Skip to main content

ISRA punt is dicht gestuct


Goedenavond allemaal, 

 

Een tijd geleden ben ik verhuisd naar mijn huidige woning en heb ik veel laten verbouwen. Tijdens het verbouwen blijkt mijn ISRA-punt (hoofdcontactdoos in de woonkamer) dicht te zijn gestuct. Zonder dit te weten heb ik naast mijn telefoonabonnement (welke ik al had) ook een Internet + TV abonnement afgesloten bij Odido. Ik kreeg een doe het zelf pakket thuis opgestuurd, maar hier kan ik natuurlijk helemaal niks mee. Vervolgens ben ik maar glasvezel aan gaan vragen, wat ondertussen ook al is aangelegd bij ons in de straat, maar nog niet is doorgetrokken naar mijn deur (ik woon op de 2e etage). Dit wordt pas in juni 2025 verwacht. Kortom, ik betaal nu al 6 maanden mijn Internet + TV abonnement voor helemaal niks. en nog langer geen internet en tv thuis trek ik echt niet meer. Wie kan mij helpen? 

16 reacties

Reputatie 4

ik zou even bellen met odido en vragen of een monteur dit op kan lossen. weet je waar het isra punt precies zit? die zal opengebikt moeten worden en dan kijken wat de status is. Hou wel rekening met kosten voor die monteur.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NigelvanRijs 

Kan je eens overal in huis en in de meterkast kijken of je iets van onderstaande tegenkomt of een losse telefoonkabel die nergens op aangesloten is?

Bij hoogbouw kan het aanleggen van glasvezel vaak wat langer duren ivm toestemmingen.

Reputatie 7
Badge +14

Ik kan me niet voorstellen dat je al 6 maanden facturen van Odido ontvangt. Het abonnement gaat pas in nadat het modem "online' is gekomen. Maar als je al 6 maanden onderweg bent is de kans groter dat Odido het abonnement inmiddels weer heeft beëindigt omdat je het niet binnen een redelijke tijd hebt aangesloten. 

Ik zou een aannemer inhuren om die verbouwing deels ongedaan te maken. Dit zijn geen Guidion monteur werkzaamheden. 

@Waqqas 

Hieronder zie je mijn meterkast. Ik kom niks tegen van wat jij hebt doorgestuurd.

 

@eric 

Ik betaal al 6 maanden mijn facturen. Dat is ook terug te vinden in mijn Odido app. Ik heb nog nooit ook maar iets aangehad. 

Reputatie 7
Badge +14

Zijn dat niet "alleen" de facturen van je mobiel? Of is de vast internet voor het stucwerk wellicht al online geweest? Want waarop heb je 6 maanden zitten wachten?

@eric 

 

Nee, deze zijn van mijn Internet + TV. Ik heb het abonnement in december 2023 afgesloten en in augustus 2023 is er gestuct. Dus dat kan niet. 
 

Ik was aan het wachten op glasvezel, aangezien dit in juni doorgetrokken zou worden. Hadden ze er wel en 2025 bij mogen zeggen. Daarom onderneem ik nu pas actie. 

Reputatie 4

op de foto gaat links op de muur een grijs kabeltje de muur in, waar gaat dat kabeltje naartoe? Deurbel? Of is dat de netwerkkabel die dan doorgaat naar de woonkamer. Als dit de netwerkkabel is, dan zou hier wellicht een nieuw isra punt gemaakt kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +14

Ja, dat is goed gezien!

Van de deurbel.

Reputatie 7
Badge +15

@eric 

Bij DSL begint het abonnement automatisch 14 dagen na de installatiedatum als je niks doet.

@emilimeters 

Het kabeltje dat links de muur in gaat is de deurbel. Zou het wel mogelijk zijn om een nieuw ISRA punt aan te maken in meterkast? 

Reputatie 7
Badge +14

@eric

Bij DSL begint het abonnement automatisch 14 dagen na de installatiedatum als je niks doet.

Ah ja, logisch want de kabel wordt door Odido wel gehuurd van KPN. Maarbik begreep ook niet dat TS 6 maanden op dit bleed wachten.

Reputatie 4

ok. En dat witte kastje erchter, weet je wat daar in zit? dat lijkt geen 230V leiding te zijn.dekseltje kun je er zo afwippen met een schroevendraaier. 

 

of een isra punt in de meterkast gemaakt kan worden, weet ik niet. Dat zal Odido wellicht kunnen achterhalen. Als de netwerkkabel door de meterkast heen loopt, bv door dat witte kastje, dan kon je wel eens geluk hebben. Maar ik ben absoluut geen kenner. 

@emilimeters 

 

Reputatie 4

dat is dus inderdaad geen 230V leiding, en zou zo maar eens de dsl kabel kunnen zijn en dan zou technisch gesproken hier een isra punt gemaakt kunnen worden. Maar dat zijn wel heel veel aannames in 1 zin. Hier zie je een vergelijkbare kabel: ADSL aansluiting meterkast | KLUSIDEE.NL

Dus odido bellen en kijken of ze iets kunnen betekenen zonder dat je gladde muur weer open moet. Zeker niet zelf gaan sleutelen. 

Succes!

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @NigelvanRijs 

Goed dat je dit via deze weg aankaart. Ik help je graag verder!

Begrijp ik goed dat je het installatiepakket hebt ontvangen, maar dat je deze nooit hebt aangesloten vanwege de gestucte muur? Ik zie inderdaad dat heb abonnement actief is sinds 17-11-2023, maar nog geen eerdere melding over het aansluitpunt. Klopt dit?

Betreft het herstel, adviseer ik je aan te melden bij www.mijnaansluiting.nl. Laat je mij weten hoe het zit? Ik kijk graag verder met je mee hoe het zit met de activatie! 

Reageer