Skip to main content

Eigen modem, sip settings en zyxel modem

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb een Odido Zyxel modem. Ik wil een softphone op m’n iPad gebruiken met m’n vaste telefoonnummer. Ik heb het topic over sip/voip op je eigen modem en het wijzigen van je wachtwoord doorgelezen. Nu vroeg ik mij af -voordat ik er aan begin- wanneer ik mijn wachtwoord verander of dit nieuwe wachtwoord automatisch naar m’n Zyxel modem wordt gesynchroniseerd. Misschien heb ik er overheen gekeken, maar bij de telefoon/voip/sip settings in m’n Zyxel modem zie ik geen mogelijkheid m’n wachtwoord aan te passen. Of is het zo dat zodra je je wachtwoord wijzigt voor je eigen modem je geen gebruik meer kan maken van je Odido modem?

Uitgelichte reactie

15 mei 2025

Hallo ​@MartyNH 

Je kan het VoIP wachtwoord aanpassen met deze instructies, niet via de Odido app.

Odido heeft een custom firmware op zijn routers dus niet alle instellingen zijn zichtbaar voor de consument.

Bij KPN werd het gewijzigde wachtwoord wel automatisch naar de KPN router gestuurd, ik durf niet zeker te zeggen of dat bij Odido ook zo is.

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21531 reacties
  • 15 mei 2025

Hallo ​@MartyNH 

Je kan het VoIP wachtwoord aanpassen met deze instructies, niet via de Odido app.

Odido heeft een custom firmware op zijn routers dus niet alle instellingen zijn zichtbaar voor de consument.

Bij KPN werd het gewijzigde wachtwoord wel automatisch naar de KPN router gestuurd, ik durf niet zeker te zeggen of dat bij Odido ook zo is.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 15 mei 2025

@MartyNH Als je het wachtwoord via Mijn Odido aanpast, wordt dat automatisch naar de Zyxel gestuurd. Mocht het niet lukken, laat het even weten. Er zijn de laatste tijd wat problemen met het instellen. Ik heb dan eventueel nog een andere methode achter de hand.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@MartyNH 

@Waqqas  Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het synchroniseert als je zelf de instellingen niet kan veranderen. In m’n oude Telfort modem kon ik zelf SIP accounts van derde aanbieders instellen en doorverwijzen naar FXS poort 1 of 2. 

TMTV schreef:

@MartyNH Als je het wachtwoord via Mijn Odido aanpast, wordt dat automatisch naar de Zyxel gestuurd. Mocht het niet lukken, laat het even weten. Er zijn de laatste tijd wat problemen met het instellen. Ik heb dan eventueel nog een andere methode achter de hand.

@TMTV  Bedankt voor je antwoord. Ik ga het morgen even proberen. Is er vanuit de helpdesk een mogelijkheid om op het modem in te loggen? Er is immers een management IP zichtbaar. Daar kan ik mij voorstellen dat ze admin rechten hebben waarmee instellingen wel te veranderen zijn, mocht het niet automatisch synchroniseren. 

ik laat weten of het is gelukt!

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 16 mei 2025

@MartyNH Mocht het niet vanzelf gaan, dan kan de helpdesk een zogenoemde reprovisie uitvoeren. Daarmee worden alle instellingen opnieuw naar het modem gestuurd.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen