Skip to main content
10000 Topics
Klik en Klaar problemen
Goedemiddag! Eind 2024 zijn mijn partner en ik verhuisd naar een klein dorpje in Friesland. Geen glasvezel en regulier internet zou slechts snelheden van zo'n 60 mbit/s en 9mbit/s halen. Vandaar gekozen voor Klik en Klaar. Omdat mijn thuiswerkplek zich op flinke afstand bevindt van de zitkamer, waar de tv en het modem staan, was het signaal op de werkplek te zwak. Dit heb ik inmiddels opgelost door er een TP-link setje tussen te zetten. Het bevreemdt mij wel dat ik eerst wekenlang heb geprobeerd extra wifi punten te bestellen (via de website, de app, servicepunt in Odidowinkel) en dat de klantenservice mij vertelde dat het onmogelijk was om bij mijn Klik en Klaar abonnement extra wifi punten te bestellen, terwijl ik hier verhalen lees van medeklanten die wel dergelijke punten hebben weten te bemachtigen. Ik vind het lastig om heel enthousiast te zijn over Klik en Klaar. Er worden goede snelheden bereikt, maar de stabiliteit laat te wensen over: regelmatig valt de snelheid een paar seconden volledig weg. En daarnaast zijn er dagelijks problemen om met apparaten überhaupt verbinding met de wifi te maken. Met als resultaat: de telefoons en ipads gaan standaard via de databundel van het mobiele abonnement, thuiswerken wordt vermeden en 's avonds een serie op de bank of radio luisteren via internet gaat zeer haperend en dus frustrerend. Waarschijnlijk zijn er in de voorgaande topics al handige tips uit de doeken gedaan, maar om eerlijk te zijn gaan veel tips mijn pet te boven. Wij zijn absoluut niet technisch en hoopten met Klik en Klaar een simpel systeem in huis te halen. Verder dan regelmatig de stekker uit het stopcontact en er weer in, zijn we niet gekomen. Is er iets wat wij kunnen doen om meer uit ons abonnement te halen? Alvast dank voor het meedenken!
terugsturen apparatuur
Apparatuur teruggestuurd met de code die is gescand door dhl medewerker. De chat bot heeft natuurlijk weer geen enkele medewerkers beschikbaar om te overleggen. Niet bij service, niet bij verkoop. Verschrikkelijk irritant. Wat een verschil met Delta of Caiway. Jarenlang altijd een werkende chat. Half 12 woensdag ochtend is het ondanks pogingen onmogelijk te chatten. Hier is het niet prive om gegevens te delen en dat wil ik natuurlijk niet. Bellen is onhandig omdat ik bewijs van versturen moet laten zien. Het is blijkbaar onmogelijk voor odido om het mogelijk te maken: 1 te chatten, 2. Een bovenwoning in te vullen als adres op de contact pagina 3. Simpel het adres van terug sturen te vermelden zodat ik het kan gebruiken om op dhl te controleren met dhk verstuur nummer waar het pakket is. Odido gebruikt een qr code die gescand wordt door de dhl medewerker. Ik wil gewoon de postcode of dat wat ik moet invullen. Via de onbruikbare izzi chatbot, geen adres. Chatbot van Caiway delta geeft zelfs zonder inlog, zonder medewerker, een terugstuur adres. Ik heb wel een adres gevonden op internet. Maar die gaf geen pakket gevonden als resultaat. Ech, wanneer ik medewerkers spreek ben ik altijd tevreden, de medewerkers zelf helpen altijd heel goed. Van odido. Maar de website, de chat, de beschikbaarheid van gegevens. Wat een gedoe. Ik heb de apparatuur terug gestuurd met qr code en een verzend bewijs, 10 dagen geleden, via dhl. Ook net gemeld op de odido website waar ik mijn huis nummer niet kan invullen. De router t56 was een absolute ramp. Ook de huidige tv mediabox moet dagelijks de stekker worden uitgehaald om de error tijdelijk te repareren dat er geen internet is, ook al heeft het kastje gewoon internet. Hoe lang gaat het nog duren voordat odido de mediabox update? Bij delta, nog nooit hoeven doen. Bij Ziggo, nooit hoeven doen. Bij odido, iedere dag d stekker er uit want ineens een error dat de mediabox geen internet heeft. Alleen te fixen door de stroomkabel ervuutvte halen en er weer in te doen. Lijkt wel alsof odido een bedrijf is wat net 2 weken bestaat. Zoveel vreemde nalatigheid. Het enige wat betrouwbaar werkt zijn de medewerkers zelf.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen