Skip to main content

Youless Probleem


Goedemiddag,

Eergisteren is mijn EX5601-T1 geïnstalleerd. Zeer tevreden over de installateur, vriendelijk en kundig. 

Echter, het is nu niet (meer) mogelijk mijn Youless ls120 te benaderen. Ik heb via dit forum (en via YouLess) vernomen dat er wellicht een firmware-update van het modem nodig is om e.e.a. te verhelpen. De huidige firmware: b10_0130

Kunnen jullie mijn modem uitlezen en eventueel voorzien van een firmware die het probleem verhelpt? Alvast bedankt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SKEETER60 

De router beschikt al over de nieuwste firmware. Probeer je hem te verbinden via de WiFi, kan je hem eventueel resetten?

Dank voor snelle reactie. Resetten via de RJ45 4x aansluiten helpt niet. Verder alle tools van Youless gebruikt maar YouLess krijgt geen IP-adres. Switch gereset, Youless direct op de Zyxel aangesloten. Helaas: Zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SKEETER60, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb wat instellingen aangepast in het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Let op, je kunt nu meldingen krijgen zoals “apparaat kan niet verbinden” of “WPA-3 is vereist” je dient dan alleen het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden en het werkt weer. Kun je nu wel verbinding maken met de Youless? 

Dank voor je inspanningen. Helaas ook nu geen verbinding.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vond dit topic @SKEETER60, iemand heeft hem werkend gekregen door middel van de instellingen aan te passen.  

 

 

Dank Tommie.

Ook deze opties geprobeerd maar ook nu nul resultaat. De YouLess wordt compleet genegeerd door de Zyxel. Wellicht dat ik een Third Party Router aan ga schaffen of ik zet de YouLess op MP. Twee dagen mee bezig geweest en zero resultaat.

Overigens: Ik waardeer jouw meedenken enorm. Niet te vergelijken met de concurrentie!

Fijn weekend!

Groeten, SKEET

Reputatie 4

Dank Tommie.

Ook deze opties geprobeerd maar ook nu nul resultaat. De YouLess wordt compleet genegeerd door de Zyxel. Wellicht dat ik een Third Party Router aan ga schaffen of ik zet de YouLess op MP. Twee dagen mee bezig geweest en zero resultaat.

Overigens: Ik waardeer jouw meedenken enorm. Niet te vergelijken met de concurrentie!

Fijn weekend!

Groeten, SKEET

Heb je de youless ook handmatig een vast op adres gegeven zoals vermeld staat in het gedeelde topic? Het issue lijkt namelijk standaard te zijn dat de youless de gateway niet via dhcp oppikt en dus niet weet wat de router is.

Goedemorgen,

Ik kan niet in de interface komen, dus ben niet in staat een adres aan de youless toe te kennen. Wellicht is hier een methode voor?

Reputatie 7
Badge +15

@SKEETER60

In je browser ga je naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Mochten de gegevens niet werken begin dan met een fabrieksreset.

 

Dank voor je reactie. Echter, ik bedoel de interface van de youless, niet de interface van de router. Fabrieksinstellingen terugzetten vd youless (5x Lankabel eruit en erin) werkt niet.

Reputatie 4

ja die is er. Zie het stappenplan in het topic wat hierboven gedeeld is. Daar staat ook wat je moet doen.

Dank voor je antwoord. Ook die methode werkt niet. Ben er nu helemaal klaar mee en heb de youless weggegeven aan m'n broer waar-ie 't (uiteraard) direct deed. 

Reageer