Skip to main content

DNS not accepted, Krijg ftp niet over het internet geen bridge modus

  • 17 July 2024
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Ik heb een opstelling met een TP-link c1200 en de Zyxel die niet in bridge modus kan worden gezet.

 

iK heb voorheen ziggo gehad en de modem in bridge modes gehad met een tp-link router verantwoordelijk voor de dhcp tot toekenen van het static IP adres van mijn eigen File server en Netwerk 3d printer. in de TP link router heb ik nog zoals voorheen de poorten 443 en 80 forwarded onder de NAT settings nu de zyxel modem t56 geen bridge modes heeft kom ik met dubelle NAT instelingen te zitten wat nogal een probleem opleverd.

even een lijstje.

TP-Link c1200 

  • port forwarding 443 & 80 naar server
  • dinamische IP setup voorheen vanwege brige modes ziggo modem 
  • freedns settings voor server 
  • static ip server 
  • ssl certificaat https server 
  • domein subdomein open 
  • uPnP setup

Zyxel t56

 

  • port forwarding 443 , 80 & 8080 naar dynamishe ip TP link router 
  • firewall low 
  • DNS item setup server domain
  • dynamische DNS freedns alle credentials ingevoerd voor freedns.afraid.org 3 keer nagecheckt 
  • geprobeerd DHCP uit te schakelen geen internetverbinding of verbinding met modem meer mogelijk!
  • ander ip bereik 

ondanks alles geprobeerd geen huidig dynamisch ip adress toegewezen maar server is static ip, router tp link is dynamisch ip

Status van dynamische DNS

Resultaat van de gebruikersverificatie

Not Accepted

Laatst bijgewerkte tijd

Jul 17 15:11:21

Huidige dynamische IP

0.0.0.0

 

Lokaal werkt de server gewoon maar niet als voorheen met ziggo over het internet.

 

Ik zou graag een oplossing willen ben al gek aan het worden.

2 reacties

Reputatie 6
Badge

Hier even een snelle response:

  • Ik neem aan dat je een glasvezel verbinding hebt?
  • Dat de T56 niet in bridge mode kan is wel logisch: De T56 zou dan alleen maar een bijna een op een doorgeef luik ziin die alleen maar VLAN untagging zou doen
  • Als jouw TP-link vlan support op de WAN interface heeft (en een snelle check leert me dat de C1200 dat kan) kun je de C1200 direct aansluiten op je ONT en dan WAN instellen op VLAN300 met DHCP.  Zie https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/662686 voor meer details.  Je TP-link krijgt dan direct je publieke IP-adres. De T56 kan er dan helemaal uit (spaart je nog wat stroom ook)
  • Je bent dan van dubbele NAT af en alles zou dan moeten werken zoals voorheen bij Ziggo

Hier even een snelle response:

  • Ik neem aan dat je een glasvezel verbinding hebt?
  • Dat de T56 niet in bridge mode kan is wel logisch: De T56 zou dan alleen maar een bijna een op een doorgeef luik ziin die alleen maar VLAN untagging zou doen
  • Als jouw TP-link vlan support op de WAN interface heeft (en een snelle check leert me dat de C1200 dat kan) kun je de C1200 direct aansluiten op je ONT en dan WAN instellen op VLAN300 met DHCP.  Zie https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/662686 voor meer details.  Je TP-link krijgt dan direct je publieke IP-adres. De T56 kan er dan helemaal uit (spaart je nog wat stroom ook)
  • Je bent dan van dubbele NAT af en alles zou dan moeten werken zoals voorheen bij Ziggo

dankjewel zal het binnekort proberen en dan laat ik weten of het is gelukt!

Reageer