Skip to main content
Beantwoord

Er staat een verkeerd vast telefoonnummer in T-Mobile Thuis


In het t-mobile thuis portaal met mijn informatie en instellingen staat een verkeerd vast telefoon nummer. Kan dit gecorrigeerd worden?

Widjai

Beste antwoord door Demi van Odido

@wkishna Wat klopt er precies niet? Ik zie het telefoonnummer staan waar je toentertijd nummerbehoud voor hebt aangevraagd. Mocht je inmiddels een nieuw vast telefoonnummer hebben en deze al gebruiken, dan kun je zelf in My T-Mobile Thuis nummerbehoud aanvragen. Je kunt dit hier regelen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Mocht er iets anders aan de hand zijn dat niet werkt of niet klopt? Dan horen we dat uiteraard graag en helpen we je hier mee! 😁

Bekijk origineel

16 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1953 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2023

@wkishna Wat klopt er precies niet? Ik zie het telefoonnummer staan waar je toentertijd nummerbehoud voor hebt aangevraagd. Mocht je inmiddels een nieuw vast telefoonnummer hebben en deze al gebruiken, dan kun je zelf in My T-Mobile Thuis nummerbehoud aanvragen. Je kunt dit hier regelen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Mocht er iets anders aan de hand zijn dat niet werkt of niet klopt? Dan horen we dat uiteraard graag en helpen we je hier mee! 😁


  • Auteur
  • Debutant
  • 6 reacties
  • 11 februari 2023

Hallo Demi,

Het nummer dat er nu staat is niet mijn nummer, ik weet niet wanneer dit veranderd is maar ik ontvang al een aantal maanden geen voicemail e-mails meer en dat zou er mee te maken kunnen hebben.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1953 reacties
  • 11 februari 2023

@wkishna Dat is gek! Zou je in dat geval alsnog jouw juiste vaste telefoonnummer erin willen zetten via de link die ik hierboven stuurde? Dan kunnen we alsnog jouw nummer in het systeem zetten en het verkeerde nummer eruit halen. Alvast bedankt!


  • Auteur
  • Debutant
  • 6 reacties
  • 11 februari 2023

Hoi, Nog iets geks, als ik naar deze pagina ga https://www.t-mobile.nl/my/thuis/instellingen/bellen dan zie ik een ander nummer dan de mijne en als naar deze pagina ga voor nummerbehoud *mod edit: in de tweede link stond je klantnummer. Hierom heb ik de link verwijderd om je persoonlijke gegevens te beschermen.* dan staat daar wel mijn juiste nummer.

Dus als ik de instellingen wil wijzigingen staat een ander nummer en als het nummer wil wijzigingen via nummerbehoud staat daar al wel mijn juiste nummer.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 13 februari 2023

Hoi @wkishna, dat heb je goed gezien! Ook de aanpassing die je hebt doorgevoerd via die pagina heeft alles rechtgezet. Hiermee zou je weer als vanouds iedereen kunnen bellen en gebeld kunnen worden! 😃


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 8 juli 2024

Dit probleem heb ik ook. De telefonische klantenservice heeft dit geprobeerd voor mij op te lossen, maar dat is niet gelukt. Wat nu?

Groeten Michiel

 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 9 juli 2024

Hoi @Ookmich, goed dat je jezelf in dit topic meldt, ik help je hier graag mee! Ik heb je account afgespeurd, even zodat het voor mij duidelijk is:

Het nummer dat eindigt op 18 is het juiste nummer toch? Dit nummer staat ook vermeld bij de Bellen instellingen in je Mijn Odido account.

Daarentegen is het nummer dat op 35 eindigt niet het juiste nummer? Ik vind dit nummer alleen hier terug in je Mijn Odido account: Mijn Odido Contactgegevens. Op deze pagina kan je direct je vaste nummer aanpassen naar het nummer dat op 18 eindigt.

Mocht je toch liever het 35 nummer willen hebben als hoofdnummer, of ergens anders in je Mijn Odido account nog een verkeerde vermelding zien staan, geef het gerust aan en ik help je graag om dit snel aan te passen! 😄


  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 11 april 2025

Juiste nummer: eindigend op 57

Verkeerde nummer: eindigend op 84

Mijn nieuwe Odido abonnement vaste telefonie werkt correct; ik kan uitbellen en ik ontvang binnenkomende gesprekken. Nummerherkenning werkt ook voor de ontvangende partij. Echter, op https://www.odido.nl/my/thuis/instellingen/bellen staat een ander nummer (84) dan het mijne (57). Dit nummer is NIET mijn correct geporteerde vaste lijnnummer, maar een nummer dat tijdens mijn allereerste abonnementsaanvraag verkeerd was ingetypt in het veld “Nummerbehoud”. Als gevolg van deze fout werd de aanvraag tot nummerbehoud in februari logischerwijs geweigerd omdat het nummer niet klopte. Hierdoor moest ik mijn nog actieve KPN abonnement handmatig opzeggen. De portering is verder foutloos gegaan, zonder enige vertraging, maar ergens in mijn account zit dit foutieve nummer (84) een correcte nummerweergave (57) in mijn account in de weg. Ik heb in mijn Odido account mijn abonnement ontkoppeld en na een uur opnieuw toegevoegd, maar dit heeft niet geholpen. Een medewerker van de klantservice zegt dat in hun systeem alles goed staat (57) en dat het verkeerde nummer is doorgestreept (84). Het heeft volgens mij helemaal niets met de hardware te maken want alles functioneert gewoon op het juiste nummer (57). Toch wil ik graag dat het juiste nummer (57) expliciet wordt weergegeven in mijn Odido account omdat, als ik ooit zou besluiten te verhuizen naar een andere provider, ik problemen voorzie met mijn aanvraag tot nummerbehoud.


  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 11 april 2025

Ik zie dat het foutieve telefoonnummer (84) ook nog steeds vermeld staat in mijn Odido-account bij “Het telefoonnummer van mijn contactaccount”, oproepbaar via de URL https://www.odido.nl/my/telefoonnummer .

Ik kan dit foutieve nummer niet zelf verwijderen. Misschien ligt daarin de fout?


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 11 april 2025

Hi ​@Alfa2600, het is heel begrijpelijk dat je graag het juiste telefoonnummer ziet staan in jouw Mijn Odido account. Het kan altijd even duren voor zulke wijzigingen helemaal zijn aangepast in het Mijn Odido account en ik zie op dit moment ook overal het correcte telefoonnummer staan in jouw account! Mocht je op dit moment nog steeds het oude nummer zien staan, dan raad ik je aan om de cookies te verwijderen of het in een andere browser te proberen. Door de cookies kan het namelijk zo zijn dat je nog verouderde informatie ziet staan. Laat je het me weten als het is gelukt? 


  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 11 april 2025

Bedankt voor je antwoord. Je schrijft “oude nummer”. Het is belangrijk te beseffen dat dit nummer gewoon een ooit verkeerd getypt nummer is; het is niet een oud nummer van mij en heeft ook nooit aan mij toebehoord; het is gewoon foutief ingevoerd in het veld “Nummerbehoud” bij de oorspronkelijke aanvraag. Het nummer (84) staat er ook na het wissen van alle cookies nog steeds, ondanks het feit dat de klantenservice dit nummer niet ziet staan in hun systeem. Ik heb mijn Odido account benaderd via een windows computer, een Mac computer, een Android mobiel (Odido app) en een iPhone  (Odido app) maar overal krijg ik het nummer eindigend op 84 te zien. Mijn eigen nummer zie ik dus niet staan bij “Vast Bellen-account”. Het wissen van cookies of een andere browser en/of ander operating system blijkt dus niet de oplossing 😩.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@Alfa2600, ik wil dit super graag voor je doorzetten! Zou je een screenshot willen delen van de plaatsen waar je dit ziet. Je kunt deze met mij delen door een WeTransfer link in je profiel toe te voegen bij ‘info voor moderator'. 

Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in je profiel.

Ook zie ik een andere geboortedatum dat bekend is in ons systeem, zou je dit ook nog willen wijzigen. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! 

 


  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 13 april 2025

Dank voor de terugkoppeling. Zes schermafbeeldingen (3 x computer + 3 x mobiele telefoon) als ZIP-bestand geüpload.  Zie “Info voor moderator” voor downloadkoppeling.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 15 april 2025

Hoi ​@Alfa2600, bedankt voor alle screenshots. Hierop is duidelijk te zien dat het verkeerde nummer wordt weergegeven. Ik heb alle screenshots en informatie doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan er alles aan doen om dit recht te zetten voor je! De specialisten hebben ongeveer een verwerkingstijd van 14 werkdagen, het kan zijn dat ze contact met je opnemen maar dat is niet altijd het geval. Als je niks hoort binnen 14 werkdagen, trek dan aan de bel. Dan ga ik kijken of ze voor mij wat informatie hebben achtergelaten. Alvast bedankt. 


  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 23 april 2025

Ik ontving vanmorgen een email met als aanhef “Je internet van Odido abonnement is aangepast”. Zojuist ingelogd en inderdaad vastgesteld dat alles nu goed staat en dat alleen het juiste nummer wordt weergegeven. Fijn dat dit nu opgelost is!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 23 april 2025

Fijn om te horen dat het inmiddels opgelost is ​@Alfa2600! Als er verder nog iets wat ik voor je kan doen, laat het gerust weten. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen