Goedendag,
Sinds een paar weken heb ik last van onbekende en wisselende 085- en 06-nummers waar ik door gebeld word.
Als ik geen telefoontje verwacht van iemand buiten mijn contactenlijst hang ik direct op. Ik word nooit teruggebeld door hetzelfde nummer, althans niet dezelfde dag, maar soms wordt er dan wel een kort voicemailbericht achtergelaten dat klinkt als een broekzakgesprek. Soms krijg ik een computerstem die bazelt over een vacature o.i.d.
Op Android zou er in de Telefoon-app een optie moeten zijn die ‘beller-id en spambeveiliging’ heet. Een collega liet het me zien op zijn Samsung-telefoon, maar op mijn nieuwe Galaxy S25 zie ik die optie niet.
Op dit moment heb ik een mobiel abonnement bij Ben, en ik gebruik een eSIM die ik voor mijn al lopende abonnement heb aangevraagd.
Mijn vragen:
- Weet iemand wellicht in welke gevallen ‘beller-id en spambeveiliging’ niet beschikbaar is? Mijn aanname is dat Ben het niet ondersteunt, maar zeker ben ik daar niet van. Helaas biedt Ben, naast een vrij nutteloze chatbot, alleen een telefonische helpdesk en ik heb niet het idee dat men mijn vraag daar begrijpt.
- Weet iemand of beschikbaarheid van deze optie wellicht ook samenhangt met andere apps of instellingen?
- Even ervan uitgaand dat de optie niet door Ben wordt ondersteund:
Mijn mobiele abonnement loopt tot juli dit jaar. Mocht het mobiele abonnement van Odido deze optie wel ondersteunen, dan zou ik naast mijn internet ook mijn mobiele abonnement bij Odido willen afsluiten.
Kan iemand mij zeggen of Odido ‘beller-id en spambeveiliging’ wél ondersteunt?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.