Op basis van mijn prepaid ervaring zal ik mijn mobiele abonnementen nooit bij Odido onderbrengen.
Ervaring 1: 2 prepaid simkaarten gekocht en geactiveerd. Eerste in account gekoppeld. Tweede lukt niet: dit mobiele nr. niet herkend. Gebeld: dame verbindt me door. Nieuwe dame denkt lang na en zegt dan dat ze mijn geregistreerde naam/adres van prepaid 1 zal copiëren naar prepaid 2. Dat zal probleem wel zijn. Nu weet ik dat dit onzin is: een prepaid nr koppel je gewoon met sms en dat staat los van gegevensregistratie. Ok. Inderdaad werkt het niet. Doorverbonden naar meneer 3 die me weer doorverbindt naar 4 die me in wacht zet. Ik hang maar op. Type klacht als woord op chat en laat me terugbellen. Aardige jongeman kijkt zijn teksten na en ziet niks om het op te lossen en copieert ook gegeven naw: helpt natuurlijk weer niet. Ok ticket voor IT. Twee weken duurt dat. Ik krijg een ticketnr, ook geen mailbevestiging.
Nu is al dat doorverbinden al heel erg, dat je niet even snel een echt deskundige kan spreken. En je kunt natuurlijk tegen klant zeggen: het lukt ook niet, we sturen andere prepaidsim.
Vanavond probeer ik eens nr te koppelen aan apart ander account, dus met ander mailadres. En ja hoor dit lukt. Dus in tegenstelling tot vroeger kun je kennelijk niet meer 2 prepaids in 1 account zetten. En dat wist niemand vanmiddag of kon dat even navragen? En de foutmelding: nummer bestaat niet klopt dus niet. Had moeten zijn: u heeft in dit account al 1 prepaid. Maak een tweede account aan…
Ongelooflijke puinzooi zeg.…
Ervaring 2: net als al heel lang, ook nog bij Tmobile, wordt er 5 euro registratietegoed beloofd. Zoals altijd komt die niet. Nu hoef ik die armzalige 5 euri voor slechts 30 dagen ook niet, en natuurlijk zal dat wel opgelost worden als je er zelf om vraagt bij de klantenservice. Hierover wordt op internet al jaren veel gemeld. Hoe serieus neem je klanten als je dit probleem structureel niet oplost en dus iets toezegt wat nooit werkt? Wat zegt dat over je organisatie?
Tenslotte: zorg er eens voor dat je net als bij alle prepaidproviders kunt nalezen of opvragen wat de actuele geldigheids-einddatum van je tegoed is. En ik lees ook nergens of Odido waarschuwt als je te lang geen gebruik hebt gemaakt van je prepaid.
Nee, nogmaals ik zou mijn mobiele abonnementen voor geen goud aan Odido toevertrouwen. Zeldzaam slechte indruk....