Skip to main content

Op 13 september 2024 heb ik via een abonnement bij Odido een nieuwe iPhone 16 pro ontvangen. Kort na ontvangst begon de telefoon helaas ernstige problemen te vertonen: het scherm viel uit, het apparaat reageerde vaak niet bij opstarten, scherm gaat niet meer aan en daarnaast waren er diverse softwareproblemen. Dit maakte het toestel onbruikbaar, wat in mijn geval onacceptabel is vanwege mijn afhankelijkheid van de telefoon voor werk en privédoeleinden.

Ik ben daarom direct naar een Odido-winkel gegaan om de problemen te melden. Na het onderzoeken van het toestel, gaf de medewerker daar aan dat de telefoon zou worden omgeruild, gezien de ernst van de gebreken. Men bevestigde dat deze problemen simpelweg niet konden en mochten voorkomen bij een nieuw toestel, en ik kreeg de toezegging dat ik de volgende dag een vervangend exemplaar zou krijgen. Er werd voorgesteld om een dag te wachten zodat ik mijn gegevens op een of andere manier kon proberen veilig te stellen en de overstap zonder dataverlies kon maken.

Toen ik de volgende dag terugkwam voor de omruiling, werd me echter ineens verteld dat een omruiling systeemmatisch niet mogelijk was en dat de telefoon opgestuurd moest worden voor reparatie. Dit was een enorme tegenvaller en veroorzaakte onnodige stress en ongemak. Ondanks de eerdere toezegging dat de telefoon omgeruild zou worden, bleef ik zitten met een toestel dat nog steeds defect was en onbruikbaar voor dagelijks gebruik.

Ik heb het toestel toch voor reparatie aangeboden bij Odido. Na enkele dagen ontving ik de telefoon terug, maar helaas zijn de problemen niet verholpen; dezelfde mankementen doen zich nog steeds voor, waardoor de telefoon onbruikbaar blijft. Dit is niet wat ik verwacht van een nieuwe telefoon, vooral niet gezien de hoge kosten van het toestel en mijn abonnement.

Deze situatie veroorzaakt onnodig veel ongemak, stress en tijdverlies, en ik vraag Odido dan ook met klem om dit op korte termijn op te lossen.

Hoi @May1329 ,

Apple toestellen kennen eigenlijk geen DOA proces. Apple wil altijd zien of/wat/hoe er met hun toestellen is omgegaam voordat fabrieksgarantie akkoord wordt gegeven. Dat kun dus niet door winkelmedewerkers, maar alleen een door.Apple gecertificeerd service center worden vastgesteld.

Het eigenaardige is natuurlijk wel dat blijkbaar het service center de.problemen niet kon reproduceren. Het is ook mogelijk een support case bij Apple aan te maken. Dan kun je aangeven dit in een Apple store te laten 'repareren'.  Dan ben je direct in contact met de fabrikant en sta je in het service center zodat je het probleem kunt laten zien.

Jammer dat Odido na mijn klacht op trust pilot mij hier naar doorverwijst en nog steeds geen contact met mij heeft opgenomen. Rond uit SLECHT!!

Hi @May1329, welkom op onze Community! Dit is eigenlijk een klant-helpt-klant forum, maar we zijn zeker bereid om je ook via deze weg verder te helpen. Wat leuk dat je beschikt over de iPhone 16 Pro, niet fijn dat het toestel niet meer naar behoren werkt. Als deze al ter reparatie is opgestuurd en er niets aan veranderd kan worden, dan kaart Eric hier zeker een goed punt aan. Je kunt dan voor de (fabrieks)garantie terecht bij Apple die je hierbij kan helpen om mee te kijken naar de oorzaak en uiteraard ook een oplossing. Ik vermoed dat het hier gaat om een fabrieksfout van het toestel, wat niet door onze eigen reparateurs in orde kan worden gemaakt. Vandaar dat je hierover het beste contact kunt opnemen met Apple! 

Reageer