Beste mede Odido community leden,
ik was benieuwd hoe bij jullie de Mesh systeem eruit ziet.
Ik ben namelijk op de hoogte over het feit at er een bug is in ons AP en dat dit niet goed weergegeven wordt in MPRO Mesh app. Volgens Odido is de communicatie tussen wifi punten en modem gewoon goed. Hier heb ik dus mijn twijfels aan.
ik heb 2 wifi punten in mijn woonkamer. Allebei in een uithoek waarvan een verbonden is met kabel. Mijn modem ligt in de meterkast buiten mijn huis. (appartement)
wat ik heb begrepen is dat als je een wifipunt met kabel hebt aangesloten zou de power lampje oranje moeten branden (correct me if im wrong). Dit is nu ook het geval.
Mijn tweede wifi punt is draadloos verbonden en het lampje brand groen, echter het signaal lampje dat brand rood en af toen groen. Dit verbaasd me want met zo'n mesh systeem zou de wifipunten met elkaar moeten communiceren/verbonden moeten zijn. Echter heb ik het idee dat de tweede wifipunt met de modem verbinding heeft gemaakt waardoor hij op rood springt. voorheen haalde ik altijd met mijn draadloos verbinding tussen 800-1000mbps. nu kom ik niet eens boven de 200mbps uit.
Ik heb ook ergens gelezen dat je de wifi van je modem uit moet zetten zodat de wifipunten met elkaar kunnen verbinden/communiceren. echter wilt de tweede wifipunt dat niet doen en blijft enkel het power lampje groen branden. ook heb ik geprobeerd om op op beide wifipunten WPS aan te zetten zodat zij geforceerd met elkaar kunnen communiceren. dat is ook niet gelukt.
Herstarten van beide wifipunten heeft geholpen. Modem herstarten heeft ook niet geholpen.
Wat doe ik fout?