Skip to main content
  • 1,859 Topics
  • 18,172 Reacties
1859 Topics
Can not connect Fritz 5530 fiber XGS-PON to the Internet
Hello community and moderators, Sorry I have to use English, my Dutch is not at the level to describe my situation. After weeks of trying to replace ONT supplied by T-Mobile, I still can't connect to the Internet with my own ONT. I tried to register the SN of my ONT through customer service, but again that did not work and cause several days of Internet down time at home 🙃 I will not do it again. It is very frustrating and therefore I need some advice about how to make my FritzBox 5530 connected to T-Mobile (now Odido) network. I have checked the following discussions in this forum, Discussion1 , Discussion2 and Discussion3 but still can't make it work. So I would start with the setup, I have a KPN fiber connection point at home. T-Mobile provided the fiber optic cable with SC/APC - SC/APC connector on both ends (Green and Green connector). ONT device is Huawei HN8010Ts XGS-PON Terminal. On my FritzBox 5530, I ordered it with XGS-PON SFP module. And following on AVM's suggestion I prepared a SC/APC - SC/UPC cable and connect UPC (Blue) connector to FritzBox, APC connector (green) to KPN fiber optic connection point . Inside FritzBox webpage settings, I tried both 'T-Mobile Thuis ' and 'Other ISP ' in Account Information and put VLAN ID to 300 when I use Other ISP settings. In FritzBox support page I also entered GPON SN from Huawei ’s, which is 48575443xxxxxx (HWTCxxxxxx) to this field. Unfortunately with the above settings I still cannot connect to the Internet. Fiber Optic status constanly shows 'Training '. Compare the properties of Fiber Module I noticed the wavelength sent and received is different on my side than others in the discussion, not sure if that plays a role here Do you have a clue why I failed to connect the Fiber with my FritzBox? What else I should try to make it work? Looking forward to your suggestion.
Opnieuw weer geen internet verbinding (LOS lampje knippert)
Sinds gisteren (vrijdag 30-6-2023 omstreek 16:45) is mijn internet er opnieuw uit en brand er op de media converter weer een rood lampje van LOS. Dit is nu voor de 5e keer het geval dat precies hetzelfde probleem zich weer voor doet. Wanneer houdt dit eens op? Ik heb een maand lang kunnen genieten zonder problemen en nu er gisteren rondom 14:00/15:00 van KPN heeft aangebeld bij mij om te vragen of ik al gebruik maak van glasvezel en of ik bij T-mobile zit of niet werkt ineens mijn verbinding niet meer? Ik heb de vorige 4x zeker een week tot 2 weken zonder internet gezeten en dit pik ik niet om voor een 5e keer weer te moeten doen.. Ik heb dus ook T-mobile gebeld nadat mijn verbinding eruit lag, hier heb ik ook duidelijk aangegeven dat dit nu de 5e keer is en dat de eerste 4x het geval was dat mijn kabel uit de wijkkast is getrokken (vanwege een administratieve fout of iets dergelijks). Ook heb ik aangegeven dat er een KPN netwerkbeheerder voor de deur heeft gestaan en kort erna het internet eruit lag.. De medewerkster ging op dat moment even overleggen met de technische dienst (blijkbaar Gideon) en zou bij mij terug op de lijn komen. Dit is echter niet gebeurd, ik werd direct doorverbonden naar GIdeon waarbij ik zoiets had van uhh oke? Wat is dit? Eenmaal weer alles uitgelegd te hebben bij Gideon werd mij vertelt dat er een afspraak ingepland dient te worden voor het na laten kijken van het modem en de bekabeling… Ook hier heb ik aangegeven dat het nu de 5e keer is en de eerste 4x mijn kabel uit de wijkcentrale is gehaald. Toch wilde de medewerker een afspraak proberen in te plannen, ik herhaal proberen.. Helaas was dit ook telefonisch niet mogelijk gaf de medewerker aan en werd ik in een wachtrij geplaats zodat de planner voor de Gideon monteurs zsm iets kon in plannen (hierover zou ik na minimaal 3 dagen wat te horen moeten krijgen). Dit vond ik al waardeloos om te horen dat ik dus eerst 3 dagen moet wachten voordat ik te horen kan krijgen wanneer er iemand langs zou kunnen komen… Het enige wat ik dus kon doen is ja zeggen en maar afwachten tot ik bericht zou krijgen. Na dit gesprek had ik zoiets van ik ga toch T-mobile nog eens bellen want dit kan gewoon echt niet hoe dit gaat en wilde ik hier ook een duidelijk verhaal over kwijt en een klacht over indienen. Dus ik heb opnieuw gebeld met T-mobile (klantenservice) en hier kreeg ik opnieuw een medewerkster aan de telefoon, hierbij heb ik weer op nieuw het gehele verhaal gedaan en zei de medewerkster gelijk al van, wacht even dus er is iemand van KPN bij jou aan de deur geweest en die heeft dit en dit gevraagd? Hier antwoorde ik ja dat klopt. Toen gaf de medewerkster al gelijk aan 1+1=2, dus dan moet het aan de buitencentrale liggen. De medewerkster die ik aan de telefoon had kon dus ook daadwerkelijk zien dat mijn kabel er opnieuw uitlag sinds 16:43. Tevens kon de medewerkster zien dat er 19 kabels uitwaren van de 29. Wat dus al een enorm groot en hoog aantal is. Wat wel vreemd is dat deze medewerkster wel al deze informatie kon zien maar tijdens het eerste gesprek de andere medewerkster van T-mobile dit allemaal niet kon zien. Deze medewerkster van het tweede gesprek heeft ook aangegeven dat een monteur van Gideon geen zin heeft omdat het echt aan de buiten centrale ligt. Hieruit heeft de medewerkster dus ook een melding gemaakt bij KPN zodat hier zsm naar gekeken kan worden.. Hoelang dit gaat duren geen idee, ik kreeg een telefoonnummer mee om te bellen naar de klantenservice van KPN, echter was de klantenservice al gesloten en zijn zij alleen te bereiken op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Dus het hele weekend kan ik er dus ook niet achteraan gaan… Wat ook vreemd is dat de medewerkster van het 2e gesprek met T-mobile kon zien dat de eerst volgende mogelijkheid was om een afspraak in te plannen bij Gideon pas op 10 juli 2023 was. Dit is dus pas volgende week maandag!!!!!! Dat is afschuwelijk!!! Doordat mijn kabel voor de zoveelste keer uit de wijkcentrale is getrokken. Ik heb de melding laten maken bij KPN in de hoop dat het alsnog snel wordt opgelost. Tot mijn verbazing heb ik blijkbaar zelf een afspraak kunnen inplannen bij Gideon (ook al heeft dit blijkbaar geen zin maar het kan maar geconstateerd worden...) voor morgen 1 juli 2023. Wetende dat deze monteur het probleem niet kan oplossen hoop ik toch dat middels een magische wijze toch een oplossing zou zijn. Buiten het bovenstaande verhaal ben ik zeker benieuwd wat T-mobile mij kan bieden aangezien ik nu OPNIEUW geen diensten heb van T-mobile en ik er echt helemaal klaar mee ben dat dit steeds gebeurd.. Mijn werk vind dit niet leuk (helaas heb ik oproep dienst) en ik kan nu niet voor een 5e keer aankomen ja ik heb geen internet vanuit T-mobile dus ik kan niet werken…Hopelijk gaat hier dus zeer zeker een goede oplossing/vergoeding/compensatie voor komen…
Nieuwe problemen met Zyxel T-50 na overstap glasvezel
Hallo lezer, een aantal jaar geleden ben ik met veel plezier en gebruiksgemak overgestapt van de Zyxel T-50 naar de Fritzbox 7590. De reden was dat de verbinding op zolder (ook met repeaters) te wensen overliet. Sinds de vrije modemkeuze in werking is gesteld, dus de 7590 gekocht en die werkt perfect. Nu mijn probleem: via T-Mobile kon ik een nieuwe, snellere verbinding kiezen. Dat heb ik gedaan en vanochtend kwam Otis van Guideon het nieuwe Huawei-kastje installeren. Hij moest echter persé het oude T-50 modem er weer tussen hangen anders zou het niet werken. Ik kon dan vervolgens mijn 7590 daar weer op aansluiten. Na flink wat gepruts met de instellingen is dat gelukt, maar nu val ik weer terug in de oude problemen. De sterkte van de T-50 is in de basis zwakker dan de 7590 en daardoor valt de verbinding op zolder weg (ik gebruik een FritzRepeater 1200). Gister werkte alles nog prima met de oude opstelling zonder T-50. Hoe los ik dit op? Waarom kan de 7590 niet direct op de Huawei? Of werkt alles weer door de nieuwere, glasvezelversie van de 7590 te kopen? Ik baal ervan dat T-Mobile mij hier niet op heeft gewezen en dat klantenservice en Guideon het niet wil oplossen, zo ondersteunen geen externe modems. Het liefst ga ik dus terug naar de oude situatie op dit moment, blijkbaar was dat gewoon DSL en kon de UTP rechtstreeks van de media converter naar de 7590. Hoor graag! Wat nu werken we via hotspot…
Teleurstelling in T-Mobile
Geachte forummers, Sinds eergister functioneert het internet op mijn Zyxel T-54 (aangestuurd door een klein zwart glasvezel Apparaat XGS-PON) niet meer. Status glasvezel: Power:Groen Connection:GroenStatus Modem: Alles groen behalve het internet (wereldbol) die is rood. Vervolgens gister met een medewerker van jullie gebeld en al het mogelijke geprobeerd.Dit is inclusief een hard reset, modem + glasvezel af de stroom halen en een aantal minuten wachten, wifi knoppen aan de zijde van het apparaat, etc. Helaas mocht dit geen oplossing bieden en was de medewerker van mening dat er een monteur gestuurd dient te worden. Nou goed kapot is kapot dus dan maar een aantal dagen zonder internet en tv. Vervolgens word mij door de medewerker verteld dat het druk is, maar dat het deze week zeker weten wel nog gaat lukken. Ze zouden mij een email toesturen voor een afspraak in te plannen. Deze heb ik ook gekregen vandaag, echter staat erin dat ik pas vanaf 4 september een monteur kan krijgen. Vervolgens bel ik terug naar t-mobile bel ik met een dame die niets voor mij kan betekenen. Geen alternatief niks ik krijg een voucher aangeboden waar ik niks mee kan omdat mijn mobiel al alles onbeperkt heeft. Ik ben al bijna 8 jaar klant mobiel en heb helaas meerdere problemen ervaren. Toch ben ik van mijn vorige provider sinds een half jaar ongeveer overgestapt naar t-mobile thuis en het zou allemaal zo goed moeten zijn. Helaas binnen een heel snelle tijd de modem kapot waar ik ten eerste niks aan kan doen en dan ook nog eens bijna 4 weken op moet gaan wachten?Jullie willen overal glasvezel leggen maar als het kapot is kan door de bouwvak geen monteur meer langs komen echt heel triest. Hier in het zuiden is het nog maar 3 dagen bouwvak dus dan zou er volgende week toch iemand beschikbaar moeten zijn? Hiermee krijg ik het gevoel dat jullie mij gewoon willen afschepen, kunt niet tegen iemand zeggen deze week en vervolgens zeggen 4 september zonder alternatief. Bij deze rijk ik hier uit naar een oplossing/alternatief en dan bedoel ik geen vouchers waar ik niks mee kan. Ik betaal genoeg voor internet en telefoon dus ik verwacht ook een stukje kwaliteit. Ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen bieden anders ga ik in de toekomst zeer zeker voor een andere provider zowel mobiel als thuis. Dit heb ik nog nooit ergens anders meegemaakt. Groet,

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen