Skip to main content
  • 612 Topics
  • 4,500 Reacties
612 Topics
Vaste telefoon na overstap vanaf Tweak werkt niet meer (Fritzbox 5490)
1-5 Overgestapt naar Odido na de belofte van de medewerker dat alles zou blijven werken op mijn Fritzbox en de belofte dat de monteur op zaterdag of 's avonds langs zou komen. Op vrijdag 31-5 rond 14:00 is de monteur langs geweest voor de aanpassingen die volgens Odido nodig zouden zijn voor de overstap. Uiteindelijk heeft hij de internetverbinding werkend opgeleverd op mijn Fritzbox. De vaste telefoon heb ik daarna ook nog getest en deze werkte ook naar behoren. Op 10-6 krijg ik een e-mail getiteld: "Yes, het werkt!” met daarin de tekst "We hebben je vaste telefoonnummer meteen overgezet naar Odido. Binnen een half uurtje zou het moeten werken!” Dit heeft me getriggerd om de vaste telefoon nog maar eens te testen met een teleurstellend resultaat: het werkte niet meer. Vervolgens de servicedesk gebeld (kies dit, kies dat, postcode, inspreken etc) uiteindelijk een medewerker aan de lijn gekregen en de instructie om de Zyxel- (T56) modem aan te sluiten waarna ze nog voor 20:00 terug zouden bellen. Helaas ben ik niet terug gebeld. De volgende dag opnieuw de servicedesk benaderd en het gehele probleem opnieuw voorgelegd aan een andere medewerker die in het systeem niets kon terugvinden van het gesprek de dag ervoor. Zij heeft daarop de melding doorgezet naar de technische dienst die binnen 3 werkdagen zou reageren. De reactie: "wij ondersteunen geen andere modem” terwijl ik gevraagd had om of de voip Tweak settings bij Odido terug te zetten of mij de nieuwe gegevens te verstrekken (wachtwoord) om de voip instellingen in de Fritzbox opnieuw te doen. Ondertussen heb ik nog e.e.a. geprobeerd met de gegevens die hier op de community te vinden waren maar het is me helaas niet gelukt. Zo bestaat bijvoorbeeld de file die ik uit de Zyxel T56 heb verkregen alleen maar uit Chinese tekens en de werkt de nieuwe-wachtwoord-tool in mijn Odido niet. Graag jullie hulp voor het oplossen van het probleem.
Klacht over Nummerportering na 3 maanden aan het lijntje te zijn gehoude na overname TweakDSL
Hierbij wil ik mijn teleurstelling uiten over de gang van zaken met betrekking tot de nummerportering. Ik had gehoopt op een vlotte overgang na de overname van mijn voormalige internetprovider TweakDSL door Odido. Op 21 november 2023 heb ik een nummerportering aangevraagd. In de bevestigingsmail werd expliciet vermeld dat mijn vaste telefoonnummer, xxx-xxxxxx, binnen een half uur zou worden overgezet naar Odido. Helaas bleek dit na herhaalde contactpogingen niet te zijn gebeurd. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met uw klantenservice om dit probleem aan te kaarten en op te lossen. Op 23 december 2023, 12 januari 2024, 16 februari 2024 en 21 februari 2024 heb ik mijn klachten herhaaldelijk kenbaar gemaakt. Telkens kreeg ik te horen dat het probleem zou worden opgelost. Het hoogtepunt kwam op 13 maart 2024, toen mij werd verteld dat de nummerportering door mijn voormalige provider (TweakDSL) was afgewezen en dat ik zelf contact moest opnemen. Aangezien TweakDSL niet meer bestaat en onderdeel is van Odido, heb ik Odido verzocht dit zelf uit te voeren. Dit zou binnen één dag gebeuren. Toen ik echter nog steeds geen reactie ontving, heb ik op 18 maart 2024 opnieuw contact opgenomen. Tijdens dit gesprek werd mij medegedeeld dat het nummer niet meer beschikbaar is, omdat Odido de termijn van 60 dagen (deadline waarvoor de portering moet zijn afgerond) heeft overschreden. Dit heeft aanzienlijke schade toegebracht aan mijn bedrijf, aangezien dit telefoonnummer essentieel is voor mijn zakelijke communicatie en al mijn bedrijfsmiddelen dit nummer vermelden. Ik ben door jullie toedoen sinds 21-11-2023 niet meer bereikbaar op dit nummer. Ik loop nu tegen een flinke kostenpost voor de aankomende kosten die ik zal moeten maken, zoals het vervangen van briefpapier, aanpassen van reclame-uitingen, vernieuwen van folders, flyers en websites, en andere gerelateerde uitgaven als gevolg van deze nalatigheid. Ik hoop echt dat Odido het oude nummer opnieuw laat registreren, zolang het nog beschikbaar is.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen