Skip to main content
Beantwoord

Geen isra punt


Beste 

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en zagen nu tot onze verbazing naar dat we een abbo hebben afgesloten bij jullie.

Dat we het niet kunnen aansluiten omdat waarschijnlijk vorige eigenaar de Isra punt heeft weggehaald/ geknipt.

En we hebben al contact gehad met odido en kpn  maar we worden van kasje naar de muur gestuurd.

 

 

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @x1wesley1x 

Kom je ergens in de meterkast of ergens anders iets van onderstaande tegen of een telefoonkabel die nergens op aangesloten is?

 

Beste 

Nee ik heb alleen een 5 aderige kabel in de meterkast uitsteken die af is geknipt 

Reputatie 7
Badge +15

@x1wesley1x 

Zou je daarvan eens een foto kunnen plaatsen? Kan best de kabel zijn die je nodig hebt.

 

Reputatie 7
Badge +14

Odido repareert geen ISRA punten. Dat is de verantwoordelijkheid van huis eigenaar en de netbeheerder.  Maar in dit geval kun met het installatie materiaal wat je van Odido hebt gekregen wel de draden in het aansluitdoosje vastschroeven en dan de telefoon kabel met rj11 stekkers in het kabeldoosje en het modem stoppen.

Probeer eerst blauw en rood.

Odido repareert geen ISRA punten. Dat is de verantwoordelijkheid van huis eigenaar en de netbeheerder.  Maar in dit geval kun met het installatie materiaal wat je van Odido hebt gekregen wel de draden in het aansluitdoosje vastschroeven en dan de telefoon kabel met rj11 stekkers in het kabeldoosje en het modem stoppen.

Probeer eerst blauw en rood.

Hoe bedoelt u ?

Dat blokje wat 4 kleuren in het doosje heeft en mogen wij dat zelf gewoon aansluiten of moet een monteur dat doen ?

 

Reputatie 7
Badge +15

@x1wesley1x 

Als het goed is heb je ook een blokje met binnen rood en blauw, sluit hierin rood en blauw aan van de kabel op de foto en plug de groene PHONE kabel in het blokje en de andere kant in de DSL poort van het modem.

Mocht rood en blauw niet werken probeer dan oranje en wit, dit mag je zelf doen.

Reputatie 7
Badge +14

Odido repareert geen ISRA punten. Dat is de verantwoordelijkheid van huis eigenaar en de netbeheerder.  Maar in dit geval kun met het installatie materiaal wat je van Odido hebt gekregen wel de draden in het aansluitdoosje vastschroeven en dan de telefoon kabel met rj11 stekkers in het kabeldoosje en het modem stoppen.

Probeer eerst blauw en rood.

Hoe bedoelt u ?

Dat blokje wat 4 kleuren in het doosje heeft en mogen wij dat zelf gewoon aansluiten of moet een monteur dat doen ?

 

Daar kun je niks kapot aan maken,  dus gewoon proberen. 

Beste 

Ik heb het geprobeerd zowel blauw op blauw rood op rood en wit op blauw en oranje op rood en andersom 

Reputatie 7
Badge +15

@x1wesley1x 

Wanneer is/was de installatiedatum? De lijn is actief op de installatiedatum vóór 18:00, indien niet dan staat er geen signaal op en kan beter een monteur eens langskomen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @x1wesley1x, super fijn dat je al zoveel hebt geprobeerd met de goede hulp van Waqqas & Eric! 😃 Ik wilde graag het signaal meten op je lijn en de activatiedatum voor je opzoeken, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Het is ook handig om deze koppeling te maken zodat ik een monteur voor je kan inschakelen. Zou je jouw klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hoe dan ook kunnen we dit samen oplossen! 

Ik heb de klantnummer erbij gezet 

Reputatie 7
Badge +4

Super @x1wesley1x! Ik heb meteen je dossier erbij gepakt en ik zie dat je internetsignaal gisteravond is geactiveerd. Heb je de verschillende aderparen gisteravond geprobeerd of op een eerder moment? Graag wil ik je adviseren om het nog een keer te proberen als je het eerder dan gisteravond hebt geprobeerd. Mocht dit niet helpen, dan zal ik de technische dienst voor je inlichten en zoeken we snel de juiste monteur om je te helpen! 🙂

Beste  

ik heb het zo juist nog geprobeerd maar ik krijg op de zyxel t54 alleen power lichtje te zien en 2.4ghz en 5ghz te zien .

 

Reputatie 7
Badge +4

Goed dat je dit kon terugkoppelen @x1wesley1x! Ik heb je dossier zojuist doorgezet naar de technische dienst met het verzoek dat ze contact opnemen met de netwerkbeheerder KPN. Zij kunnen het signaal voor je doormeten en herstellen.

Ik ga mijn best doen om snel resultaat te halen uit het onderzoek, je hoort de komende werkdagen meer van ons!

Reageer