Skip to main content

Oplichting en geen service!

Ik ben in shock!
10 jaar al dan niet meer ben ik klant bij T-mobiele en nadien Odido. Met smacht heb ik gewacht op de iPhone 16 pro. Deze heb nik met abonnement verlening gekocht en. betaald. Deze was netjes snel geleverd. Maar bij zien van toestel toch de wens voor de Pro Max. Contact gehad met odido klantenservice. Moest opgestuurd worden, dan pas kan je nieuwe bestellen. Ik heb bezwaar gemaakt want zo'n toestel op de postNL zetten is vragen om problemen - berucht dat ze gestolen worden. En ja hoor het toestel is gestolen. PostNL kan het toestel zogenaamd niet vinden. Odido zou zelf onderzoek instellen maar geeft gene terugkoppeling. Inmiddels tig keer aan de lijn gehangen met odido service en elke keer andere medewerker - vaak wordt het e.e.a. uitgezocht en zo maar opgehangen. De personen die je wel verder willen helpen die zetten je lang in de wacht overleggen met iemand en dan hoor ik elke keer wat anders. Ik zou worden terug gebeld gebeurd nooit. Ik zou mij n geld terug krijgen, nog steeds niet gebeurd. Nu vandaag krijg ik de beschuldiging dat ik de telefoon misschien zelf heb gehouden terwijl ik bewijs heb van opsturen met postNL EN aangifte gedaan bij de politie. 
ik krijg geen manager aan de lijn. Ik ben in SHOCK. 
wij schakelen een advocaat in.

reactie odido/

Goedemorgen Saloua, bedankt voor je review. Onze oprechte excuses voor deze ervaring. Dit gaan we oplossen! Namens het webcareteam komen wij graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan vooral een privébericht met daarin een kopie van jouw Trustpilot-review en daarbij je volledige naam, 06-nummer, postcode, straatnaam, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community op community.odido.nl en zet je 06-nummer of klantnummer in je profiel. Als je ervoor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mailadres dat bij ons bekend is, komen wij hier z.s.m. bij je op terug! Tot snel, Demy van Odido.

Hoi Saloua, van harte welkom op de Community en leuk om te lezen dat je al ruim 10 jaar bij ons bent! Zachtjes uitgedrukt; niet fijn dat je telefoon tijdens het retoursturen kwijt is geraakt bij PostNL. En excuses voor de opmerking dat iemand je ervan heeft beschuldigd dat je het toestel zelf in je bezit hebt gehouden. Dat vind ik naar om te lezen. Goed dat je je opstuurbewijs hebt en dat je aangifte hebt gedaan bij de politie. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat mijn collega Sam gisteren een case voor je heeft doorgezet naar de juiste afdeling om het missende pakket te onderzoeken. Deze afdeling heeft momenteel een verwerkingstijd van 7 dagen. Ik verwacht dat mijn collega's (uiterlijk) volgende week maandag aan het onderzoek gaan beginnen. Ze zullen wat tijd nodig hebben, maar stuur me halverwege volgende week gerust een berichtje, dan kijk ik graag of er een update is en wat de status van de case is. Dan houd ik je graag op de hoogte. Jouw casenummer is 73952136. Op dit moment kunnen we alleen het onderzoek afwachten, maar geen zorgen - het komt goed!

L.S.,

dank voor je reactie maar het komt dus niet goed!

want jullie zeggen weer een onderzoek te starten vervolgens hoor ik van Sam dat ik een onderzoek bij postNL moet starten wat ik al tig keer geprobeerd heb en die zeggen je pakket is niet verzekerd dus hij is kwijt dus we kunnen niks voor je doen! En nu reageert een of andere Marloes en die zegt dan kunnen we niks voor je doen!

dit betekent dus dat ik gewoon 1231,41euro armer ben! 
ik wil dit geld terug!!! 

Goedemorgen Saloua, excuses - ik was iets te enthousiast. Ik zag de case van Sam staan en ik verwachtte dat mijn collega's het onderzoek konden doen. Nu lees ik inderdaad dat zij aangeven dat je zelf een onderzoek bij PostNL moet opstarten, omdat je de verzender bent van het pakket en wij dit daarom niet kunnen doen. Ik ga er vanuit dat het nog steeds goed komt n.a.v. het onderzoek. Neem direct nog eens contact op met PostNL en probeer zo duidelijk mogelijk te zijn over de situatie en geef ook vooral aan dat wij al hebben aangegeven dat zij het onderzoek moeten starten. Ik hoop dat je snel bij de juiste afdeling en persoon komt die je erbij kan helpen!

Wat begrijpen jullie niet aan dat ik al 3 weken aan de lijn en chat heb gehangen met PostNL om pakketje te vinden??! Zij kunnen hem niet vinden en doen verder niks meer dus ik krijg van hun niks niet mijn oakketje oogespoord en ook mijn geld niet terug! Dit bewijs heb ik al naar jullie gestuurd! 
jullie sturen mij van postNL naar community odido naar X.com naar de shop naar klantenservice Odido telefonisch…IK KRIJG DE JUISTE PERSOON NIET BIJ JULLIE TE OAKKEN DAT IS HET PROBLEEM NOU JUIST HE?!!!!!

Ik wil mijn aankoop bedrag terug!

dit pakket komt niet boven water want het is gewoon gestolen bij postNL en jullie moeten nu gewoon jullie verlies rekenen en je klant compenseren voor dit ongemak!!! Dat is wat hulp en service is…en dit kunnen jullie prima maar jullie weigeren gewoon en verliezen liever een klant van ruim 10jaar die met internet en mobiel aan jullie verbonden is dan 1231,41€ uit te keren als compensatie voor gedupeerde! Het is biet mijn schuld dat het gestolen/kwijt is geraakt en al helemaal niet dat ik het van jullie niet mocht retouren in de winkel wat VEEL VEILIGER IS! En lekker makkelijk geen retour bon aanmaken maar de klant verzender maker en daarmee probleem houders als toestel kwijt/gestolen raakt! 

geef mijn geld terug!!!!

Hoi Saloua, allereerst ik snap je volkomen. Ten tweede raad ik je sterk aan om op een normale toon te communiceren. Ik lees inderdaad dat je al meerdere keren contact hebt opgenomen met PostNL. Echter wat je tot nu toe te horen krijgt klopt niet. Vandaar dat ik aangaf dat ik hoop dat je de juiste persoon te pakken krijgt die je hierbij wil helpen. Mijn collega's die normaal gesproken onderzoek doen bij PostNL hebben duidelijk aangegeven dat wij het onderzoek niet kunnen starten, omdat wij niet de verzender zijn van het verloren pakket. Zij weten waar ze het over hebben en daar vertrouw ik op. 

Ik had graag zelf een onderzoek voor je gestart bij PostNL, maar zoals meerdere keren aangegeven is dit gewoonweg niet mogelijk voor ons. Ik garandeer je dat we alles voor je doen wat binnen onze macht ligt, maar in dit geval valt het buiten ons. Uiteraard zijn we blij om je al 10 jaar bij ons te houden en dat willen we graag zo houden. Daarom probeer ik te zeggen om de druk bij PostNL uit te voeren, zodat ze dit serieus voor je aan gaan pakken. 

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt en ik wens je nogmaals veel succes met PostNL. Als de klantenservice van PostNL aangeeft je niet verder te kunnen helpen, raad ik aan om het te escaleren of via een andere manier een hogere manager te spreken. Dat is voor nu alles wat ik voor je kan doen. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Reageer