Skip to main content
8583 Topics
Verzoek verwijderen bkr registratie ivm hypotheekaanvraag
Beste Odido, ik schrijf u met een dringend verzoek omdat ik momenteel vastloop in mijn hypotheekaanvraag door een negatieve BKR-registratie. Dit is voor mij een heel stressvolle situatie, en ik hoop dat u mij kunt helpen. De negatieve registratie is ontstaan in een hectische periode in mijn leven. Na een relatiebreuk en een verhuizing heb ik helaas een maandbetaling gemist. Door alle chaos had ik nagelaten mijn adreswijziging tijdig door te geven, waardoor ik belangrijke brieven heb gemist. Toen ik hiervan op de hoogte raakte, heb ik direct contact opgenomen met uw klantenservice en geprobeerd alles op te lossen. Tijdens mijn gesprekken met de klantenservice kreeg ik verschillende antwoorden. Uiteindelijk werd mij geadviseerd om het volledige openstaande bedrag van mijn toestelcredit in één keer af te lossen. Dit heb ik meteen gedaan, omdat mij werd beloofd dat hiermee de negatieve registratie zou worden verwijderd en ik hierna een bevestiging van de BKR zou ontvangen. Helaas staat in de bevestiging dat de codes niet kan worden verwijderd, terwijl de collega mij nadrukkelijk het tegenovergestelde beloofde. Natuurlijk geen fijn gevoel weer. Ik voel mij echt radeloos, omdat ik alles heb gedaan wat van mij werd gevraagd en ik nu toch vastloop. Ik begrijp heel goed dat ik verantwoordelijk ben voor mijn betalingen, en ik neem dit ook zeer serieus. Maar ik hoop dat u kunt begrijpen dat het in die turbulente periode simpelweg mis is gegaan. Daarom wil ik u vriendelijk maar dringend verzoeken om mijn situatie te heroverwegen en de negatieve BKR-registratie te verwijderen. Ik wil graag dat mijn hypotheek wordt goedgekeurd en hoop dat u mij hierin kunt helpen. Als u meer informatie nodig heeft, sta ik uiteraard klaar om die te geven. Ik hoop op uw begrip en een positieve terugkoppeling.
Het lukt maar niet
Op 10 december heb ik mijn abonnement verlengd. Ik was al klant, met een Tele2 abonnement en dat was buiten contract. Ik heb mijn abonnement verlengd van 25gb naar 20gb, 25gb bestaat niet meer. Daarbij had ik altijd data verdubbelaar (klant voordeel) want nog een abonnement actief en tevens glasvezel. Ook heb ik onbeperkt bellen en sms. Nu het probleem, na verlenging heb ik geen klant voordeel meer en al mijn belkosten gaan buiten mijn bundel om. In de app staat alles goed, bij klantvoordeel staat ook dat dit actief is en ik 20gb erbij zou krijgen. Het werkt alleen allemaal niet. Het abonnement is al een keer geannuleerd en opnieuw ingevoerd, werkte niet. Ik zou teruggebeld worden, uiterlijk afgelopen donderdag, dit is niet gedaan. Tot vandaag niets gehoord, dus maar weer zelf gebeld. Na heeeeeeel veel geduld, pijn, moeite en ergenissen om het menu, dat verschrikkelijke niet werkende bandje en de muziek, 4 belpogingen die mij in totaal 45 minuten hebben gekost, waarbij ik tot 2 keer toe een kwartier in de wacht ben gezet, dus niet wachten tot iemand opneemt maar in de wacht gezet. Krijg ik iemand aan de lijn die wel de moeite neemt iets te ondernemen. Hij vertelt mij echter dat er een ander ticket aangemaakt moet worden, wederom 2 tot 5 werkdagen. Ik ben dus nog nergens, het probleem is er nog, heb inmiddels al 1 factuur die niet klopt en niemand belt even terug. Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij kan laten weten wat we gaan doen en hoe lang dit duurt. Mijn volgende stap is opzeggen. Alvast bedankt voor de reactie.
Verzoek verwijderen oude Tele2 BKR registratie
Goedemorgen, In 2018 heb ik een mobiel abonnement aangeschaft bij Tele-2. I.v.m. destijds gebruik werktelefoon, mocht een vriend van mij gebruik maken van dit toestel. Echter bleek ik pas na 2 jaar erachter te komen dat er een achterstand was geweest (wel voldaan toen) maar dat ik dus wel een A2 codering in het BKR register kreeg. In 2021 kwam ik, omdat ik toen een gesprek had met een hypotheek adviseur erachter. Toen direct gebeld met toen nog Tele-2 dat de vordering in 2019 al was voldaan maar er nog geen hersteld melding + geen einddatum vermeld was. Dit hebben ze uiteindelijk gedaan, maar niet op de betaaldatum van 2019, maar ze hebben de datum van het telefoongesprek in 2021 aangehouden. Dit maakt dus dat de registratie eigenlijk al verlopen zou moeten zijn in 2024, maar door die foutieve datum loop ik nu vast op het verkrijgen van een hypotheek. We zijn inmiddels uitgeloot voor een nieuwbouw project en hebben een aantal gesprekken gehad met onze hypotheekadviseur maar we lopen dus vast op deze enige registratie. Onze hypotheekadviseur heeft een verzoek ingediend bij de afdeling incasso om mijn oude BKR registratie betreft 2019 te verwijderen, maar zoals u kunt begrijpen zitten we volledig in spanning omdat we in afwachting zijn van het besluit. We hebben de overeenkomst ondertussen ontvangen van de Gemeente maar we kunnen op dit moment niet verder. De hypotheekadviseur is komende dagen niet aan het werk en wij hebben dus nog geen enkel idee of en hoe snel we bericht krijgen. Zou u voor mij na kunnen gaan wat de status op dit moment is? Betreft registratienummer: NHSRQ0000085819
Verzoek om BKR te verwijderenn
Beste Odido, Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de incasso afdeling van Odido. ik ben onlangs op de hoogte gebracht van een BKR-registratie die ik heb uitstaan, gerelateerd aan een abonnement uit het jaar 2021. In dat jaar was ik student en ben ik mijn studentenbaan verloren ivm corona, waardoor ik tijdelijk zonder inkomen kwam te zitten. Helaas leidde dit ertoe dat ik het abonnement niet tijdig kon betalen. Verder heb ik ook geen bericht ontvangen dat ik gemeld zou worden bij het BKR. Ik had inderdaad 1 maand een achterstand, en normaliter zou dit gemeld moeten worden als ik langer niet betaal. Dit is echter nooit gebeurd, waardoor ik ervan uitga dat mijn betalingsachterstand niet als negatieve registratie is doorgegeven. Dit is niet juist, aangezien volgens de wet een betalingsachterstand van langer dan 2 maanden pas mag worden doorgegeven aan het BKR als dit niet wordt opgelost, en dit moet altijd vooraf gecommuniceerd worden met de betrokkene. Wat niet is gebeurd. Hierdoor is mijn registratie onterecht, aangezien er niet aan de wettelijke vereisten voor melding is voldaan. De registratie zou pas mogen plaatsvinden als er geen oplossing voor de achterstand is, en na de vereiste communicatie. Dit is in mijn geval niet gebeurd, waardoor mijn melding bij het BKR niet gerechtvaardigd is. De achterstand heb ik inmiddels volledig kunnen afbetalen in 2022. Ik ben momenteel bezig ben met het aanvragen van een hypotheeklening, merk ik dat de BKR-registratie een obstakel vormt om deze lening te verkrijgen en telkens wordt afgewezen. Graag wil ik dat jullie kijken naar de onterechte registratie en dit voor mij kunnen verwijderen. Hierdoor kan ik een hypotheek krijgen op de woning die ik op het oog heb. Het zou echt fijn zijn als dit verwijderd kan worden, zodat ik opnieuw een lening kan aanvragen. Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp. Groet,

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen