Skip to main content
Beantwoord

krakende inkomende lijn telefoon

• May 29, 2025
  • 10 reacties
  • 64 Bekeken

• is een nieuwe Poster

Ik heb een verschrikkelijk slechte verbinding bij inkomende gesprekken vanuit Spanje. De eerst 10 of 15 seconden klinkt het vrij normaal. Daarna echter begint de lijn verschrikkelijk te kraken en is het onmogelijk om elkaar te verstaan. Dit is al weken zo. Ik he al een powerflip op het modem geprobeerd en een ander toestel. Maar het blijft slecht. 

Als ik contactformulier in wil vullen kan dat niet want ze verplichten een mobiel nummer in te vullen en dat heb ik niet.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Bobml 

En als je wordt gebeld door een lokaal nummer of vanuit België bijvoorbeeld, is het dan ook slecht? Probeer dan eens een andere telefoonkabel tussen modem en telefoon.

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • May 29, 2025

Hallo ​@Bobml 

En als je wordt gebeld door een lokaal nummer of vanuit België bijvoorbeeld, is het dan ook slecht? Probeer dan eens een andere telefoonkabel tussen modem en telefoon.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • May 30, 2025

Als het aan het kabel zou liggen dan zou de uitgaande gesprekken ook slecht zijn. Maar die klinken perfect.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • May 30, 2025

Als het puur om gesprekken vanuit Spanje gaat, dan is het verstandig dat de beller in Spanje daar een klacht indient. Waarschijnlijk wordt het gesprek daar over internet naar Nederland gestuurt wat goedkoper is, maar slecht kan zijn.

Als jij naar Spanje belt maakt Odido geen gebruik van internet lijnen omdat zij een echte provider zijn.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • May 30, 2025

Ik wordt al jaren door hetzelfde nummer uit Spanje (altijd van een mobile telefoon) gebeld en nooit problemen gehad. sinds ik Odido heb wel ! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • May 30, 2025

De routering van de spaanse provider kan anders zijn sinds het nummer nu naar een andere bestemming (Odido) moet.

Als de lijn verder gewoon werkt dan zal toch de betreffende beller zijn telefoonmaatschappij hierover moeten bevragen. Die kunnen een trace maken en eventueel het gesprek anders routeren.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • May 30, 2025

De spaanse provider heeft al van alles gedaan.En het gebeurt alleen maar naar dit nummer. Odido echter heeft nog niets gedaan om te kijken wat er mis kan zijn.

En een contactformulier in vullen kan niet, want ze verplichten een mobiel nummer in te vullen en dat heb ik niet. Klantenservice van Odido is verschrikkelijk slecht !

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • May 30, 2025

Odido kan niet kijken waarom dat ene gesprek vanaf die spaanse provider niet goed klinkt. Zij kunnen wel zien waar ze zo'n gesprek aanbieden, waarschijnlijk nog een partij ertussen, en dan daar een trouble ticket openenen en zo de volgende schakel laten meekijken. Reverse Engineering is niet mogelijk bij een gesprek van A naar B. De troubleshooting en de oplossing moet bij A beginnen.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • May 31, 2025

Hi ​@Bobml, ik wil je ontzettend graag verder helpen om ervoor te zorgen dat deze gesprekken soepel verlopen! Zoals ​@eric aangeeft, ligt de oorzaak hiervan hoogstwaarschijnlijk bij de andere provider. Wel wil ik verder meekijken om alles uit te sluiten. Zou je alleen nog de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik gelijk de verbinding voor je uitlezen. Ook ben ik erg benieuwd of je dit krakende geluid ook hoort als jij zelf naar dit nummer toe belt en of dit ook voorkomt als je door een ander Spaans nummer gebeld wordt. Heb je dit toevallig al uitgetest? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • June 3, 2025

Hi ​@Bobml, ik wil je ontzettend graag verder helpen om ervoor te zorgen dat deze gesprekken soepel verlopen! Zoals ​@eric aangeeft, ligt de oorzaak hiervan hoogstwaarschijnlijk bij de andere provider. Wel wil ik verder meekijken om alles uit te sluiten. Zou je alleen nog de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik gelijk de verbinding voor je uitlezen. Ook ben ik erg benieuwd of je dit krakende geluid ook hoort als jij zelf naar dit nummer toe belt en of dit ook voorkomt als je door een ander Spaans nummer gebeld wordt. Heb je dit toevallig al uitgetest? 

Hi. De laatste 4 cijfers toegevoegd. Het krakende geluid gebeurt minimaal met twee spaanse nummers als die naar mij bellen. Altijd inkomende gesprekken die het probleem hebben . De spaanse maatschapìj heeft alles al 2 keer gecontroleerd. Als ik bel vanuit nederland is er geen probleem 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Bobml, dankjewel! Ik heb meteen onze vaste lijn onder de loep genomen. Ik kan echter geen problemen vinden. Sterker nog, de lijn staat er ontzettend goed en stabiel bij. De Spaanse bellers merken deze slechte verbinding ook op, of hoor jij hen alleen slecht? Ik kan het voor de zekerheid laten onderzoeken, alleen vermoed ik persoonlijk niet dat de oorzaak aan onze kant ligt. Vooral omdat het om het inkomende gesprek gaat en er wel een goede verbinding is als jij uitbelt naar deze buitenlandse nummers. Kan je mij voor de zekerheid wel onderstaande aanleveren:

• Minimaal twee voorbeeldgesprekken waarin dit niet goed verloopt (datum+tijd)
  • De nummers waarover het gaat.

Stuur deze gegevens via een privébericht naar mij, ter bescherming van de nummers die je mij toe moet zenden. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug, dankjewel!