Skip to main content
Beantwoord

Sim Blokkade door malware

• October 14, 2025
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Gisteren ontving ik een sms-bericht waarin stond dat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege automatische sms’jes naar het buitenland. Ik heb de stappen gevolgd zoals aangegeven.

Toch kan ik nog steeds niet bellen (ik kan wel gebeld worden en het netwerk werkt verder normaal). In de app zie ik geen melding dat mijn simkaart geblokkeerd is.

Ik heb mijn telefoon inmiddels teruggezet naar de fabrieksinstellingen en een virusscanner geïnstalleerd om zeker te zijn dat alles veilig is.
Ik heb mijn telefoon dringend nodig voor mijn werk. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@TabaouniM dank je wel voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat er nog twee blokkades op je abonnement staan ingesteld. Een blokkade voor alle uitgaande gesprekken en een blokkade voor het versturen van sms'jes. Geen zorgen, ik heb zojuist beide blokkades voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@TabaouniM, welkom op onze community! Malware is nooit fijn en gelukkig is ons fraudeteam hier scherp op, zodat er snel extra kosten voorkomen kunnen worden. Ik snap heel goed dat je weer gebruik wilt kunnen maken van onze diensten en kijk graag met je mee of alle blokkades inmiddels zijn verwijderd. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • October 31, 2025

Hey ​@TabaouniM, welkom op onze community! Malware is nooit fijn en gelukkig is ons fraudeteam hier scherp op, zodat er snel extra kosten voorkomen kunnen worden. Ik snap heel goed dat je weer gebruik wilt kunnen maken van onze diensten en kijk graag met je mee of alle blokkades inmiddels zijn verwijderd. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Beste Pharwin,

Bedankt voor je reactie. De gegevens zijn bijgewerkt op mijn profiel.

Alvast bedankt!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@TabaouniM dank je wel voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat er nog twee blokkades op je abonnement staan ingesteld. Een blokkade voor alle uitgaande gesprekken en een blokkade voor het versturen van sms'jes. Geen zorgen, ik heb zojuist beide blokkades voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!