hij, dan is je huidige annulering voorbij, dan kan het wel geregeld worden. Dus afgelopen Dinsdag terug gebeld met (Ben). Het verhaal uitgelegd wat mij is beloofd, en hij kon dit regelen. Na een tijdje in de wacht gezeten te hebben komt hij terug en zegt, ik heb een nog veel mooiere aanbieding. Nou zegt het maar zeg ik.. Hij deed het voorstel eerste 4 maanden glasvezel instap met tv voor 10pm, de volgende twee maanden voor 20pm, en de rest van het contact 30pm. Nou dit is wel heel erg mooi zeg ik, regel het maar. Heb daarna zeker nog een ander half uur in de wacht gestaan en hij kwam af en toe terug. Op een gegeven moment was er geen internet meer thuis, en hij gaf aan ja er is een grote fout gemaakt hier, ze hebben ze huidige verbinden volledig opgezegd. Weer in de wacht, toen bleek dat hij het had kunnen terug draaien maar ik zou nu een ander klantnummer krijgen?? Het was in ieder geval allemaal erg verwarrend, in mijn Odido zou eerst wat anders komen te staan, maar dit zou ook weer veranderen zij hij. Ook hij zou mij terug bellen wat niet is gebeurt. Nu blijkt achteraf dat hij gewoon mijn huidige DSL abonnent heeft verlengd voor een jaar incl tv. En hier heb ik niet om gevraagd en dit is ook niet afgesproken. Waarom zou ik mijn DSL verlengen terwijl ik glasvezel wil.Vandaag weer minstens een uur tot anderhalf aan de lijn gezeten.. meerdere afdelingen gesproken, maar ik zit er nu aan vast zeggen ze en dit is niet meer terug te draaien. Mooie boel is dat, ik voel me op zijn zachtst gezegd opgelicht. Graag zou ik zien dat de boel word terug gedraaid, en ik weet dat dit technisch ook gewoon mogelijk is binnen Odido. Heb bij Phonehouse Amersfoort gewerkt, en weet uit die tijd dat alles mogelijk was bij T-Mobile.En bij Odido zou het allemaal het zelfde zijn gebleven word door Odido zelf beweerd. Dus aub gewoon terug naar de oude situatie DSL, of anders de beloofde Glasvezel aanbieding 10 maanden voor 25,- en de laatste twee voor 52,50 Ik verneem het graag,
ZEER SLECHTE SERVICE
DAG NUMMER 10 ZONDER INTERNET EN TV; eerst was er sprake van een storing in het modem dit was per dinsdag 4 maart opgelost, vervolgens bleek dit hier niet het geval meer te zijn en was er een ander probleem; er werd een monteur gestuurd. De eerste monteur zou op woensdag 5 maart komen maar u kunt het al wel raden; afgezegd. De monteur zou donderdag komen; wederom afgezegd. Nadat ik had gebeld zou de monteur echt op vrijdag 7 maart komen, beloofd namens de medewerker van Odido want zij had zelf contact gehad met Guidion. Tot mijn grote verbazing ontvang ik een bevestiging dat de monteur op zaterdag zou komen. Weer bellen naar Odido én Guidion; geen mogelijkheid dat het eerder kan terwijl een medewerker van Odido aangaf dat de monteur er echt zou zijn op vrijdag 7 maart. Verschillende toezeggingen; ZEER SLECHT. Vervolgens meerdere medewerkers gesproken, meerdere malen doorverbonden naar Guidion, waarvan Odido zelf ook names ons met Guidion hebben gesproken, maar tevergeefs; vier keer heeft de monteur afgezegd en ik vind dit zeer spijtig. Meerdere malen gebeld en aangegeven dat er monteur door jullie gestuurd zou worden. Als provider zijnde, dienen jullie dit op te lossen voor jullie klanten maar er gebeurt helemaal niets vanuit jullie. Welgeteld VIER KEER is het afgezegd, ik heb ondertussen ZES afspraakbevestigingen in mijn mail sinds woensdag 5 maart. Morgen staat er een afspraak gepland met Guidion, voor wel de VIJFDE keer. Hoe kan je zo met je klanten omgaan en vervolgens naar buiten publiceren zo'n goede service aan te bieden? Daarnaast vanuit zowel Odido en Guidion geen enkele keer de reden ontvangen waarom de monteur al zo vaak heeft afgezegd. Guidion zelfs nog een keer aan de telefoon gehad en vervolgens werd er zomaar opgehangen, wat een organisatie….. Extra toelichting nog; afgelopen zaterdag 8 maart zou tussen 08.00 uur en 12.00 uur een monteur komen en om 09.30 ontvangen we het bericht dat de monteur WEER uitgevallen is, ook weer per sms wat ook een zeer slechte service betreft. Is dit de dienst die Odido levert aan klanten? Belachelijk SLECHT! Ondertussen ook weer drie dagen verder dat de volgende afspraak ingepland kon worden en het vandaag DAG NUMMER 10 IS DAT WIJ ZONDER INTERNET EN TV ZITTEN. Kleine tip; KIES EEN ANDERE PROVIDER want dit is Odido en Guidion echt niet waard. Zeer zonde vanuit Odido overigens.
Sinds 09-03-2025 problemen met Google Chromecast - Kan niet worden geverifieerd
Beste lezers, Wij hebben al enkele jaren de Google Chromecast (zwart gekleurde met HDMI aansluiting en stroom) waar we tot op de dag van gisteren probleemloos mee hebben kunnen streamen naar diverse televisies hier in huis. Eergisteren (08-03-2025) hebben wij nog gebruik gemaakt van de ChromeCast en probleemloos TV gekeken/gestremed. Gisteren (09-03-2025) dachten we opnieuw leuk TV te kijken via de Chromecast, waarbij we de melding kregen dat we niet meer konden connecteren met de Chromecast. Hier begon onze troubleshooting: TV en Chromecast >1 min uit gezet daarna opnieuw opgestart ← probleem niet verholpen Chromecast gereset via de knop aan de zijkant ingedrukt te houden tot dat deze fabrieksreset startte ← probleem niet verholpen Apparaat verwijderd uit Google Chrome huishouden en geprobeerd opnieuw toe te voegen ← extra probleem ontstaan: kan de Chrome cast niet meer installeren ← Apparaat wordt wel gevonden in het WIFI netwerk, en de poging gedaan te koppelen, resultaat ← foutmelding: Kan niet worden geverifieerd. Meerdere mobiele telefoons in huis in hetzelfde Google Home huishouden geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat Mijn modem is niet gereset met als reden: ik lees hier geen duidelijke oplossing over + mijn hele huis hangt vol met WIFI lampen die dan van slag raken en het mij veel tijd kost deze opnieuw in te stellen terwijl mogelijk het resultaat hier niet mee bied wat ik zoek. De Wifi staat standaard op 2,4GHZ + 5GHZ (standaard setting) en ga ik niet uitsplitsen daar de lampen net zoals de router / modem reset van slag raken. =============================================================================== Details over mijn Modem van Odido: Systeeminformatie Hostnaam : EX5601-T1 Modelnaam : EX5601-T1Firmware-versie : V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130Uptime van systeem : 46 dagen 2 uur 39 minuten 24 secondenLAN MAC-adres : is gevuld kan opgevraagd worden door Odido indien nodigEthernet WAN : 1000M/Full Serienummer : is gevuld kan opgevraagd worden door Odido indien nodigCPU-gebruik : 0%Geheugengebruik : 38.5%Beveiliging: Firewall : Medium Kanaal Beveiliging2.4GHZ Auto(Current 6) : WPA3-Personal-Transition5 GHZ Auto(Current 36) : WPA3-Personal-Transition

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen