Alles over je telefoon, tablet en meer!
Recent actief
Zoek de Pukcode van mijn 2e telefoon
Hallo allemaal, Ik heb per ongeluk een verkeerde sim-code ingevoerd en ben nu uit mijn telefoon. Ik heb het kaartje niet meer en dus ook niet de PUK code. Helaas kan ik ook mijn account niet in vanwege de tweestapsverificatie (en de sms niet aankomt omdat ik mijn PUK code kwijt ben).Kan een moderator mij helpen? Kan de puk-code misschien gemaild worden?
zoals aangegeven in de titel ik heb mijn pin 3x verkeerd ingevoerd en heb de verpakking niet meer van mijn puk code ik ben verder niet erg technische maar geloof dat ik hier dan mijn puk code met behulp van support kan opvragen
Ik krijg een OR_FGE_023 code bij google play betaalmiddel aanvraag maar ik heb geen idee wat ik moet doen ik heb geen betaal achterstand me abonnement is gisteren pas ingaan
Hallo allemaal,Ik heb onlangs mijn abonnement bij Odido verlengd en daarbij een nieuwe Samsung Galaxy S25 (SM-S931B/DS) ontvangen. Helaas blijkt er direct al een groot probleem te zijn met het toestel, en ik hoop dat er hier iemand met technische kennis kan meekijken of dat dit in ieder geval intern wordt opgepakt.Samsung Wallet / Samsung Pay werkt helemaal niet op mijn toestel. Er verschijnt geen mogelijkheid om betaalkaarten toe te voegen (zoals Rabobank, Moneybird of ICS), terwijl deze kaarten normaal gesproken gewoon ondersteund worden in Nederland.Omdat dit voor mij een belangrijke functie is, heb ik technisch gecontroleerd wat hier misgaat. Met de Samsung testcode *#1234# blijkt het toestel te draaien op de volgende CSC-regio:CSC: S931B OXM … CSC “OXM” duidt op een multi-regio firmwareconfiguratie. Voor Nederlandse toestellen hoort de CSC NEE te zijn.Het gevolg hiervan is dat Nederlandse Samsung Wallet- / betaalfunctionaliteit niet wordt geactiveerd, wat precies overeenkomt met m
HelloI’m really stuck and need help. I am abroad. I went to get my iPhone fixed at the Apple Store and they gave me a new iPhone. Which felt great at first, until afterwards when putting in my Odido sim card later on it asked for the SIM PIN/PUK code. To access my Odido account it needs to send a text message to my phone number for 2FA i.e. to verify my identity which I can’t access because I need a SIM PIN/PUK code to receive text messages.I found the page where you can request it yourself BUT it only works for Consumer accounts. If I try finding the same page but Business Accounts it asks me to log in first and then I’m back to square one i.e. it wants to do 2FA by sending me a text message which I can’t access.To top it off, the customer service line is closed now till Monday and I am not back in the Netherlands until beginning of January.Is there any way someone can help me please? I’m very lost as to how to find a solution here.
Mijn telefoon is een paar dagen geleden in brazilie gestolen. Ik ben hier nog voor een paar dagen maar heb al een nieuwe telefoon die ik gewoon wil gaan gebruiken. Ik probeer al een tijdje in contact te komen met iemand van Odido om mijn oude simkaart te blokkeren en een nieuwe e-sim via de email op te sturen. Hopelijk kan ik met de nieuwe e-sim wel weer apps downloaden en zo bij mijn bank gegevens en de rest van mijn apps. Want ik heb ook sms verificatie nodig voor al die dingen. Snel graag een reactie om me te kunnen helpen in het buitenland. Het gaat om telefoonnummer XXXop de naam Julian van Oort me geboortedatum XXX en laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer zijn XXX. Laat me weten als er meer nodig is van mijn kant!MvgJulian van Oort[Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator. Plaats deze nooit openbaar. Alleen in je profiel]
Contract van oktober 2023, maar abonnement loopt van dec 23-dec 25. Nu wil ik graag gebruik maken van de recycle deal die ik destijds heb genomen. Kan dat?
November 2023 neem ik een Google Pixel 8 Pro af met een unlimited abonnement. Contractueel wordt vastgelegd dat ik gebruik mag maken van de recycle deal, waardoor het restbedrag á €288 wordt kwijtgescholden. Inmiddels twee jaar later is dit contract verlopen en besluit ik een nieuw toestel aan te schaffen bij jullie, mijn oude toestel wil ik daarom inleveren voor de recycle deal. Ik meld mijn toestel aan voor deze deal via mijn account. Tijdens dit aanmeldingsproces wordt mij direct duidelijk dat Odido niet weet waar zij mee bezig is. Meermaals wordt vermeld dat het pakket naar een UPS punt dient te gaan, terwijl ik vervolgens een verzendlabel van PostNL krijg. Ik besluit mijn pakket dus naar een PostNL punt te brengen, daar wordt deze ook geaccepteerd. Echter wordt mijn verstuurde pakket de volgende dag bij mijn eigen woning aangeboden. Dat is raar, want het pakket moet volgens het label naar Duitsland. Ik neem telefonish contact op met Odido, waar mij wordt aangegeven dat dit een bek
Dag allemaal, sinds ik de iPhone 17 heb, lukt het me niet om CarPlay op te starten. Ook niet via Bluetooth of USB-kabel. Heb geen VPN, Siri is geactiveerd, CarPlay is bij alle instellingen toegestaan, maar het lukt niet. Iemand anders met dit probleem?
Op 12 september heb ik mijn iPhone bij jullie winkel ingeleverd wegens een losgelaten cameraglas. Op het afgiftebewijs dat ik van jullie ontving, staat vermeld dat het toestel geen zichtbare schade had, behalve het cameraglas. Ik ging er vanuit dat dit onder garantie zou worden gerepareerd.Dynafix heeft vervolgens onderzoek gedaan en geconstateerd dat dit niet onder de garantie viel. Zij hebben toen een offerte gestuurd voor het repareren van de camera én backglass. Ook stuurden ze schadefoto's van het toestel. Er was een foto van de voorkant, en twee van de cameramodule. De achterkant van het toestel is op de foto's niet te zien. Waarom staat de voorkant wel op de foto (zonder schade en geen onderdeel van de reparatie) maar de achterkant niet? Er gingen toen nog geen alarmbellen rinkelen omdat ik dacht dat de backglass misschien standaard vervangen moest worden bij een camerareparatie.Ik kwam van een koude kermis thuis toen ik een mail van Dynafix kreeg dat ik maar liefst 460 euro moc
Heeft de iPhone 17 Pro Max eSIM-versie een grotere batterij dan de versie met fysieke SIM-kaart?
Ik heb sinds een aantal weken mijn abonnement verlengd en daarbij mijn nieuwe Google pixel 10 Pro XL ook ontvangen en in gebruik genomen.Ik kom er nu achter als ik de telefoon schud dat het klinkt alsof er een los onderdeel in de telefoon zit.alles lijkt op dit moment nog te werken maar ik ben bang dat er straks ineens iets niet meer werkt. Ik heb de simkaart er al uitgehaald dit was niet het probleem dus het zit echt in de telefoon lijkt het…Iemand hier ervaring mee?
Dag allemaal, ik heb een iPhone 12 Pro, waarin zich een fysieke sim van Odido bevindt en een eSim van mijn Duitse provider. Nu heb ik een tweedehands iPhone 16 Pro besteld, die alleen maar eSim kan. Ik wil de gehele inhoud van mijn oude iPhone overzetten naar de nieuwe. Ik ben bovendien in Duitsland en kan dus geen eSim van Odido installeren en/of activeren, want die heeft een Nederlands netwerk nodig. Bovendien heb ik mijn oude iPhone verkocht en die moet dus leeg en verstuurd zijn voordat ik over een paar dagen naar Nederland ga. Nu volgen mijn vragen:Kan ik de eSim alvast overzetten en zodra ik in Nederland ben met de nieuwe telefoon de QR-code scannen? Tot die tijd gebruik ik dan alleen mijn Duitse kaart. Of moet de fysieke simkaart nog in de buurt en werkend zijn voordat je overgaat en kan ik mijn oude telefoon pas vanuit Nederland opsturen?Ik hoop op een volmondig ja op de eerste vraag, dan is de tweede namelijk overbodig.Groet en dank.
Ik kan mijn pukcode niet vinden en probeerde het daarom via mail op te vragen. Ik heb een prepaid nummer dus daarom lukt dat ook niet. Dan zou ik graag willen dat een moderator mijn pukcode naar mij kan sturen.
Smartphone: Samsung Galaxy S24 Ultra - Fysieke SIM kaartSmartwatch: Samsung Galaxy Watch 5 Pro - E-SIM kaart Er lijkt een SMS race plaatst te vinden, waarbij mijn Galaxy Watch wint, waardoor alleen op de Watch de sms binnenkomt en ook alleen op de watch zichtbaar is. Op de SMS app op de telefoon is die dan niet zichtbaar.Als ik de Watch in vliegtuigmodus zet, komen de sms wel binnen op mijn telefoon. Dit is niet ideaal. Ik wil dat ze op beiden binnenkomen, zeker met snel even een 2fa code lezen. Voorheen had ik dit issue niet. Ik heb de apparaten al herstart, de APN instellingen gecontrolleerd, SIM instellingen (SIM nummer gecheckt - klopt). Sim opnieuw geregistreerd.Iemand een oplossing?
Good afternoon. I'm lost my phone with sim card?? can you block sim card please
Hoi!Weten jullie of een Odido eSim op een Amerikaanse iPhone 17 Pro Max werkt? Werkt alles hetzelfde alsof het een Nederlandse iPhone zou zijn?Alvast bedankt voor het antwoord!
Hallo, er komt iemand van buitenaf in mijn telefoon. Diegene kan precies zien welke smsjes ik binnen krijg en wat erin staat. Dus ergens wordt ik waarschijnlijk gehackt ? Wat kan ik hier aan doen ? ik heb een iphone en had alles al terug gezet naar fabrieksinstellingen en een nieuwe apple id genomen maar blijkbaar werkt dit dus niet. een nieuw nummer afsluiten kan maar dan gebeurt uiteindelijk precies hetzelfde weer. Alvast bedankt, mvgyvette
Hello Odido community,I have been dealing with a very frustrating situation for weeks. On October 4, 2025, I made a payment of €691.22 for my mobile subscription (Contract No. 1.21207019), and I received a confirmation email from Odido. Additionally, I paid €277.94 in September, bringing my total payments to €969.16.Despite this, I have now received an email requesting to pay for €205.36 for a phone number (0600000000) and a payment arrangement that I never agreed to. During my last conversation with an Odido operator (over 40 minutes), I was told I still had to pay this amount. They kept referring to a manager who said an invoice could not be provided but could not explain why I should pay something I have already fully paid.I am especially confused and frustrated that a manager in the Customer Support department claims I owe money without providing any invoice. I clearly referenced the invoice 901602480533, which is fully paid, yet the support staff insisted they had only received €4
I bought my Samsung S25 via Odido on the 15th October (so am within the new promotion date range). When I apply to get my Galaxy watch I am told that this EAN is not applicable to the offer ongoing. How can this be? its not very clear when you are buying the phone that the EAN you get is not included. In addition my phone is 256mb S25 - which seems to be within the options.
Van mijn bank heb ik na een kredietaanvraag te horen gekregen dat ik een BKR registratie op mijn naam heb staan en een krediet niet mogelijk zou zijn. Ik heb een krediet van de bank nodig voor een verbouwing van de keuken en voor een auto nodig. Ik ben al in gesprek geweest met een aannemer en het eea besproken en mondeling vastgelegd. Ik was ook niet op de hoogte van een betalingsachterstand en de daaruit voortvloeiende BKR registratie. Door de gemaakte afspraken bevind ik mij in een zeer lastig parket. Ik heb mondeling afspraken gemaakt niet wetende dat ik een BKR registratie had. De BKR registratie is ontstaan door het feit dat mijn toen minderjarige zoon ooit toestemming heeft gekregen om een abonnement af te sluiten. Kon niet anders. Dit abonnement is stilzwijgend voortgezet, ik ben hier in ieder geval niet meer in meegenomen. Verder had hij wel een account, rekeningnummer en de contactgegevens en correspondentie stonden op zijn naam. Ik had en heb totaal geen zicht meer op het a
Geachte Odido Klantenservice, Onlangs hebben wij een bestelling geplaatst voor een iPhone 17 Pro Max. Helaas is de levering niet alleen vertraagd, maar werden wij ook naar de winkel geroepen om de telefoon op te halen — echter werd het toestel niet aan ons overhandigd. Bovendien werd ons verteld dat de telefoon was binnengekomen, maar in plaats van de bestelde 512 GB uitvoering, hadden ze een 256 GB model geleverd. Wij voelden ons hierdoor niet serieus genomen en zelfs een beetje bespot. Wij zijn een gezin van vijf personen, en alle abonnementen staan op naam van mijn vader. Vier van ons hebben een onbeperkt internetabonnement dat aan elkaar is gekoppeld. Ik wilde mijn eigen abonnement ook koppelen en mijn telefoon ontvangen, maar dit verzoek werd afgewezen. Tot onze teleurstelling werden wij niet vriendelijk te woord gestaan. De persoon die ons te woord stond was geen medewerker, maar een manager, en zijn/haar houding was ongepast en onprofessioneel. Wij zijn als familie zeer ontevred
Hoi,Als ik gebeld word via de smartphone hoor ik het bel signaal niet op mijn gehoortoestelen, het gesprek gaat goed.Zal ongetwijfeld een instelling zijn.Heeft iemand een idee?Hilbrand.
Hoi,ik zou graag een Pixel Watch 4 bestellen, en zie dat Odido deze ook aanbiedt, maar dan helaas alleen in het zwart (en alleen 45mm).Ik zou graag een andere kleur willen bestellen, omdat een zilverkleurig klokje beter bij mij past dat een zwarte, en bij de bandjes die ik in gedacht heb.Zou het voor Odido ook mogelijk zijn de andere kleuren aan te bieden? De groene concurrent biedt bijvoorbeeld wel alle varianten aan.Alvast hartelijk dank!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.