Skip to main content
Beantwoord

Prepaid servicehel

• October 30, 2025
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Op basis van mijn prepaid ervaring zal ik mijn mobiele abonnementen nooit bij Odido onderbrengen.

Ervaring 1: 2 prepaid simkaarten gekocht en geactiveerd. Eerste in account gekoppeld. Tweede lukt niet: dit mobiele nr. niet herkend. Gebeld: dame verbindt me door. Nieuwe dame denkt lang na en zegt dan dat ze mijn geregistreerde naam/adres van prepaid 1 zal copiëren naar prepaid 2. Dat zal probleem wel zijn. Nu weet ik dat dit onzin is: een prepaid nr koppel je gewoon met sms en dat staat los van gegevensregistratie. Ok. Inderdaad werkt het niet. Doorverbonden naar meneer 3 die me weer doorverbindt naar 4 die me in wacht zet. Ik hang maar op. Type klacht als woord op chat en laat me terugbellen. Aardige jongeman kijkt zijn teksten na en ziet niks om het op te lossen en copieert ook gegeven naw: helpt natuurlijk weer niet. Ok ticket voor IT. Twee weken duurt dat. Ik krijg een ticketnr, ook geen mailbevestiging.

Nu is al dat doorverbinden al heel erg, dat je niet even snel een echt deskundige kan spreken. En je kunt natuurlijk tegen klant zeggen: het lukt ook niet, we sturen andere prepaidsim.

Vanavond probeer ik eens nr te koppelen aan apart ander account, dus met ander mailadres. En ja hoor dit lukt. Dus in tegenstelling tot vroeger kun je kennelijk niet meer 2 prepaids in 1 account zetten. En dat wist niemand vanmiddag of kon dat even navragen? En de foutmelding: nummer bestaat niet klopt dus niet. Had moeten zijn: u heeft in dit account al 1 prepaid. Maak een tweede account aan…

Ongelooflijke puinzooi zeg.…

Ervaring 2: net als al heel lang, ook nog bij Tmobile, wordt er 5 euro registratietegoed beloofd. Zoals altijd komt die niet. Nu hoef ik die armzalige 5 euri voor slechts 30 dagen ook niet, en natuurlijk zal dat wel opgelost worden als je er zelf om vraagt bij de klantenservice. Hierover wordt op internet al jaren veel gemeld. Hoe serieus neem je klanten als je dit probleem structureel niet oplost en dus iets toezegt wat nooit werkt? Wat zegt dat over je organisatie?

Tenslotte: zorg er eens voor dat je net als bij alle prepaidproviders kunt nalezen of opvragen wat de actuele geldigheids-einddatum van je tegoed is. En ik lees ook nergens of Odido waarschuwt als je te lang geen gebruik hebt gemaakt van je prepaid.

Nee, nogmaals ik zou mijn mobiele abonnementen voor geen goud aan Odido toevertrouwen. Zeldzaam slechte indruk....

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@nza66 van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je twee Prepaid-aansluitingen bij ons hebt aangeschaft, daar zijn we blij mee. Als ik je verhaal zo lees is dat niet het gevoel wat we je willen geven en ook niet de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik wil er graag alles aan doen om hier verandering in te brengen! 

Goed om te weten: het is mogelijk om meerdere abonnementen/Prepaid-aanslutingen in 1 account te koppelen. Alleen wegens technische redenen is het alleen mogelijk als de naam, adresgegevens, geboortedatum en het e-mailadres overeenkomen. Is dat ook het geval? Ik vermoed dat het alleen kan als beide Prepaid-aansluitingen geen gegevens hebben en dus niet als de 1 wel gegevens heeft en de ander niet. Vandaar dat er ook een foutmelding naar voren komt bij het toevoegen. Wel fijn dat er in ieder geval al een ticket hierover is ingeschoten. Heb je inmiddels al wat vernomen? Zo niet, dan wil ik graag het tickternummer erbij pakken, zodat ik de status kan checken. 

In je profielgegevens mis ik alleen nog je geboortedatum ter verificatie. Zou je die voor mij kunnen invullen en kun je ook het andere Prepaid-nummer vermelden in je profiel? Dan heb ik alles compleet en kan ik het meteen voor je controleren! 

Wat betreft de € 5,00 registratietegoed, deze zou je natuurlijk wel moeten ontvangen, nadat je alle gegevens hebt geregistreerd. Als je deze niet hebt ontvangen, dan gaat er vermoedelijk technisch iets niet goed en willen we dit graag voor je uitzoeken. Daarnaast kun je de geldigheids- einddatum van je Prepaid-tegoed altijd terugzien in het overzicht van je Mijn Odido account. 

Het is bij Prepaid altijd belangrijk dat je er regelmatig gebruik van blijft maken, minimaal 1x per 6 maanden. Anders komt het nummer te vervallen en dat zou zonde zijn. We doen dit, zodat er niet onnodig lang inactieve nummers actief blijven op ons netwerk. Dat zorgt voor extra belasting in onze systemen en ons netwerk. We sturen ook daadwerkelijk meerdere herinneringen naar Prepaid-aansluitingen, waarbij dat het geval is: 

Een week voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Blijf bereikbaar! Gebruik deze Prepaid-aansluiting binnen 7 dagen, want anders vervallen je mobiele nummer en je Prepaid-tegoed. Wil je dit niet? Gebruik dan je tegoed (bel iemand, stuur een sms'je of gebruik mobiel internet) of waardeer je tegoed op. Succes, Odido

Een dag voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Laatste kans! Gebruik je tegoed of waardeer je tegoed op. Anders blokkeren we binnenkort dit nummer. Na morgen heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen. Doe je dit niet? Dan vervallen je mobiele nummer en Prepaid-tegoed definitief. Succes, Odido

Wanneer de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Hallo, dit Prepaid nummer is te lang niet gebruikt. Binnenkort vervallen je nummer en tegoed definitief. Wil je dit niet? Je hebt 30 dagen de tijd om op te waarderen. Alleen na opwaarderen hou je je nummer en tegoed. Succes, Odido

Je ontvangt dus na te lang inactief gebruik, voldoende herinneringen. Ook heb je dan nog een maand extra om er alsnog gebruik van te maken. We houden dus als deadline maximaal 7 maanden inactiviteit aan. Het is je eigen verantwoordelijk om hier actief gebruik van te blijven maken. Dit staat ook in de Algemene Voorwaarden van onze Prepaid vermeld. 

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@nza66 van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je twee Prepaid-aansluitingen bij ons hebt aangeschaft, daar zijn we blij mee. Als ik je verhaal zo lees is dat niet het gevoel wat we je willen geven en ook niet de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik wil er graag alles aan doen om hier verandering in te brengen! 

Goed om te weten: het is mogelijk om meerdere abonnementen/Prepaid-aanslutingen in 1 account te koppelen. Alleen wegens technische redenen is het alleen mogelijk als de naam, adresgegevens, geboortedatum en het e-mailadres overeenkomen. Is dat ook het geval? Ik vermoed dat het alleen kan als beide Prepaid-aansluitingen geen gegevens hebben en dus niet als de 1 wel gegevens heeft en de ander niet. Vandaar dat er ook een foutmelding naar voren komt bij het toevoegen. Wel fijn dat er in ieder geval al een ticket hierover is ingeschoten. Heb je inmiddels al wat vernomen? Zo niet, dan wil ik graag het tickternummer erbij pakken, zodat ik de status kan checken. 

In je profielgegevens mis ik alleen nog je geboortedatum ter verificatie. Zou je die voor mij kunnen invullen en kun je ook het andere Prepaid-nummer vermelden in je profiel? Dan heb ik alles compleet en kan ik het meteen voor je controleren! 

Wat betreft de € 5,00 registratietegoed, deze zou je natuurlijk wel moeten ontvangen, nadat je alle gegevens hebt geregistreerd. Als je deze niet hebt ontvangen, dan gaat er vermoedelijk technisch iets niet goed en willen we dit graag voor je uitzoeken. Daarnaast kun je de geldigheids- einddatum van je Prepaid-tegoed altijd terugzien in het overzicht van je Mijn Odido account. 

Het is bij Prepaid altijd belangrijk dat je er regelmatig gebruik van blijft maken, minimaal 1x per 6 maanden. Anders komt het nummer te vervallen en dat zou zonde zijn. We doen dit, zodat er niet onnodig lang inactieve nummers actief blijven op ons netwerk. Dat zorgt voor extra belasting in onze systemen en ons netwerk. We sturen ook daadwerkelijk meerdere herinneringen naar Prepaid-aansluitingen, waarbij dat het geval is: 

Een week voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Blijf bereikbaar! Gebruik deze Prepaid-aansluiting binnen 7 dagen, want anders vervallen je mobiele nummer en je Prepaid-tegoed. Wil je dit niet? Gebruik dan je tegoed (bel iemand, stuur een sms'je of gebruik mobiel internet) of waardeer je tegoed op. Succes, Odido

Een dag voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Laatste kans! Gebruik je tegoed of waardeer je tegoed op. Anders blokkeren we binnenkort dit nummer. Na morgen heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen. Doe je dit niet? Dan vervallen je mobiele nummer en Prepaid-tegoed definitief. Succes, Odido

Wanneer de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Hallo, dit Prepaid nummer is te lang niet gebruikt. Binnenkort vervallen je nummer en tegoed definitief. Wil je dit niet? Je hebt 30 dagen de tijd om op te waarderen. Alleen na opwaarderen hou je je nummer en tegoed. Succes, Odido

Je ontvangt dus na te lang inactief gebruik, voldoende herinneringen. Ook heb je dan nog een maand extra om er alsnog gebruik van te maken. We houden dus als deadline maximaal 7 maanden inactiviteit aan. Het is je eigen verantwoordelijk om hier actief gebruik van te blijven maken. Dit staat ook in de Algemene Voorwaarden van onze Prepaid vermeld. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 3, 2025

Bedankt Pharwin,

Reactie op je bericht:

1. Nee nergens in account zie je de actuele einddatum van prepaid tegoed. Dat is bij TM ook nooit geweest en dat valt op vgl met andere providers. Waar jij dit op baseert, geen idee. 

2. Maar goed, als er sms'jes worden verzonden indien nodig, prima. Maar nergens op de site staat dit vermeld. Hooguit als je googled op dit onderwerp en her en der deze klacht ziet en reacties daarop.

3. Verwarrend is wel dat er juist wordt gewaarschuwd voor phishing sms op dit punt bij KPN en Odido en dan lees je weer: Odido zelf verstuurt nooit (!) dit soort sms. Onduidelijkheid troef. Mijn idee: maak het gewoon in account zichtbaar vgl Vodafone/KPN.

4. Je vraagt ticketnummer. Ik schreef al: dat heb ik helemaal niet gehad.

5. Ik schreef ook al dat 2 collega's mijn gegevens al hadden gekopieerd en nog lukte het niet.

6. Vanavond heb ik het zelf weer geprobeerd. Ik heb eerst nagekeken dat nu beide prepaid nrs exact zelfde persoonlijke gegevens hebben (geb datum staat daar niet eens bij hoor....)Daarna heb ik accounts leeggemaakt en opnieuw geprobeerd beide nrs in 1 account te zetten. Lukt niet! Bij zelfde tweede nr: nummer niet bestaand. In apart account lukt het weer prima. Dus dat gegevensverhaal lijkt niet de issue. Zie ook 7.

7. Hoe ging ik het voorheen altijd, ook bij TM nog. Je nummer werd gekoppeld per sms en tweede nr ook. Als je eerste nr had geregistreerd op naam/adres, werd dat automatich ook bij het tweede toegevoegd. 

8. Ik ben vandaag teruggebeld n.a.v. klachtenformulier en goed gecompenseerd qua beltegoed. De dame wist inhoudelijk echter niks te vertellen over het accountverhaal. Ze zou doorgeven het punt van de 5 euro registratietegoed.

9. Want dat is het punt Pharwin. Dit speelt al jaren. TM/Odido geven bij prepaid simkaart aan: kosten 10 euro, 5 euro op kaart en 5 bij registratie. Welnu, je geeft dan (via account waar je nr in zet) je naw door en krijgt dan te zien: binnen 24 uur krijg j sms dat 5 euro voor 30 dagen is toegevoegd. Echter: dit gebeurt dan nooit. En dat valt heus meer mensen al langer op. Dus de issue is niet die lullige tijdelijke 5 euro, maar dat dit structureel niet werkt en ook nooit is opgelost.

10. Odido winkel verkoopt hier geen prepaidsim. Sturen je naar AH... Punt: zou het kunnen dat prepaid gewoon niet echt meetelt voor Odido waardoor al deze zaken zo vaag en slecht geregeld en medewerkers ook maar wat gissen?

Bedankt Pharwin voor je tijd en aandacht

Niels

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@nza66 in dat geval wil ik het graag voor je uitzoeken en ook het ticketnummer erbij pakken als ik het kan terugvinden. Soms kan het wel eens misgaan met het toekennen van het tegoed, maar vaak gaat het wel goed. Wel fijn dat je in ieder geval bent gecompenseerd voor je € 5,00 registratietegoed, daar ben ik blij mee! Ik wou je nummer er meteen bijpakken, alleen zie ik dat ik deze niet naar voren krijg in ons systeem. Klopt het nummer wel of heeft er toevallig Nummerbehoud plaatsgevonden? Zou je de twee juiste Prepaid-nummers kunnen vermelden in je profiel? Daarnaast mis ik ook nog je geboortedatum ter verificatie. Als je die voor mij kunt invullen, kan ik daarna meteen met je meekijken!