Skip to main content
Antwoord

Nummerbehoud bij verhuizing

• May 11, 2025
  • 11 reacties
  • 90 Bekeken

• is een Master Poster

Ik ga binnenkort verhuizen van Utrecht naar Bilthoven. In beide plaatsen is het kengetal 030. Toch krijg ik de mededeling in jullie verhuisformulier dat ik een nieuw nummer zal krijgen, omdat ik naar een ander gebied verhuis. Dit klopt niet.

Voor de grap heb ik daarna even getest wat de melding van het formulier is als ik zou verhuizen naar het adres van mijn huidige buren in Utrecht. Ook dan krijg ik de melding dat ik het nummer niet mee kan nemen, omdat ik naar een ander gebied verhuis. Het lijkt er dus op dat er iets niet goed gaat in jullie formulier met de bepaling of nummerbehoud mogelijk is.

Hoe kan ik de verhuizing naar Bilthoven alsnog doorgegeven met het behoud van mijn 03-nummer? Of kunnen jullie dat achteraf nog corrigeren als ik de aanvraag al heb ingediend met de nu verplichte keuze voor een nieuw nummer?

Beste antwoord door timvw

Hey ​@timvw, ik zie hem nu wel ja!

Ook zie ik dat het nummer gewoon mee verhuist. Ik heb ook nagedacht en dit intern besproken en nu snap ik ook waarom het niet lukte om nummerbehoud aan te vragen. Omdat je op hetzelfde netnummer zit, verhuist je vaste nummer standaard mee als je dat hebt aangegeven. Hierdoor hoef je geen nummerbehoud aan te vragen. Dit is alleen nodig als je naar een ander netnummer verhuist of naar een andere provider gaat! Dus nu verloopt alles zoals het zou moeten.

Hoi Tommie, fijn te lezen dat het wel gewoon behouden blijft.

Ik adviseer jullie dan wel het verhuisformulier in de my odido omgeving na te laten kijken en aan te passen. Die zegt namelijk dat het nummer niet behouden blijft en dat je een nieuw nummer krijgt toegewezen. Dat was ook de reden dat ik dit topic aanmaakte: jullie eigen informatievoorziening op basis van de oude en de nieuwe adresgegevens.

Maar fijn dat het allemaal in orde is zo en het nummer behouden blijft. Dankjewel!

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Hi ​@timvw, dankjewel voor je bericht, goed dat je dit even aankaart. Dit klinkt inderdaad niet helemaal zoals het hoort, want zowel Utrecht als Bilthoven vallen gewoon onder kengetal 030.

Om dit goed voor je na te kunnen kijken heb ik nog wat gegevens van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik dit direct voor je na.

Geef je mij hier een seintje als je jouw profiel hebt aangevuld? Alvast bedankt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 17, 2025

Sorry voor de verlate reactie. Ik heb de gegevens aangevuld!

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@timvw, super bedankt! Ik zou dan alleen nog je nieuwe postcode en huisnummer willen zien in je profiel. Dit kun je plaatsen bij ‘info voor moderator’. Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 18, 2025

Ik heb het toegevoegd.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 22, 2025

Hebben jullie iets kunnen vinden?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@timvw, zeker! Volgens onze backoffice moet dit alsnog goed komen. Je kan jezelf gewoon verhuizen via Mijn Odido, wij informeren dan onze backoffice over het nummer en zo kunnen zij dit rechttrekken. Laat je mij dus weten wanneer de verhuizing is geregeld? Dan gaan wij er achteraan!

moderators: zie teamnotes

• Auteur
  • is een Master Poster
  • June 14, 2025

Hoi ik heb zojuist mijn verhuizing per 11 juli doorgegeven! Kunnen jullie het nummerbehoud in orde maken?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • June 16, 2025

Hey ​@timvw, ik wilde dit meteen aan onze technische dienst laten weten, echter zie ik geen verhuizing in het systeem staan, ook geen nieuwe aanvraag op je nieuwe adres. Kan je hier wat meer duidelijkheid over geven toevallig? Dan kan ik het doorzetten voor je! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • June 16, 2025

Hoi Tommie, ik heb dit zaterdag aan jullie doorgegeven en ontving vanmiddag een bevestiging per email. Ik denk dat het nog ergens bij jullie intern lag. Kun je dit nog eens nakijken aan jullie kant?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • June 17, 2025

Ook zie ik dat het nummer gewoon mee verhuist. Ik heb ook nagedacht en dit intern besproken en nu snap ik ook waarom het niet lukte om nummerbehoud aan te vragen. Omdat je op hetzelfde netnummer zit, verhuist je vaste nummer standaard mee als je dat hebt aangegeven. Hierdoor hoef je geen nummerbehoud aan te vragen. Dit is alleen nodig als je naar een ander netnummer verhuist of naar een andere provider gaat! Dus nu verloopt alles zoals het zou moeten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Hoi Tommie, fijn te lezen dat het wel gewoon behouden blijft.

Ik adviseer jullie dan wel het verhuisformulier in de my odido omgeving na te laten kijken en aan te passen. Die zegt namelijk dat het nummer niet behouden blijft en dat je een nieuw nummer krijgt toegewezen. Dat was ook de reden dat ik dit topic aanmaakte: jullie eigen informatievoorziening op basis van de oude en de nieuwe adresgegevens.

Maar fijn dat het allemaal in orde is zo en het nummer behouden blijft. Dankjewel!