Skip to main content
Beantwoord

mobiel internet

• November 2, 2025
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Ik ben inmiddels de laatste drie weken al enkele telefoontjes en reset verder maar ik heb nog steeds geen mobiele data? Het netwerk is hersteld en bereik heb ik, maar mobile data (4g of 5g niet)? 
Graag asap ook weer mobile data want nu maak ik extra kosten…

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@jeetjem 

Ben je in Nederland of het buitenland?

Kan je eens bij mobiele netwerken, netwerkmodus alleen 4G proberen als hij nu op 5G staat?

Heb je zelf geen blokkade ingesteld in je Odido account?

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Hallo ​@jeetjem 

Ben je in Nederland of het buitenland?

Kan je eens bij mobiele netwerken, netwerkmodus alleen 4G proberen als hij nu op 5G staat?

Heb je zelf geen blokkade ingesteld in je Odido account?

• Auteur
  • Debutant
  • November 2, 2025

Ik ben in Nederland en heb geen 4g of 5g tekentje en het maakt ook niet uit of ik iets wissel in de instellingen van 4g of 5g. Het is er gewoon in zijn geheel niet. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@jeetjem wat gek dat je mobiele data het niet doet. Ik snap heel goed dat je hier gebruik van wilt kunnen maken, laten we samen naar een oplossing kijken! Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou het eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement!