Skip to main content

Graag advies over sneller wifi en bekabeld internet boven

  • 12 July 2024
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Beste mensen,

 

Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar Odido glasvezel.

Boven is de wifi 200 mbps, onder in de buurt van de Zyxel T-54 is het 750 mbps/8ms.

 

Hebben jullie tips over instellingen, wifi versterkers, switches of een andere modem.

 

Boven doe ik video streamen, gamen en downloaden.

Wat moet ik doen om boven en onder aan de 1 gbps te komen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MrFriendly 

Je kan een WiFi plus punt nemen van Odido en deze bekabeld aansluiten boven.

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

Hallo @MrFriendly 

Je kan een WiFi plus punt nemen van Odido en deze bekabeld aansluiten boven.

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

Hallo @Waqqas ,

Ik heb de Zyxel WX5600-T0 van de monteur gekregen, hierdoor is mijn internet boven met 100 mbps sneller geworden, dit kost mij €7,50 p/m extra, dit is het voor mij niet waard.

Toch bedankt voor het advies.

Reputatie 7
Badge +15

@MrFriendly 

Is deze ook bekabeld aangesloten of draadloos? Indien draadloos dan is de signaalsterkte ook afhankelijk van de draadloze verbinding tussen router en versterker.

@MrFriendly

Is deze ook bekabeld aangesloten of draadloos? Indien draadloos dan is de signaalsterkte ook afhankelijk van de draadloze verbinding tussen router en versterker.

@Waqqas 

Er is 1 aangesloten met kabel, de andere 2 staan boven.

Ik heb hiervoor deco m4 mesh systeem gehad via ziggo, de wifi snelheid was toen 350 mbps terwijl ik een abonnement van 600 mbps had, hoe kan ik nu achteruit zijn gegaan boven?

 

Werkt het mesh systeem van Zyxel slechter dan tp-link?

Is het vervangen en een nieuwe quad band wifi 6e/7 modem/router een stabielere en snellere optie, samen met een switch boven?

Reputatie 7
Badge +15

@MrFriendly 

Je zou je eigen TP-LINK Deco set kunnen gebruiken achter de Zyxel in Acces Point Mode. Ook kun je dan 1 unit aansluiten op de mediaconverter in plaats van de Zyxel zodat die in de doos kan.

Je hoeft hiermee ook niet maandelijks te betalen voor de mesh punten na het opzeggen.

@MrFriendly

Je zou je eigen TP-LINK Deco set kunnen gebruiken achter de Zyxel in Acces Point Mode. Ook kun je dan 1 unit aansluiten op de mediaconverter in plaats van de Zyxel zodat die in de doos kan.

Je hoeft hiermee ook niet maandelijks te betalen voor de mesh punten na het opzeggen.

@Waqqas 

Als ik een wifi 6e/7 mesh systeem van tp-link zou kopen, kan ik de Zyxel modem helemaal weg kunnen laten, dat ik 3 acces points in huis zou hebben met maximale snelheid.

 

Hoe veilig is dat systeem vergeleken met wat ik nu heb (Zyxel T-54)

 

Als ik het op de media converter zou aansluiten, moeten er waarschijnlijk verschillende instellingen veranderd worden, daar heb ik helemaal geen verstand van.

Welk mesh systeem zou je aanraden, Asus, netgear of tp-link?

Reputatie 4

geen mesh, gewoon een kabel trekken, dat is natuurlijk de beste oplossing

Reageer