Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5590 XGS-PON registratie


Ik zie dat er al diverse topics voorbij zijn gekomen voor de mogelijkheid om een eigen ONT te registreren.

Ik zie in de topics veel reacties van moderators voorbij komen die iets moeten uitvoeren, hopelijk kunnen jullie mij helpen met de registratie bij jullie.

 

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Djie ,

Welkom op de community.
Het is niet de bedoeling om ongevraagd een privébericht naar moderators te sturen.
Zie het volgende topic:


Overigens is Tommy tijdelijk niet aanwezig, de wel aanwezige moderators reageren vanzelf op je topic.
Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

Hallo @Djie ,

Welkom op de community.
Het is niet de bedoeling om ongevraagd een privébericht naar moderators te sturen.
Zie het volgende topic:


Overigens is Tommy tijdelijk niet aanwezig, de wel aanwezige moderators reageren vanzelf op je topic.
Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

Excuus, ik zal de reactie van een andere moderator afwachten. Voor de zekerheid heb ik het verwijzen naar de specifieke moderator uit mijn bericht verwijderd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Djie, wil je mij een PB sturen met de gegevens van je eigen ONT? Dan kan ik dit verder voor je oppakken!

Reputatie 3

Hi @Djie, wil je mij een PB sturen met de gegevens van je eigen ONT? Dan kan ik dit verder voor je oppakken!

Kan ik ook een PB sturen @Demi van Odido? Ik heb het serienummer van mijn nieuwe ONT al en mijn klantnummer zit in mijn profiel. Ben het gedoe met de Genexis ONT zo ontzettend zat.

Vraagje vooraf (dat voor anderen mogelijk ook handig is om te weten): wordt de nieuwe ONT geregistreerd als een vervanging van mijn huidige of komt deze registratie er als extra bij? (Dat laatste doet Delta, zodat je makkeljk kunt wisselen om te testen.) 

Groet, Friso

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frisootje 

Als vervanging dus als je de Genexis weer nodig hebt zal hij opnieuw geregistreerd moeten worden.

Hi @Djie, wil je mij een PB sturen met de gegevens van je eigen ONT? Dan kan ik dit verder voor je oppakken!

Hallo,

Mag ik dit topic even kapen?, of is het beter om een nieuw topic te beginnen?

Ik zou ook graag mijn fritzbox 5590 willen registreren zodat ik deze kan gebruiken (direct op glas). 

Alvast bedankt!
Groet,

WJ

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mweird, jij zit op WBA. Je dient dan het S/N van het ONT dat er nu hangt te klonen. Dit doe je via: fritz.box/support.lua. Change in the menu into "Advanced view" -> GPON serial number: achterop het ONT.

Hallo Tommie, 

Deze had (PON-SN)!? ik al overgezet naar mijn fritzbox, helaas nog steeds geen verbinding. 

5590 XGS-PON, deze moet geactiveerd worden via Modem-ID ??
 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je het S/N van ons ONT daar ingevoerd @Mweird? Eindigt op 4DCE8. 

Heb je het S/N van ons ONT daar ingevoerd @Mweird? Eindigt op 4DCE8. 

Ja, klopt

Reputatie 7
Badge +9

Maar je eigen module komt niet online dus @Mweird? Heb je VLAN op 300 gezet? Kan je mij meenemen in het installatie proces? 

Omschrijving van de situatie:

Van KPN glasvezelaansluitpunt glaskabel naar Fritzzbox 5590 (XGS-PON)

PON-SN ingesteld bij geavanceerde instellingen. 
Internet ingesteld op glasvezel profiel op Odido

Naar mijn weten hoef ik geen vlan in te stellen wanneer ik de fritzbox direct op glas aansluit!?

Mis ik nog iets?

 

Update, kwam dit nog tegen in ander forum, dus inderdaad misschien vlan probleem...
 

To be clear for anyone else: choose “other provider”, “no credentials required” and VLAN ID set as 300.

Ga dit vanavond nog even proberen



 

Reputatie 2
Badge +2

Hi @Mweird, jij zit op WBA. Je dient dan het S/N van het ONT dat er nu hangt te klonen. Dit doe je via: fritz.box/support.lua. Change in the menu into "Advanced view" -> GPON serial number: achterop het ONT.

Hier kreeg ik op een wba xgspon verbinding mijn fritzbox ook niet online op deze manier. Bij mijn weten werkt dat op gpon verbindingen, niet op xgspon. Na registratie van mijn modem ID (AVMGXXXXXXXX) direct online met vlan300.

Denk dat dat hier voor @Mweird ook de simpelste manier is. 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je het modemID plaatsen @Mweird, dan kunnen we dat proberen. Het is mij voorheen niet gelukt om op die manier klanten online te krijgen op WBA of REG. Wellicht bij jou wel. 

Modem ID:

AVMG 7257 127E

Reputatie 7
Badge +9

Kan ik hem vandaag registreren @Mweird? Je internet valt dan weg en dan dien je de Fritz om te zetten. 

Reputatie 2

@Tommie van Odido : Cheyenne heeft vorige week een poging gedaan om mijn Modem ID te registeren, echter is dit mislukt door - waarschijnlijk - een nog lopende bestelling (verhuizing). Deze is inmiddels afgerond en ik heb Cheyenne hiervan via een PB op de hoogte gebracht afgelopen vrijdag.

Nu ben ik niet ongeduldig hoor (oké, misschien een klein beetje 😆), maar weet jij of het überhaupt gelukt is om een Fritzbox 5590 met XGS-PON module te laten registeren op het Delta netwerk? Ben wel benieuwd. Thanks!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Akiranon, op Delta is het nog niet mogelijk om een eigen ONT aan te sluiten. Wij kunnen ook geen ONT's registreren op het Delta netwerk. Ik weet dat ze ermee bezig zijn maar wanneer het mogelijk is durf ik niet te zeggen.  

Kan ik hem vandaag registreren @Mweird? Je internet valt dan weg en dan dien je de Fritz om te zetten. 

Goedemiddag,

Is het mogelijk dat dit morgen (vrijdag) wordt omgezet?

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan zeker @Mweird, stuur mij maar een privébericht met alle informatie en een tijdstip voor vrijdag. Dan kijk ik of mij dat lukt!

Reageer